Spis Treści
Wyrażenia pojawiające się w autouzupełnianiu tworzone są na podstawie popularności wyszukiwanych słów.
Podpowiedzi pochodzą z:
Algorytm autouzpełniania działa samodzielnie bez ingerencji googlarzy. Czasami może zdarzyć się, że po wpisaniu zapytania nie pojawią się proponowane hasła. Dzieje się tak, gdy wyszukiwana fraza jest dość nowa, nie cieszy się dużą popularnością lub narusza zasady Google.
Niestety, wyszukując w Google’a, nie możemy wyłączyć autouzupełniania. Podpowiedzi są wbudowane w wyszukiwarkę w celu ułatwienia użytkownikom wyszukiwania informacji. Jednak posługując się aplikacją Google, mamy do dyspozycji opcję wykluczenia wątków zyskujących popularność. W ten sposób zmniejszymy pulę podpowiedzi w autouzupełnianiu.
W kwietniu 2016 roku Tamar Yehoshua Google’s VP of Product Management poinformowała, że algorytm autouzupełniania został zaktualizowany tak, aby nie ukazywać obraźliwych i uwłaczających wyrażeń przy nazwisku jakiejkolwiek osoby.
Oczywiście aplikacja nie działa idealnie i reaguje na popularność fraz, którymi posługują się internauci. Wciąż może pojawić się przezwisko obok nazwiska polityka czy artysty. Google prosi, aby zgłaszać takie sytuacje za pomocą formularza: https://support.google.com/legal/contact/lr_legalother?product=searchfeature – w algorytmie poprawione zostanie działanie filtra, aby nikt nie został celowo obrażony.
Podpowiedzi Google są jednym ze źródeł słów kluczowych. Pokazują, w jaki sposób użytkownicy poszukują produktów lub usług, tematów blogowych i poradnikowych. By przeprowadzić rzetelną analizę doboru fraz, należy sprawdzić np. za pomocą Planera słów kluczowych, jaką popularnością cieszą się wyrażenia wyświetlane przez autouzupełnianie.
W wielu przypadkach narzędzie wskaże zerową liczbę wyszukań, co może sugerować, że chociaż hasła pojawiają się w podpowiedziach, nie są wyszukiwane zbyt często przez internautów. Warto jednak mimo wszystko zamieszczać słowa kluczowe z autouzupełniania, ponieważ trendy w przyszłości mogą się zmienić na korzyść fraz podpowiadanych przez Google.