Algorytm Pingwin i Algorytm Panda – aktualizacje i update’y - Blog Artefakt

Algorytm Pingwin i Panda są aktualizowane na bieżąco

/ SEO
algorytmy Google

Na konferencji PubCon poświęconej nowoczesnym technologiom i marketingowi internetowemu, która w tym roku miała miejsce w Las Vegas, przedstawiciele Google szepnęli kilka słów na temat flagowych algorytmów mających wpływ na wyniki wyszukiwania – Pingwina oraz Pandy.

Google systematycznie wprowadza zmiany w swoich algorytmach

Jeszcze kilka lat temu aktualizacje algorytmów Panda oraz Pingwin wywoływały duże zamieszanie w wynikach wyszukiwania. Serwisy o niskiej jakości linkach lub treściach traciły pozycje, a powrót następował dopiero przy kolejnym update’cie algorytmów. W ubiegłym roku miała miejsce ostatnia oficjalnie potwierdzona zmiana w algorytmie Pingwin, wtedy to Google wspomniało, że kolejne modyfikacje w sposobie rankingowania serwisów będą wprowadzane na bieżąco i raczej nie będą wywoływały drastycznych spadków oraz wzrostów w wyszukiwarce.

Na konferencji PubCon przedstawiciele Google – Eric Kuan, Fary Illyes oraz Nathan Johns, przyznali, że cały czas wprowadzane są mniejsze lub większe zmiany w sposobie działania algorytmów Panda oraz Pingwin. Nie powinny więc dziwić nas okresowe zawirowania w wynikach wyszukiwania.


Oczywiście Google nie poinformuje ani nie potwierdzi wprowadzonych zmian w Pingwinie lub Pandzie. Jeśli coś wydarzy się z pozycjami naszej strony, możemy tylko gdybać, co było przyczyną. Pamiętajmy, że wyszukiwarka analizuje ponad 200 czynników rankingowych, ustalając pozycję serwisów w wynikach wyszukiwania. Odkrycie powodu spadków dla każdego webmastera i specjalisty SEO staje się nie lada wyzwaniem.

Jak ratować porzucone koszyki, by zwiększyć współczynnik konwersji? Sprawdź naszych 11...
Prezentujemy 15 wtyczek SEO do przeglądarki Chrome i Firefox, które pomogą w pozycjonowaniu strony...
Jak internetowy przedsiębiorca może sprawdzić, czy podejmowane przez niego działania są skuteczne?...
Prezentujemy kalendarz marketera 2019, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Audyt UX to badanie użyteczności strony, by poprawić wrażenia użytkowników z jej przeglądania i...