Braki danych w Analityce wyszukiwania w Google Search Console

Bezpłatna wycena

Wczoraj zaobserwowaliśmy brak danych dotyczących kliknięć, wyświetleń, CTR oraz pozycji w raporcie Analityka wyszukiwania. Google poinformowało, że był to błąd i rozpoczęli jego naprawę, a dzisiaj nie ma już śladu po „dziurawych” wykresach w Google Search Console.

 

Bugi zdarzają się najlepszym

Anomalie w danych co jakiś czas pojawiają się w Search Console. Bardzo często zbiegają się z wahaniami w pozycjach i update’ami, które zdaniem użytkowników w tym czasie mają miejsce. W czwartek amerykańscy specjaliści SEO rozważali możliwość wystąpienia nowego algorytmu, który został ochrzczony nazwą Fred. Brak danych w analityce wyszukiwania przypada właśnie na dzień 9 marca, dając jeszcze większe pole do spekulacji.

 

Analityka wyszukiwania wykres

 

Tak wczoraj wyglądały dane w raporcie analityka wyszukiwania. Google intensywnie pracowało i dzisiaj brakujące linie wykresu wróciły na swoje miejsce.

 

Wykres analityka wyszukiwania

 

Podobna sytuacja zdarzyła się prawie rok temu – 28 marca 2016 roku również brakowało danych w analityce wyszukiwania. W związku z tym możemy założyć, że Google okresowo dokonuje pewnych zmian w Search Console, być może przeprowadzana jest migracja danych, co powoduje powstanie „dziurawego” wykresu. Tym razem błąd zbiega się z domniemanym update’em Fred, ale prawdopodobnie bug w googlowskim narzędziu nie jest związany ze zmianami w algorytmach wyszukiwarki.

 

Polecane

2017-09-11
Jeśli Twój biznes online ucierpiał na kolejnych podwyżkach prowizji w serwisie Allegro,...
2017-08-25
Szybkość ładowania strony wpływa na pozyskanie wartościowego ruchu, generowanie konwersji oraz...
2017-09-06
Użytkownicy coraz częściej posługują się długoogonowymi słowami kluczowymi, poszukując czegoś w...
2017-08-21
Administrację wizytówką Google Moja Firma możesz powierzyć agencji marketingowej. Sprawdź, jak...
2017-08-10
Google zapowiada zmiany w sposobie wyświetlania rozszerzenia linków do podstron, rozszerzenia...
2017-08-11
Dodając lokalne adresy URL w wizytówce Google Moja Firma można zachęcić użytkowników do...