Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 5 min | SEM |

Efektywna reklama hotelu, czyli kampanie Google AdWords

Efektywna reklama hotelu, czyli kampanie Google AdWords

Z roku na rok liczba hoteli w Polsce rośnie. Według raportu „Rynek hotelarski w Polsce” w 2016 roku obiektów hotelowych w naszym kraju było 2 465, a jeszcze w 2001 roku było ich poniżej 1 000. Obecnie aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych ofert, nie wystarczy oferować usług na dobrym poziomie i liczyć na napływ klientów. Należy również zadbać o efektywną promocję hotelu zarówno online, jak i offline.

Według badań Google Consumer Barometer aż 94% konsumentów z Polski, którzy zarezerwowali pokój w hotelu, szukało wcześniej informacji online. Co więcej, 61% rezerwujących nie tylko szukało ofert w sieci, ale również tam dokonało rezerwacji. Te dane świadczą o dużym znaczeniu internetu w promocji hoteli. Jedną z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych form reklamy hoteli online są kampanie AdWords.

Linki sponsorowane w branży hotelarskiej

Obecnie coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania w Google zajmują płatne linki, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi. To sprawia, że w wielu przypadkach reklamy są częściej klikane przez potencjalnych klientów. Jak pokazuje poniższy zrzut ekranu dla zapytań o hotele we Wrocławiu naturalne wyniki wyszukiwania są niewidoczne na pierwszym ekranie, natomiast linki sponsorowane (wyniki z etykietą „reklama”) zajmują ponad połowę widocznej części ekranu. Użytkownik widząc takie wyniki, najprawdopodobniej kliknie w reklamę AdWords lub przejdzie do Map Google, gdzie również możliwe jest wyświetlanie treści sponsorowanych.

Kierowanie reklam w wyszukiwarce odbywa się na podstawie wybranych słów kluczowych. Najpopularniejsze, a co za tym idzie również najdroższe frazy tej branży, to z pewnością te zawierające słowa „hotel” i nazwę miasta (np. „hotel Wrocław”). Prawidłowo skonstruowana kampania powinna jednak zawierać również bardziej szczegółowe hasła, wskazujące na konkretne cechy oferty i docierające do użytkowników z bardziej skonkretyzowanymi potrzebami. Chodzi tu o takie słowa kluczowe jak: „hotel z basenem Warszawa” czy „hotel 4 gwiazdkowy Kraków”. Tworząc listę fraz, należy również pamiętać o grupie docelowej. Na przykład w kampanii 5-gwiazdkowego hotelu nie będziemy korzystać z fraz z wyrazami „tani” lub „najtańszy”.

Ze względu na dużą konkurencję w wyszukiwarce, w kampaniach reklamowych hoteli warto zadbać o dobrze zoptymalizowane i zachęcające do kliknięcia treści reklam AdWords. Jeśli naszym atutem jest niska cena pobytu, dobrze jest zawrzeć ją w formie zdania „już od x zł za noc”. W reklamie możemy napisać również, co wchodzi w cenę pobytu lub jakie dodatkowe usługi oferuje nasz hotel (np. zabiegi SPA). W przekazaniu najważniejszych zalet oferty powinny nam również pomagać rozszerzenia reklam.

W branży hotelowej, gdzie w płatnych wynikach wyszukiwania konkuruje się nie tylko z innymi hotelami, ale również z dużymi agregatorami ofert, koszty kliknięcia w największych miastach w Polsce mogą sięgać nawet kilkunastu złotych. W takim przypadku szczególnie ważne staje się precyzyjne kierowanie oraz zapewnienie jak najwyższej jakości reklam, która przyczynia się do zmniejszenia kosztu kliknięcia. Jeśli reklamodawca nie ma doświadczenia w prowadzeniu kampanii AdWords w wyszukiwarce, warto powierzyć ją wyspecjalizowanej agencji, która zadba o to, aby budżet marketingowy był wykorzystywany jak najefektywniej.

Reklamy w Mapach Google

Hotele mogą również wyświetlać reklamy na Mapach Google. Mogą to być zarówno standardowe reklamy tekstowe z kampanii w wyszukiwarce wyświetlane automatycznie na Mapach przez system reklamowy, jak i reklamy typu Hotel Ads, które dodatkowo wyświetlają informację o najniższej cenie pokoju w danym hotelu i umożliwiają sprawdzenie, czy są dostępne wolne pokoje w wybranym terminie wprost z poziomu reklamy. Funkcje te widoczne są na poniższym zrzucie ekranu.

Remarketing dla hotelu

Kolejną formą promocji hotelu, która przynosi efekty w branży hotelarskiej, jest remarketing. Typ reklamy banerowej wyświetlanej na różnych stronach w sieci osobom, które odwiedziły wcześniej stronę reklamodawcy, czyli witrynę hotelu. System rozpoznaje użytkowników na podstawie plików cookies. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe staje się wyświetlanie reklamy, która przypomina o ofercie i jej atutach, informuje o aktualnych akcjach promocyjnych i kieruje klienta z powrotem na stronę internetową reklamodawcy.

To, jak skutecznie remarketing będzie nakłaniał użytkowników do powrotu na stronę i skorzystania z oferty hotelu, zależy od pomysłu reklamodawcy i odpowiednich ustawień kampanii. Osoby, które były wcześniej na stronie, można dzielić na mniejsze podgrupy i kierować do nich dedykowany przekaz. Hotele mogą korzystać również z remarketingu dynamicznego, czyli wyświetlać dokładnie taką ofertę na banerze (konkretny pokój, w danym terminie i w aktualnej cenie), jaką przeglądał wcześniej użytkownik.

Kampanie w sieci reklamowej

Poza remarketingiem do strategii reklamy hotelu w internecie można dodać również inne kampanie typu display. Reklamy banerowe najczęściej kierujemy kontekstowo np. na strony związane z podróżami, a także behawioralnie, do osób, które aktywnie szukają hoteli albo są ogólnie zainteresowane podróżowaniem. Reklamodawca wybiera również konkretne strony w sieci reklamowej Google, na których chce wyświetlać swoje reklamy.

Tego typu kampanie pełnią funkcję wizerunkową, wzmacniają świadomość marki i zwiększają prawdopodobieństwo, że użytkownik pomyśli o naszym hotelu w momencie, kiedy będzie szukał noclegu.

Inne formy reklamy

Oczywiście kampanie w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google to nie jedyne opcje promocji hotelu online. Przy planowaniu działań warto również pamiętać o reklamach na YouTube, w poczcie Gmail czy kampaniach w social mediach. Jeśli mamy atrakcyjny film promocyjny pokazujący atuty hotelu, warto zaplanować kampanię wideo na YouTube i Facebooku – może ona znacząco zwiększyć zainteresowanie ofertą.

Co wybrać?

Stworzenie odpowiedniej kampanii promocji hotelu online będzie wymagało znajomości dostępnych form reklamowych oraz odpowiedniego ich doboru pod zdefiniowaną grupę docelową. W tej branży dobrze sprawdzają się kampanie w wyszukiwarce i remarketing, jednak każdy przypadek jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Raz obraną strategię warto też cyklicznie weryfikować oraz modyfikować zgodnie z trendami rynkowymi.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt