Braki danych w Analityce wyszukiwania w Google Search Console

/ SEO
Analityka wyszukiwania

Wczoraj zaobserwowaliśmy brak danych dotyczących kliknięć, wyświetleń, CTR oraz pozycji w raporcie Analityka wyszukiwania. Google poinformowało, że był to błąd i rozpoczęli jego naprawę, a dzisiaj nie ma już śladu po „dziurawych” wykresach w Google Search Console.

Bugi zdarzają się najlepszym

Anomalie w danych co jakiś czas pojawiają się w Search Console. Bardzo często zbiegają się z wahaniami w pozycjach i update’ami, które zdaniem użytkowników w tym czasie mają miejsce. W czwartek amerykańscy specjaliści SEO rozważali możliwość wystąpienia nowego algorytmu, który został ochrzczony nazwą Fred. Brak danych w analityce wyszukiwania przypada właśnie na dzień 9 marca, dając jeszcze większe pole do spekulacji.

Analityka wyszukiwania wykres

Tak wczoraj wyglądały dane w raporcie analityka wyszukiwania. Google intensywnie pracowało i dzisiaj brakujące linie wykresu wróciły na swoje miejsce.

Wykres analityka wyszukiwania

Podobna sytuacja zdarzyła się prawie rok temu – 28 marca 2016 roku również brakowało danych w analityce wyszukiwania. W związku z tym możemy założyć, że Google okresowo dokonuje pewnych zmian w Search Console, być może przeprowadzana jest migracja danych, co powoduje powstanie „dziurawego” wykresu. Tym razem błąd zbiega się z domniemanym update’em Fred, ale prawdopodobnie bug w googlowskim narzędziu nie jest związany ze zmianami w algorytmach wyszukiwarki.

 

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...