Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping (Zakupy Google) - Blog Artefakt

Wzrost prowizji na Allegro – wypróbuj Google Shopping jako kanał sprzedaży

/ SEM
Płatności przez internet

Allegro to jedna z najpopularniejszych platform sprzedażowych. Dla użytkowników jest to niemal idealne miejsce do zrobienia zakupów w sieci – w łatwy sposób można znaleźć interesujące produkty, porównać oferty, sprawdzić opinie i dokonać szybkiej płatności. Niestety, serwis allegro.pl przestaje być atrakcyjny dla sprzedających – ciągłe podwyżki prowizji zniechęcają przedsiębiorców do korzystania z tego kanału sprzedaży. Czy istnieje alternatywa dla Allegro? Tak, jest nią Google Shopping.

Podwyżki opłat na Allegro od 21 sierpnia 2017

O pierwszej fali podwyżek sprzedawcy dowiedzieli się w połowie lipca. Od 1 sierpnia zmienił się sposób naliczania opłat za wystawienie oraz promowanie produktów. Obecnie prowizja jest rozliczania w 10-dniowym cyklu, wprowadzono również 20-dniowy termin trwania oferty Kup teraz oraz 10-dniowy termin dla licytacji. W sieci zawrzało – niektórzy przedsiębiorcy oszacowali, że koszty sprzedaży na Allegro wzrosną nawet o 250 procent.

Na początku sierpnia pojawiły się kolejne informacje o wzroście prowizji w serwisie allegro.pl wchodzącym w życie 21.08. Dokonano zmian w cenniku Allegro i Sklepów Allegro. Opłaty za wystawienie produktów nie uległy zmianie, ale jeśli przedmiot nie sprzeda się, prowizja nie zostanie zwrócona (do tej pory sprzedający mogli ubiegać się o jej zwrot).

Podwyższono o 1 punkt procentowy prowizje od sprzedaży niektórych kategorii produktów w pierwszym progu cenowym. Bez zmian pozostały opłaty od przedmiotów wystawionych w takich działach jak komputery, RTV i AGD, Fotografia, Telefony i Akcesoria. Wzrost kosztów odnotują natomiast osoby handlujące grami komputerowymi. O wszystkich zmianach w cenniku Allegro można przeczytać na stronie: https://allegro.pl/pomoc/faq/cennik-ile-kosztuje-korzystanie-z-allegro-XEGmwoPy2UB

Wypróbuj Google Shopping zamiast Allegro

System AdWords oferuje przedsiębiorcom Reklamę w Zakupach Google. Jest to rodzaj promocji polecany sklepom internetowym. Uruchomienie kampanii pomaga promować w wyszukiwarce produkty dostępne online. Reklama przybiera atrakcyjną formę – wyświetlone zostaje zdjęcie, tytuł, cena oraz brand sprzedawcy. Kampanie produktowe pojawiają się nad tradycyjnymi wynikami wyszukiwania oraz w osobnej zakładce Zakupy (zwanej także Google Shopping).

Reklamy produktowe podobnie jak inne kampanie AdWords rozliczane są w modelu Pay Per Click (PPC). Sprzedający płaci za wyświetlenie produktu w wyszukiwarce dopiero wtedy, gdy użytkownik klinie link i przejdzie do sklepu internetowego. Koszty za kliknięcie wyznaczane są na zasadzie aukcji. Im większa konkurencja w danej branży, tym wyższa stawka CPC (kosztu za kliknięcie w reklamę).

Wielkim plusem Google Shopping jest możliwość rozpoczęcia kampanii z budżetem o praktycznie dowolnej wielkości. Kampanie produktowe można więc potraktować w ramach testu, zaczynając od niewielkich kwot wydanych na promocję w wyszukiwarce. Obecnie koszty kliknięcia w reklamy zakupowe kształtują się na niższym poziomie niż koszty kliknięcia w standardowe reklamy tekstowe.

Allegro czy Google Shopping?

Jeśli koszty prowizji na Allegro stanowią dla Ciebie dużą barierę w prowadzeniu biznesu online, wypróbuj kampanie produktowe. Reklamy w Zakupach Google mogą okazać się bardzo skuteczne. Chętnie pomożemy w prowadzeniu Twojej kampanii Google Shopping i zwiększymy konkurencyjność Twojego biznesu w e-commerce.

Zastanawiasz się nad reklamą sklepu w Google Shopping? Zdaj się na ekspertów SEM!
Również na naszym blogu
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...
Google Analytics to doskonałe narzędzie do audytu treści i poprawy skuteczności strategii content...