Duplicate content w wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Duplicate content w wynikach wyszukiwania?

07.06.2016 / SEO
Content marketing

Kopiowanie tekstów jest sprawą problematyczną. Po pierwsze, możemy zostać oskarżeni o kradzież własności intelektualnej. Po drugie, Google nakłada kary ręczne na serwisy zawierające duplikaty. Jednak okazuje się, że strony, na których zamieszczona została zduplikowana treść pokazują się w wynikach wyszukiwania czasami nawet kosztem witryn, na których są oryginały.

Unikalna treść w rankingu

Temat duplikatów treści był poruszany na Google webmaster hangout, podczas którego John Mueller odpowiadał na pytania. Jeden z rozmówców zapytał, jak wyszukiwarka traktuje skopiowany tekst. Według Muellera serwisy zawierające duplicate content mogą być zaindeksowane i wyświetlone na zapytania użytkowników. Co więcej, Google stara się pokazać wyłącznie jedną stronę zawierającą dany tekst. Może okazać się, że witryna, z której pochodzą treści, nie pojawi się w rankingu, ponieważ na jej miejsce wyświetli się serwis z duplikatami.

 

Content

Nie o to oczywiście chodzi amerykańskiemu gigantowi. Sytuacje, w których duplikate content pojawi się w wyszukiwarce, będą sporadyczne. Algorytm przeszukując sieć i natrafiając na takie same treści, będzie musiał wybrać, którą ze stron potraktować jako kanoniczną i ją zaindeksować. W niewielu przypadkach skopiowane treści zostaną uznane za oryginalne.

 

Kwestia opisów produktów

Właściciele e-sklepów bardzo często mają problem z tworzeniem opisów produktów – posługują się treściami ze stron producentów. Kto pojawi się w wynikach wyszukiwania: producent czy sprzedawca? Mueller uspokaja i twierdzi, że w tym przypadku oba serwisy ukażą się w rankingu. Treść na witrynie producenta oraz jej kopia zamieszczona np. w serwisie aukcyjnym zostaną potraktowane jako unikalny content. Z czego to wynika? Google zwraca uwagę na całą zawartość strony – i na aukcji, i na stronie producenta będą znajdowały się inne, unikalne elementy, a to już wystarczy by wyświetlić obie domeny w rankingu.

 

Treść na stronie

W przyszłości algorytm ma rozpoznawać, czy użytkownik chce dotrzeć do opisu ze strony producenta, czy do aukcji w serwisie takim jak np. Allegro lub eBay i wyświetlać tylko jedną stronę z daną treścią w wynikach wyszukiwania.

 

16 czerwca odbędzie się webimarium: Google Q&A Duplicate Content (http://webpromo.expert/google-qa-duplicate-content/). Już dziś można się zapisać na wydarzenie. Być może John Mueller oraz Andrey Lipattsev powiedzą coś więcej na temat indeksowania duplikatów treści.

 

Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...