Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

3 narzędzia do pomiaru długości Title i Description w wynikach wyszukiwania

3 narzędzia do pomiaru długości Title i Description w wynikach wyszukiwania

Optymalizując Title i Description, warto wziąć pod uwagę, jak znaczniki zaprezentują się w wyszukiwarce Google wśród innych wyników wyszukiwania. Jeśli metatagi będą za długie, nie wyświetlą się w całości – część treści zostanie zastąpiona trzema kropeczkami. Czasami skasowanie jednego znaku sprawia, że pełny opis lub tytuł strony pojawia się w rankingu. Jak to sprawdzić? Prezentujemy 3 narzędzia służące do pomiaru długości title i description w wynikach wyszukiwania.

Wygląd wyników wyszukiwania w Google

W maju 2016 roku kolumna z wynikami wyszukiwania w Google została poszerzona z 512 na 600 pikseli. Ta zmiana spowodowała możliwość przygotowywania dłuższych znaczników. Warto pamiętać, że wyszukiwarka uwzględnia zarówno liczbę znaków, jak i ich szerokość treści w pikselach podczas prezentowania Title oraz Description.

Długość Title w wynikach wyszukiwania

Google wyświetla maksymalnie od 55 do 70 znaków w wynikach wyszukiwania, czyli tekst o szerokości do 600 pikseli. Używając wąskich liter (np. i), przemycimy dłuższy tytuł strony niż gdybyśmy posługiwali się szerokimi znakami (W lub M).

Długość meta Description w wyszukiwarce

Optymalna długość description to ok. 155-170 znaków. Opis strony ograniczony jest najczęściej do 2 linijek tekstu o maksymalnej szerokości 600 pikseli. Czasami zdarzają się 3- lub nawet 4-wersowe meta description o długości wynoszącej do 300 znaków. Takie sytuacje są sporadyczne, kiedy wyszukiwarka chce pokazać użytkownikowi, że w treści strony znajdują się wyszukiwane słowa kluczowe.

Długość Title i Description prezentowanego w Google zmienia się także w zależności od fraz, którymi posłużył się użytkownik. Słowa kluczowe są pogrubiane przez wyszukiwarkę, aby wskazać internaucie zgodność zapytania z wynikami wyszukiwania. Boldowanie wiąże się ze zwiększeniem szerokości danego wyrazu, co powoduje skrócenie meta znaczników.

Narzędzia do pomiaru długości Title i Description

Znajdziemy wiele narzędzi do prezentacji wyników wyszukiwania Google, jednak nie wszystkie z nich uwzględniają aktualne dane i mierzą zarówno liczbę znaków, jak i szerokość tekstu w pikselach. Przejrzeliśmy kilka aplikacji i subiektywnie wybraliśmy 3 najbardziej pomocne.

Nasz test wykonaliśmy na przykładzie Title i Description artykułu o nowej sekcji Pytania i odpowiedzi w Google Moja Firma. W wyszukiwarce po wpisaniu frazy pytania i odpowiedzi moja firma podstrona wygląda następująco:

Całkowita długość Title: 70 znaków.

Długość Description: 150 znaków.

SERP Preview Tool od zeo.org

Narzędzie prezentuje się bardzo ładnie pod względem wizualnym. Możemy sprawdzić, jak znaczniki będą wyglądały w desktopowej oraz mobilnej wyszukiwarce, wybrać dane strukturalne oraz wpisać słowa kluczowe, które pogrubi Google podczas wyświetlania meta description. Niestety, aplikacja nie pokazuje prawidłowego wyglądu SERP. Chociaż analizuje liczbę znaków oraz szerokość tekstu w pikselach i nawet w naszym przypadku zaznaczyła przekroczenie limitu, na podglądzie zaprezentowany został pełny opis i tytuł strony z kropkami.

Link do narzędzia: https://zeo.org/seo-tools/serp-preview/

Title Tag Length and Meta Description Length Preview Tool

Aplikacja pokazuje standardowy wynik wyszukiwania: tytuł, adres URL i opis strony w desktopowej wyszukiwarce. Narzędzie analizuje szerokość znaczników w pikselach, więc wygenerowany podgląd jest dość dokładny. Jedyny minus to brak możliwości zaznaczenia wyświetlania daty w Description (jeśli jest ona zaciągana np. ze strony, prezentowany w wyszukiwarce opis wydłuża się o kilka znaków), co może rodzić pewne nieścisłości w przypadku podstron, które z niej korzystają.

Link do narzędzia: https://mcculloughwebservices.com/2016/07/04/title-tag-length-meta-description-length-tool-2016/

SERP Preview Tool od portent.com

Mało atrakcyjne pod względem wizualnym narzędzie, ale precyzyjnie pokazuje, jak znaczniki wyświetlą się w wynikach wyszukiwania. Niestety, długie adresy URL nie pojawiają się w podglądzie, ale za to z dużą dokładnością prezentowany jest opis description. Istnieje możliwość zaznaczenia daty i wyboru danych rozszerzonych.

Link do narzędzia: https://www.portent.com/serp-preview-tool

Narzędzia do optymalizacji długości Title i Description – podsumowanie

Żadne narzędzie ze stuprocentową dokładnością nie wskaże, jak przygotowane znaczniki Title i Description zostaną zaprezentowane w wyszukiwarce. Dobre aplikacje analizują szerokość tekstu w pikselach i zawierają możliwość wyboru dodatkowych opcji – wpisania wyszukiwanych słów kluczowych, zaznaczenia wyświetlania daty w opisie strony lub pokazania fragmentów rozszerzonych. Bierz poprawkę na podgląd Title i Description generowany przez narzędzia – ostatecznie to Google odpowiada za wygląd wyników wyszukiwania.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt