Algorytm Pingwin i Panda są aktualizowane na bieżąco

| czas czytania: 5 min | SEO
algorytmy Google

Na konferencji PubCon poświęconej nowoczesnym technologiom i marketingowi internetowemu, która w tym roku miała miejsce w Las Vegas, przedstawiciele Google szepnęli kilka słów na temat flagowych algorytmów mających wpływ na wyniki wyszukiwania – Pingwina oraz Pandy.

Google systematycznie wprowadza zmiany w swoich algorytmach

Jeszcze kilka lat temu aktualizacje algorytmów Panda oraz Pingwin wywoływały duże zamieszanie w wynikach wyszukiwania. Serwisy o niskiej jakości linkach lub treściach traciły pozycje, a powrót następował dopiero przy kolejnym update’cie algorytmów. W ubiegłym roku miała miejsce ostatnia oficjalnie potwierdzona zmiana w algorytmie Pingwin, wtedy to Google wspomniało, że kolejne modyfikacje w sposobie rankingowania serwisów będą wprowadzane na bieżąco i raczej nie będą wywoływały drastycznych spadków oraz wzrostów w wyszukiwarce.

Na konferencji PubCon przedstawiciele Google – Eric Kuan, Fary Illyes oraz Nathan Johns, przyznali, że cały czas wprowadzane są mniejsze lub większe zmiany w sposobie działania algorytmów Panda oraz Pingwin. Nie powinny więc dziwić nas okresowe zawirowania w wynikach wyszukiwania.

Oczywiście Google nie poinformuje ani nie potwierdzi wprowadzonych zmian w Pingwinie lub Pandzie. Jeśli coś wydarzy się z pozycjami naszej strony, możemy tylko gdybać, co było przyczyną. Pamiętajmy, że wyszukiwarka analizuje ponad 200 czynników rankingowych, ustalając pozycję serwisów w wynikach wyszukiwania. Odkrycie powodu spadków dla każdego webmastera i specjalisty SEO staje się nie lada wyzwaniem.

Ostatnie artykuły