5 portali społecznościowych, które pomogą SEO! - Blog Artefakt

5 portali społecznościowych, które pomogą SEO!

/ SEO
portale społecznościowe

Większość z nas loguje się do portali społecznościowych kilka razy dziennie, by zobaczyć, co słychać u znajomych i poinformować, co dzieje się u nas. Media społecznościowe pomagają także znanym markom i lokalnym przedsiębiorcom w dotarciu do klientów. Czy działania podejmowane na Facebooku, Google+ lub Twitterze wpływają na pozycjonowane? Jakie korzyści może uzyskać firma aktywna w wybranych portalach społecznościowych?

 

Cel social media: budowanie społeczności wokół marki

Marki chcą być obecne w mediach społecznościowych, ponieważ jest to doskonałe miejsce do nawiązywania relacji z klientami i prezentowania oferty. Posiadanie Fanpage’a lub firmowego konta na Google+ umożliwia budowanie trwałej i aktywnej społeczności. „Fani” stają się stałymi klientami. Zachęceni informacjami publikowanymi w social media, przechodzą na stronę internetową firmy i dokonują konwersji, np. poprzez dokonanie zakupu, zapisanie się do newslettera czy pobranie materiałów reklamowych.

Facebook

Portale społecznościowe stają się także dodatkowym kanałem komunikacji z klientami. W sytuacjach kryzysowych (np. w przypadku awarii witryny internetowej) warto opublikować stosowne powiadomienia za pośrednictwem social media. Ciekawe treści zamieszczone na profilach społecznościowych rozchodzą się wirusowo i pomagają przyciągnąć kolejnych klientów.

 

Czy media społecznościowe mają wpływ na pozycjonowanie?

Czy aktywność firmy w mediach społecznościowych wpływa na SEO? Jeśli marka jest obecna w social media, z pewnością zwiększa swoją widoczność w sieci, ale czy w ten sposób umacnia pozycję domeny w rankingu Google? Portale społecznościowe tylko pośrednio wspomagają pozycjonowanie, ponieważ:

  • Linki umieszczane w social media przeważne uzyskują atrybut rel=”nofollow”, czyli nie przenoszą mocy podstrony, ale tworzą wartościowe tło działań opartych na pozyskiwaniu odnośników „follow” (wyjątkiem jest portal Google+),
  • Matt Cutts w styczniu 2014 potwierdził, że ilość treści w social media jest zbyt duża, aby roboty Google były w stanie ją na bieżąco analizować. Dlatego aktywności firm i użytkowników w mediach społecznościowych nie należą do bezpośrednich czynników rankingowych.

Jednak link do strony na Facebooku ma szansę pozyskać wartościowy ruch. Użytkownik zainteresuje się materiałem opublikowanym na firmowym fanpage’u, kliknie w odnośnik, przejdzie do serwisu, zapozna się z ofertą, wybierze coś dla siebie i dokona zakupu. Link do strony może przesłać swoim znajomym lub udostępnić go na swoim profilu.

 

Media społecznościowe, na których musisz być obecny!

Jeszcze kilka lat temu mówiąc o social media, mieliśmy na myśli Facebooka, Twittera i ewentualnie Google+. Obecnie portale społecznościowe powstają jak grzyby po deszczu, wpisując się w nowe potrzeby internautów. Spośród wszystkich serwisów należy wybrać tylko kilka, które pomogą zwiększyć widoczność firmy w internecie. Na które media społecznościowe zwrócić uwagę?

Social media a pozycjonowanie

 

Fanpage to must have w social media!

Posiadanie konta firmowego na Facebooku stało się niejako wymogiem. Klient po wejściu na stronę sklepu, w którym nie dokonywał nigdy zakupów, sprawdza, czy firma prowadzi fanpage i jak często pojawiają się na nim posty. Aktywność upewnia go, że warto zaufać przedsiębiorcy. Inne korzyści to:

  • Pozyskiwanie recenzji i rekomendacji,
  • Prezentowanie usług i ofert,
  • Możliwość zamieszczania linków do produktów i treści znajdujących się w serwisie.

 

Pozyskaj linki dofollow z Google+

Dlaczego warto posiadać konto na Google+? Przede wszystkim dla możliwości pozyskiwania linków dofollow, które mają większą wartość dla pozycji domeny w SERP. Tak zwane +1’ki, które są przyznawane interesującym materiałom, mogą zostać opatrzone atrybutem rel=”dofollow”. Niestety, aby tak się stało, konieczne jest, aby profil udostępniał publicznie informacje o swoich +1.

Google Plus

Warto także zadbać o pozyskiwanie jak największej liczby plusów (obserwatorów), ponieważ w ten sposób zwiększa się moc SEO danego linka. Większa liczba fanów przekłada się na mocniejszy profil konta marki, co także nie umknie uwadze Google.

Treści z Twittera bezpośrednio w Google

Dlaczego warto korzystać z social media, które umożliwia publikację wpisów o długości jedynie 140 znaków? Google ma pełny dostęp do strumienia tweetów. Treści publikowane na Twitterze są od razu indeksowane i trafiają do wyszukiwarki. Używając hashtagów przed zapytaniami, dotrzemy do najnowszych treści pochodzących z Twittera.

Indeksowanie treści Twitter

Można to wykorzystać np. przy planowaniu wyprzedaży. Jeśli stworzysz wpis na Twitterze i opatrzysz go #wyprzedaż2017, to masz szansę trafić do użytkowników, którzy poszukują atrakcyjnych promocji. W ten sposób dzięki social media pozyskasz potencjalnych klientów.

 

Promuj zdjęcia z Printerestem

Prowadzenie profilu na Printereście jest polecane szczególnie e-sklepom, które dodając ciekawe zdjęcia, mogą promować produkty ze swojej oferty. Odpowiednie skonfigurowanie ustawień konta pozwala na indeksowanie dodawanej treści – często grafikę z Printeresta można spotkać w wyszukiwarce grafiki Google’a. Przesłane zdjęcie należy otagować słowami kluczowymi i opatrzyć linkiem prowadzącym do podstrony z produktami.

 

Buduj wizerunek eksperta za pomocą LinkedIn

Social media przydają się także do budowania wizerunku eksperta. Jeśli chcesz pochwalić się swoimi umiejętnościami i kwalifikacjami, koniecznie załóż konto na portalu LinkedIn. Profil na LinkedIn należy dokładnie opisać za pomocą odpowiednich słów kluczowych. Za jego pomocą udostępniaj linki do swojej strony i dziel się wiedzą. Powinieneś być także aktywny: dodawać nowe treści oraz udzielać się w dyskusjach. W ten sposób masz szansę zwiększyć widoczność swojego profilu, a tym samym zbudować silną markę.

 

Konto LinkedIn

 

Social media a SEO – podsumowanie

Obecność w social media jest ważna z punktu widzenia zawierania trwałych relacji z klientami i budowania aktywnej społeczności wokół marki. Należy wybrać wyłącznie kilka portali i skupić się na tych mediach, które mogą przynieść największe zaangażowanie użytkowników. Niestety, linki udostępniane na większości serwisów społecznościowych opatrzone są atrybutem nofollow, więc nie mają bezpośredniego wpływu na podniesienie domeny w wynikach wyszukiwania. Social media należy traktować jako wsparcie dla pozycjonowania. Dzięki nim uda się pozyskać wartościowy ruch na stronie i zachęcić klientów do dokonania konwersji. Aktywność w portalach społecznościowych nie zastąpi jednak wartościowego contentu na stronie, optymalizacji witryny, wysokiej jakości linków, które mają bezpośredni wpływ na pozycję w wyszukiwarce.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...