Kawiarnie i kawiarenki – miejsca krótszych lub dłuższych spotkań, tych biznesowych, z najbliższymi, czy po prostu z samym sobą – w końcu nie ma nic lepszego niż delektowanie się pyszną kawą przy książce lub pracy. Dodajmy do tego wygodne fotele, unoszący się wokół przyjemny aromat i klimatyczne światło – każdy z nas z pewnością przynajmniej na chwilę chciałby trafić do takiego miejsca.
Niestety współczesne kawiarnie, a szczególnie te lokalne mają niełatwe zadanie, jeśli chodzi o przyciągnięcie uwagi klienta. Konkurencja jest spora, rynek zdominowały duże sieci, a w dodatku konsumenci też są bardzo wymagający – chcą otrzymywać wielkie porcje, płacić cenę niższą niż standardowa, a także znaleźć miejsce z klimatem, w którym w spokoju będzie można się zaszyć na kilka godzin lub zrobić ładne zdjęcie, by pochwalić się nim w sieci. Niełatwo sprostać takim wyzwaniom.
Co należy więc zrobić, by Twoja kawiarnia zyskała popularność, na jaką z pewnością zasługuje? Odpowiedź jest prosta: marketing online.
Marketing internetowy dla kawiarni – czy warto w niego zainwestować?
We współczesnym świecie obecność w Internecie jest niemal obowiązkowa. Reguła ta dotyczy również kawiarni. Ludzie, starsi i młodsi, wyszukują prawie każde miejsce, które chcą odwiedzić, by wcześniej móc poczytać opinie, zobaczyć zdjęcia, zapoznać się z menu lub cenami. Kawiarnia, której strony, fanpage’a lub wizytówki nie będą mogli odszukać, nie wzbudzi w nich ani zaufania, ani zainteresowania.
Bardzo duża część osób decyduje się na reklamę kawiarni jeszcze przed oficjalnym otwarciem lokalu. To bardzo dobre posunięcie, ponieważ pozwala już na samym starcie zyskać klientów i rozpoznawalność. Dodatkowo reklama w sieci pomaga poznać potrzeby konsumentów i szybciej na nie odpowiadać.
Marketing online jest więc szansą na pozyskanie nowych klientów, budowanie pozytywnego wizerunku Twojej kawiarni oraz na zbieranie opinii i wskazówek na temat oferowanych przez Ciebie produktów.