Algorytm Borsuk atakuje strony z nagimi zdjęciami - Blog Artefakt

Borsuk – nowy algorytm Google, czyli śmierć goliźnie w internecie !

01.04.2016 / SEO
Publikacja zdjęć w internecie

Dzisiaj Prima aprilis i z tej okazji przygotowaliśmy dla branży SEO takiego newsa 

Google postanowiło ostro walczyć z golizną w internecie. Wdrożony został algorytm Borsuk, który ma oczyścić sieć ze zdjęć ukazujących zbyt dużo nagiego ciała. Google Badger (ang. Borsuk) powstał jako odpowiedź na regulaminy wielu serwisów, zakazujących publikacji niestosownych fotografii.

Czego właściwie dotyczy Google Borsuk?

Nowy algorytm Google Borsuk analizuje strony internetowe ze względu na posiadanie fotografii zawierających zbyt dużą ilość nagości. Znacząco w wynikach wyszukiwania ucierpią pozycje serwisów, które publikują takie zdjęcia. Co spowodowało, że gigant z Kalifornii zainteresował się golizną w internecie?

Wiele portali w swoich regulaminach zakazuje zamieszczania nagich zdjęć. Przykładem jest np. Facebook. W punkcie trzecim czytamy: Niedozwolone jest publikowanie treści, które: promują nienawiść, zawierają groźby lub pornografię, nawołują do przemocy lub zawierają nagość, a także drastyczną i nieuzasadnioną przemoc (​https://pl-pl.facebook.com/legal/terms).

Borsuk

Z kolei tworząc reklamy w AdWords, należy pamiętać, aby ich treść nie zawierała żadnego elementu nagości: Promowanie w Google następujących treści dla dorosłych podlega ograniczeniom (…) obrazy zawierające odsłonięte ciało lub nagość (https://support.google.com/adwordspolicy/answer/6023699?hl=pl).

Google ulega także globalnym trendom walki z pornografią. Skoro największe portale przeciwdziałają publikacji nagich zdjęć, amerykański koncern nie chce pozostawać w tyle i z tego względu wprowadził algorytm Borsuk. Jest to także przeciwdziałanie traktowania ciała jako przedmiotu na sprzedaż, za pomocą którego można zareklamować różnego rodzaju produkty lub po prostu zachęcić użytkowników do wejścia na daną stronę internetową.

Dlaczego nowy algorytm nazywa się Borsuk?

Zastanawiająca może być nazwa nowego algorytmu Google. Dlaczego akurat Google Badger? W jaki sposób niepozorne i leśne zwierzątko stanie się synonimem walki z nagością w internecie? Po pierwsze, borsuki, podobnie jak pingwiny i pandy, są czarno-białe. Po drugie, te ssaki potrafią głęboko kopać w poszukiwaniu jedzenia, są w tym wytrwałe i niestudzone. Tak samo ma działać nowy algorytm – będzie dokładnie analizować zawartość stron w poszukiwaniu nieodpowiednich treści.

Jak działa nowy algorytm?

Badgerbot, czyli bot algorytmu Borsuk, analizuje grafikę znajdującą się na stronie. Jeśli na zdjęciu więcej niż 85% ciała będzie odsłonięte, obniżana jest pozycja serwisu w wynikach wyszukiwania. Natomiast jeżeli 100% powierzchni ciała pokazanego na fotografii będzie nagie, podstrona zostanie usunięta z indeksu wyszukiwarki Google.

Cut Matts na swoim profilu na Twitterze zamieścił informację o prowadzeniu prac nad udoskonaleniem bota. Badgerbot w przyszłości poza wyszukiwaniem nagości na fotografiach będzie także wykrywał dwuznaczne pozycje i obniżał ranking strony, na których opublikowane będą tego rodzaju zdjęcia:

Miley Cyrus

Kto powinien bać się Borsuka?

Najbardziej narażone na utratę pozycji są strony związane z branżą pornograficzną. Serwisy prowadzące tego typu działalność będą musiały wypracować nowe sposoby na utrzymanie się wynikach wyszukiwania. Następnie straty mogą ponieść sklepy sprzedające bieliznę, stroje kąpielowe. Na spadki w rankingu muszą także nastawić się portale, które prowadzą działalność reklamową za pomocą półnagich modelek.

Modelka

Podczas gdy jedni mogą stracić, inni cieszą się z nowego algorytmu. Hugh Hefner już zapowiedział powrót „króliczków” do papierowego wydania Playboya. Jak sam twierdzi „Życie nie znosi próżni, ładne, skąpo ubrane ‘modelki’ tylko u nas!”

W jaki sposób uchronić się przed algorytmem Google Badger? Rozwiązanie jest proste: nie publikować zdjęć zawierających nagość.

I tak stroje kąpielowe oraz bieliznę można prezentować za pomocą manekinów, a przy odważniejszych sesjach „celebrytek” wprowadzić sprawdzone już wielokrotnie czarne pasy cenzury.

Również na naszym blogu
Prowadząc hotel czy pensjonat, warto zadbać o zwiększenie widoczności strony internetowej w...
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...