Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Braki danych w Analityce wyszukiwania w Google Search Console

/ SEO
Analityka wyszukiwania

Wczoraj zaobserwowaliśmy brak danych dotyczących kliknięć, wyświetleń, CTR oraz pozycji w raporcie Analityka wyszukiwania. Google poinformowało, że był to błąd i rozpoczęli jego naprawę, a dzisiaj nie ma już śladu po „dziurawych” wykresach w Google Search Console.

Bugi zdarzają się najlepszym

Anomalie w danych co jakiś czas pojawiają się w Search Console. Bardzo często zbiegają się z wahaniami w pozycjach i update’ami, które zdaniem użytkowników w tym czasie mają miejsce. W czwartek amerykańscy specjaliści SEO rozważali możliwość wystąpienia nowego algorytmu, który został ochrzczony nazwą Fred. Brak danych w analityce wyszukiwania przypada właśnie na dzień 9 marca, dając jeszcze większe pole do spekulacji.

Analityka wyszukiwania wykres

Tak wczoraj wyglądały dane w raporcie analityka wyszukiwania. Google intensywnie pracowało i dzisiaj brakujące linie wykresu wróciły na swoje miejsce.

Wykres analityka wyszukiwania

Podobna sytuacja zdarzyła się prawie rok temu – 28 marca 2016 roku również brakowało danych w analityce wyszukiwania. W związku z tym możemy założyć, że Google okresowo dokonuje pewnych zmian w Search Console, być może przeprowadzana jest migracja danych, co powoduje powstanie „dziurawego” wykresu. Tym razem błąd zbiega się z domniemanym update’em Fred, ale prawdopodobnie bug w googlowskim narzędziu nie jest związany ze zmianami w algorytmach wyszukiwarki.

 

Najnowsze artykuły na blogu:
Zgromadzona wokół nich społeczność wykazuje do nich duże zaufanie, czując się jak grupa przyjaciół...
Social selling to budowanie relacji z klientami za pomocą mediów społecznościowych. Dlaczego warto...
Co zrobić, aby pozyskać i zatrzymać subskrybentów na YouTubie, którzy z dużym prawdopodobieństwem...
Zastosowanie breadcrumbs przynosi wiele korzyści. Jakich? Zobacz krótki przewodnik po...
Jak konsumenci podejmują decyzje w internecie? Jakie czynniki wpływają na wiarygodność marki?...