Nowe ostrzeżenia o braku protokołu HTTPS w Google Chrome 62

/ SEM
protokół HTTPS

Google wprowadza kolejne ostrzeżenia przestrzegające przed stronami z protokołem HTTP. Nowe alerty zostaną wyświetlone użytkownikom korzystającym z przeglądarki Chrome 62.

 

Kiedy pojawi się informacja o braku HTTPS?

Od stycznia bieżącego roku ostrzeżenia o braku certyfikatu SSL pojawiają się w przeglądarce Chrome w przypadku stron z polami do logowania i wpisywania wrażliwych danych, np. numeru karty kredytowej. Od października dodatkowe alerty będą pojawiały się w pasku przeglądarki, jeśli użytkownik:

  • wprowadzi dane na stronie z HTTP,
  • korzysta z trybu Incognito, przeglądając niezabezpieczone serwisy.

 

Google uważa, że wszystkie dane wpisywane przez internautów, powinny być prywatne, a strona bez certyfikatu SSL niestety nie gwarantuje bezpieczeństwa. Podobnie jest w przypadku trybu Incognito – użytkownik oczekuje, że jego obecność w sieci nie będzie śledzona. Strony bez wdrożonego protokołu HTTPS przesyłają dane w sieć, nawet gdy korzystamy z okna prywatnego podczas przeglądania sieci.

 

ostrzeżenia o stronach na HTTP

 

Od stycznia Google zaobserwowało 23-procentowy spadek niezabezpieczonych stron. Walka z serwisami na HTTP dopiero się zaczyna – w przyszłości wszystkie witryny nieposiadające protokołu HTTPS oznaczone zostaną w przeglądarce Chrome.

 

Brak certyfikatu SSL może wpływać na obniżenie pozycji w rankingu, dlatego warto już dziś pomyśleć o jego wdrożeniu. Podczas migracji z HTTP na HTTPS pamiętaj nie tylko o poprawnej implementacji certyfikatu, ale zadbaj także o wszystkie kwestie związane z SEO.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...
Marketing rekomendacyjny jest całkowicie naturalnym ruchem i – jak pokazują badania – skutecznym....