Nowe ostrzeżenia o braku protokołu HTTPS w Google Chrome 62 - Blog Artefakt

Nowe ostrzeżenia o braku protokołu HTTPS w Google Chrome 62

/ SEM
protokół HTTPS

Google wprowadza kolejne ostrzeżenia przestrzegające przed stronami z protokołem HTTP. Nowe alerty zostaną wyświetlone użytkownikom korzystającym z przeglądarki Chrome 62.

 

Kiedy pojawi się informacja o braku HTTPS?

Od stycznia bieżącego roku ostrzeżenia o braku certyfikatu SSL pojawiają się w przeglądarce Chrome w przypadku stron z polami do logowania i wpisywania wrażliwych danych, np. numeru karty kredytowej. Od października dodatkowe alerty będą pojawiały się w pasku przeglądarki, jeśli użytkownik:

  • wprowadzi dane na stronie z HTTP,
  • korzysta z trybu Incognito, przeglądając niezabezpieczone serwisy.

 

Google uważa, że wszystkie dane wpisywane przez internautów, powinny być prywatne, a strona bez certyfikatu SSL niestety nie gwarantuje bezpieczeństwa. Podobnie jest w przypadku trybu Incognito – użytkownik oczekuje, że jego obecność w sieci nie będzie śledzona. Strony bez wdrożonego protokołu HTTPS przesyłają dane w sieć, nawet gdy korzystamy z okna prywatnego podczas przeglądania sieci.

 

ostrzeżenia o stronach na HTTP

 

Od stycznia Google zaobserwowało 23-procentowy spadek niezabezpieczonych stron. Walka z serwisami na HTTP dopiero się zaczyna – w przyszłości wszystkie witryny nieposiadające protokołu HTTPS oznaczone zostaną w przeglądarce Chrome.

 

Warto już dziś pomyśleć o wdrożeniu certyfikatu SSL, ponieważ jego brak może wpływać na obniżenie pozycji w rankingu. Podczas migracji z HTTP na HTTPS pamiętaj nie tylko o poprawnej implementacji certyfikatu, ale zadbaj także o wszystkie kwestie związane z SEO.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...