Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.02.2024 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – dotrzyj do klientów swojej konkurencji

Niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – dotrzyj do klientów swojej konkurencji

System Google Ads umożliwia kierowanie reklam na wybrane grupy odbiorców, by w ten sposób skuteczniej docierać do użytkowników o sprecyzowanych preferencjach oraz upodobaniach. Reklamodawcy mogą prezentować swoje produkty osobom o określonych zainteresowaniach, nawykach, a także sposobach interakcji z firmą. Jedną z ciekawszych metod kierowania są niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach – wykorzystując taką opcję mamy możliwość pozyskania uwagi klientów, którzy są potencjalnie zawiązani z naszą konkurencją.

Jak działa kierowanie na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach?

Kierowanie grup reklam na odbiorców pozwala zaprezentować ofertę określonym użytkownikom przeglądającym strony, aplikacje oraz materiały wideo w sieci reklamowej Google oraz portalu YouTube. Reklamodawcy mogą skorzystać z rozbudowanej listy kategorii zainteresowań, a system Google Ads będzie wyświetlać reklamy internautom prawdopodobnie należących do danej kategorii (Google na podstawie historii wyszukiwań, aktywności w internecie, przeglądanych zasobów kategoryzuje użytkowników kont Google).

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach umożliwia dotarcie do użytkowników w momencie podejmowania przez nich decyzji zakupowych. Jak to działa?

Wyobraźmy sobie internautę, który planuje zakup projektu domu jednorodzinnego. Na początku poszukuje informacji, które pomogą mu dokonać wyboru – wchodzi na portale i blogi poświęcone budowie domów, ogląda filmy na kanałach YouTube, przegląda dostępne oferty firm oferujących gotowe projekty domów (z możliwością zakupu online) i prowadzi z niektórymi z tych firm korespondencję e-mail. W momencie poszukiwania idealnego projektu domu jest wyczulony na remarketing i reklamy banerowe pojawiające się na różnych portalach, które przegląda. Identyfikując listę słów wpisywanych przez niego do wyszukiwarki oraz adresy URL największych konkurentów, system dzięki zaawansowanym algorytmom może dotrzeć do niego za pomocą reklam pojawiających się w sieci reklamowej oraz w serwisie YouTube, kiedy już będzie gotowy do zakupu projektu domu.

Zasady kierowania na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Prowadząc kampanie w sieci reklamowej, można stworzyć grupy niestandardowych odbiorców o podobnych zamianach z wykorzystaniem słów kluczowych dostępnych w sekcji odbiorcy na rynku. Należy wpisać wybrane frazy, którymi mogą posługiwać się nasi klienci,  i adresy URL konkurencji.

Wskazówki dotyczące obsługi opcji słowa kluczowe z sekcji odbiorcy na rynku

  • Najlepiej wpisać takie słowa kluczowe, adresy URL, nazwy aplikacji lub linki do filmów na YouTube, które z dużym prawdopodobieństwem poszukują lub oglądają użytkownicy będący naszymi potencjalnymi klientami,
  • Rekomendowaną metodą jest wybranie fraz i adresów URL (łącznie 15 pozycji) powiązanych tematycznie, co ułatwi systemowi Google Ads określenie idealnej grupy odbiorców kampanii,
  • Należy unikać adresów URL do stron internetowych wymagających logowania, np. fanpage’y w mediach społecznościowych.

Automatyczne tworzenie kategorii niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Google Ads korzysta z systemów uczących się, by analizować kampanie reklamowe i automatycznie przygotowywać listy niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach. Są one tworzone za pomocą najpopularniejszych fraz i adresów URL, z których korzystają użytkownicy poszukujący sprzedawane przez nas produkty i usługi.

Jak to działa? Osoba zainteresowana projektami domów sprawdzała również serwisy o wspólnej tematyce wyposażenia i aranżacji wnętrz. Na podstawie takiego zachowania użytkownika Google Ads zidentyfikuje niestandardową grupę odbiorców o podobnych zamiarach, by ułatwić reklamodawcy docieranie do niszowego segmentu klientów, nastawionego na zakup ściśle określonych produktów lub usług.

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach krok po kroku

  1. Należy wybrać grupę reklam, którą chcemy w taki sposób stargetować, a następnie wybrać: Odbiorcy > Edytuj odbiorców.

 

  1. W drugim kroku z zakładki Przeglądaj wybieramy: Czego szukają lub co planują (Odbiorcy na rynku i niestandardowi odbiorcy o podobnych zamiarach).

 

  1. Klikamy: Nowa niestandardowa grupa odbiorców o podobnych zamiarach, Użyj słów kluczowych i adresów URL, by utworzyć niestandardową grupę odbiorców.

 

  1. Teraz jesteśmy na etapie tworzenia grupy odbiorców. Należy kolejno:
  • Nadać nazwę tej grupie odbiorców.
  • Wpisać minimum 5 adresów URL związanymi z produktami i usługami, których aktywnie szuka ta grupa odbiorców. Należy pamiętać, aby za każdym razem użyć prefiksu www.
  • Wprowadzić minimum 10 słów kluczowych związanych z daną branżą. Dla osób znających opcje dopasowania słów kluczowych: dodajemy je w dopasowaniu przybliżonym, tj. bez znaków specjalnych typu: + [ ”. Można również skorzystać z propozycji, które system nam przedstawia po prawej stronie.
  • Tak przygotowaną grupę odbiorców o niestandardowych zamiarach zapisujemy klikając przycisk „UTWÓRZ”.

Wypróbuj kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach

Kierowanie reklam na niestandardowych odbiorców o podobnych zamiarach to stosunkowo nowa opcja w systemie Google Ads. Warto z niej skorzystać, by docierać do użytkowników nastawionych na dokonanie zakupu.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt