Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

5-10-15 – Ile słów kluczowych mogę pozycjonować dla swojego serwisu?

5-10-15 – Ile słów kluczowych mogę pozycjonować dla swojego serwisu?

Dobór słów kluczowych to pierwszy etap pozycjonowania strony internetowej. Wybierając frazy, należy kierować się specyfiką prowadzonego biznesu, działaniami konkurencji oraz zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników do wyszukiwarki. Jak ustalić liczbę słów kluczowych, na które powinna być pozycjonowana nasza strona internetowa? Jaką strategię SEO przyjąć, chcąc zwiększyć widoczność serwisu w sieci?

 

Ile słów kluczowych można pozycjonować dla jednego serwisu?

Każdy serwis jest inny, dlatego nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile słów kluczowych pozycjonować dla danej strony. W żadnym dokumencie Google, supporcie, wskazówkach dla webmasterów nie znajdziemy konkretnych wytycznych. Nie ma algorytmu, który wskaże, ile fraz należy pozycjonować na poszczególne rodzaje podstron w witrynie.

Określając długość listy fraz, należy rozważyć wiele kwestii, do których się zaliczają:

  • Wielkość i rodzaj serwisu,
  • Rodzaj branży, w której działa właściciel strony,
  • Obecność potencjalnych słów kluczowych lub ich brak w treściach na stronie,
  • Możliwość rozbudowywania treści,
  • Budżet na działania SEO.

Ilość fraz powinna być dobierana indywidualnie. Nieduże strony o wąskim asortymencie lub świadczące tylko jedną usługę będą pozycjonowały się na zdecydowanie mniejszą liczbę słów kluczowych niż wielkie sklepy internetowe.

Jak ocenić ilość pozycjonowanych fraz?

Na etapie doboru słów kluczowych przeprowadzamy analizę zawartości serwisu połączoną z wywiadem dotyczącym planów, celów i modelu biznesowego właściciela domeny. Poznając oczekiwania Klienta oraz oceniając możliwości strony internetowej, jesteśmy w stanie ocenić, ile słów kluczowych można pozycjonować dla danej witryny.

Określając liczbę fraz, zawsze szukamy górnej granicy, aby w ten sposób zwiększyć efektywność pozycjonowania. Zwracamy jednak uwagę, by przygotowana lista zawierała frazy:

Analiza słów kluczowych powinna doprowadzić do wyłonienia listy fraz, która pomoże zrealizować cele biznesowe właściciela strony. Jeśli Klientowi zależy na wysokiej pozycji w TOP10, doradzamy słowa kluczowe z Google, na które serwis ma szansę pojawić się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Z kolei jeśli celem jest zwiększenie ruchu, proponujemy frazy z długiego ogona, aby pozyskać użytkowników wpisujących różne zapytania do wyszukiwarki.

Stosujemy strategię nadawania priorytetów frazom i przygotowujemy listę słów kluczowych w podziale na:

  • Frazy podstawowe – takie, które (mając na uwadze powyższe) są najlepszymi słowami kluczowymi dla danego Klienta,
  • Frazy dodatkowe – czyli wyrażenia, które przy większych budżetach lub w późniejszym okresie warto dołączyć do pozycjonowania,
  • Frazy uzupełniające – jak sama nazwa wskazuje wyrażenia uzupełniają podstawową i dodatkową listę fraz, np. słowa o innej odmianie, wyrażenia rzadko wyszukiwane, ale nadal potencjalnie przynoszące korzyści.

Lista podstawowych słów kluczowych jest najistotniejsza. Specjalista SEO, optymalizując serwis, koncentruje się na tej grupie fraz. Dodatkowe i uzupełniające słowa kluczowe wspierają proces pozycjonowania strony.

Konsekwencje niewłaściwego doboru słów kluczowych

Niektórzy wychodzą z założenia, że im więcej, tym lepiej. Niestety nie sprawdza się to w przypadku doboru słów kluczowych. Jeśli serwis składa się z kilku podstron, na których znajduje się bardzo mało treści, strategia pozycjonowania wielu słów kluczowych nie będzie skuteczna.

Po pierwsze, umieszczenie fraz w krótkich tekstach już z punktu widzenia użytkownika wygląda nienaturalnie, co może zniechęcić go do skorzystania z oferty. Po drugie, zbyt intensywne upychanie słów kluczowych w krótkich treściach może narazić serwis na kary od Google. Domena z filtrem traci pozycje w wynikach wyszukiwania, a nawet wypada z rankingu na długi czas.

A co w przypadku, jeśli wybierzemy zbyt mało słów kluczowych? Wybranie takiej strategii może być działaniem zachowawczym, które przynosi dość zadowalające efekty. Mniejsza liczba fraz pozwala skoncentrować się na wybranych aspektach oferty. Tworzone treści, nasycane wyłącznie niewielką liczba słów kluczowych, będą bardziej naturalne, a więc dobrze oceniane przez Google i użytkowników.

Przy zbyt krótkiej liczbie fraz można podjąć decyzję o jej zwiększeniu. Na podstawie analiz ruchu (Google Analytics oraz Google Search Console) i analiz przeprowadzanych za pomocą takich narzędzi jak Senuto lub Semstorm można konsekwentnie rozbudowywać listę wyrażeń pozycjonowanych. Należy także pamiętać, że serwis będzie wychodzić na zapytania użytkowników zawierające słowa kluczowe, na które się nie pozycjonujemy. Skuteczne działania SEO zwiększają moc całej domeny, dzięki czemu ma ona szansę pojawiać się na różne frazy w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe, które przynoszą efekty!

Podczas pozycjonowania strony internetowej należy przede wszystkim skoncentrować się na frazach, dzięki którym serwis ma szansę pojawić się wysoko w rankingu Google, zebrać wartościowy ruch i konwersję. Zwracamy uwagę na jakość, a nie ilość słów kluczowych. Każda wybrana fraza powinna znaleźć się w tekście na stronie, a dla najważniejszych wyrażeń zarezerwowane są znaczniki Title oraz nagłówki H1. Jeśli więc wybierzesz wiele słów kluczowych i każde z nich będzie dla Ciebie miało takie samo znaczenie, zabraknie Ci miejsca, aby w naturalny sposób zamieścić je w kodzie strony. Zachowaj umiar w doborze słów kluczowych i skorzystaj z doświadczenia ekspertów, którzy ocenią potencjał Twojego serwisu i górną granicę fraz, na które można pozycjonować stronę.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt