Z roku na rok liczba hoteli w Polsce rośnie. Według raportu „Rynek hotelarski w Polsce” w 2016 roku obiektów hotelowych w naszym kraju było 2 465, a jeszcze w 2001 roku było ich poniżej 1 000. Obecnie aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych ofert, nie wystarczy oferować usług na dobrym poziomie i liczyć na napływ klientów. Należy również zadbać o efektywną promocję hotelu zarówno online, jak i offline.
Według badań Google Consumer Barometer aż 94% konsumentów z Polski, którzy zarezerwowali pokój w hotelu, szukało wcześniej informacji online. Co więcej, 61% rezerwujących nie tylko szukało ofert w sieci, ale również tam dokonało rezerwacji. Te dane świadczą o dużym znaczeniu internetu w promocji hoteli. Jedną z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych form reklamy hoteli online są kampanie AdWords.
Linki sponsorowane w branży hotelarskiej
Obecnie coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania w Google zajmują płatne linki, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi. To sprawia, że w wielu przypadkach reklamy są częściej klikane przez potencjalnych klientów. Jak pokazuje poniższy zrzut ekranu dla zapytań o hotele we Wrocławiu naturalne wyniki wyszukiwania są niewidoczne na pierwszym ekranie, natomiast linki sponsorowane (wyniki z etykietą „reklama”) zajmują ponad połowę widocznej części ekranu. Użytkownik widząc takie wyniki, najprawdopodobniej kliknie w reklamę AdWords lub przejdzie do Map Google, gdzie również możliwe jest wyświetlanie treści sponsorowanych.