Efektywna reklama hotelu, czyli kampanie Google AdWords dla hoteli – Blog Artefakt

Efektywna reklama hotelu, czyli kampanie Google AdWords

/ SEM
promocja hoteli w AdWords

Z roku na rok liczba hoteli w Polsce rośnie. Według raportu „Rynek hotelarski w Polsce” w 2016 roku obiektów hotelowych w naszym kraju było 2 465, a jeszcze w 2001 roku było ich poniżej 1 000. Obecnie aby wyróżnić się wśród konkurencyjnych ofert, nie wystarczy oferować usług na dobrym poziomie i liczyć na napływ klientów. Należy również zadbać o efektywną promocję hotelu zarówno online, jak i offline.

Według badań Google Consumer Barometer aż 94% konsumentów z Polski, którzy zarezerwowali pokój w hotelu, szukało wcześniej informacji online. Co więcej, 61% rezerwujących nie tylko szukało ofert w sieci, ale również tam dokonało rezerwacji. Te dane świadczą o dużym znaczeniu internetu w promocji hoteli. Jedną z najpopularniejszych i najbardziej efektywnych form reklamy hoteli online są kampanie AdWords.

Linki sponsorowane w branży hotelarskiej

Obecnie coraz więcej miejsca w wynikach wyszukiwania w Google zajmują płatne linki, które wyświetlają się nad wynikami organicznymi. To sprawia, że w wielu przypadkach reklamy są częściej klikane przez potencjalnych klientów. Jak pokazuje poniższy zrzut ekranu dla zapytań o hotele we Wrocławiu naturalne wyniki wyszukiwania są niewidoczne na pierwszym ekranie, natomiast linki sponsorowane (wyniki z etykietą „reklama”) zajmują ponad połowę widocznej części ekranu. Użytkownik widząc takie wyniki, najprawdopodobniej kliknie w reklamę AdWords lub przejdzie do Map Google, gdzie również możliwe jest wyświetlanie treści sponsorowanych.

Hotele Wrocław Google

Kierowanie reklam w wyszukiwarce odbywa się na podstawie wybranych słów kluczowych. Najpopularniejsze, a co za tym idzie również najdroższe frazy tej branży, to z pewnością te zawierające słowa „hotel” i nazwę miasta (np. „hotel Wrocław”). Prawidłowo skonstruowana kampania powinna jednak zawierać również bardziej szczegółowe hasła, wskazujące na konkretne cechy oferty i docierające do użytkowników z bardziej skonkretyzowanymi potrzebami. Chodzi tu o takie słowa kluczowe jak: „hotel z basenem Warszawa” czy „hotel 4 gwiazdkowy Kraków”. Tworząc listę fraz, należy również pamiętać o grupie docelowej. Na przykład w kampanii 5-gwiazdkowego hotelu nie będziemy korzystać z fraz z wyrazami „tani” lub „najtańszy”.

Ze względu na dużą konkurencję w wyszukiwarce, w kampaniach reklamowych hoteli warto zadbać o dobrze zoptymalizowane i zachęcające do kliknięcia treści reklam AdWords. Jeśli naszym atutem jest niska cena pobytu, dobrze jest zawrzeć ją w formie zdania „już od x zł za noc”. W reklamie możemy napisać również, co wchodzi w cenę pobytu lub jakie dodatkowe usługi oferuje nasz hotel (np. zabiegi SPA). W przekazaniu najważniejszych zalet oferty powinny nam również pomagać rozszerzenia reklam.

W branży hotelowej, gdzie w płatnych wynikach wyszukiwania konkuruje się nie tylko z innymi hotelami, ale również z dużymi agregatorami ofert, koszty kliknięcia w największych miastach w Polsce mogą sięgać nawet kilkunastu złotych. W takim przypadku szczególnie ważne staje się precyzyjne kierowanie oraz zapewnienie jak najwyższej jakości reklam, która przyczynia się do zmniejszenia kosztu kliknięcia. Jeśli reklamodawca nie ma doświadczenia w prowadzeniu kampanii AdWords w wyszukiwarce, warto powierzyć ją wyspecjalizowanej agencji, która zadba o to, aby budżet marketingowy był wykorzystywany jak najefektywniej.

Reklamy w Mapach Google

Hotele mogą również wyświetlać reklamy na Mapach Google. Mogą to być zarówno standardowe reklamy tekstowe z kampanii w wyszukiwarce wyświetlane automatycznie na Mapach przez system reklamowy, jak i reklamy typu Hotel Ads, które dodatkowo wyświetlają informację o najniższej cenie pokoju w danym hotelu i umożliwiają sprawdzenie, czy są dostępne wolne pokoje w wybranym terminie wprost z poziomu reklamy. Funkcje te widoczne są na poniższym zrzucie ekranu.

Wizytówka Google Park Hotel

Remarketing dla hotelu

Kolejną formą promocji hotelu, która przynosi efekty w branży hotelarskiej, jest remarketing. Typ reklamy banerowej wyświetlanej na różnych stronach w sieci osobom, które odwiedziły wcześniej stronę reklamodawcy, czyli witrynę hotelu. System rozpoznaje użytkowników na podstawie plików cookies. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe staje się wyświetlanie reklamy, która przypomina o ofercie i jej atutach, informuje o aktualnych akcjach promocyjnych i kieruje klienta z powrotem na stronę internetową reklamodawcy.

To, jak skutecznie remarketing będzie nakłaniał użytkowników do powrotu na stronę i skorzystania z oferty hotelu, zależy od pomysłu reklamodawcy i odpowiednich ustawień kampanii. Osoby, które były wcześniej na stronie, można dzielić na mniejsze podgrupy i kierować do nich dedykowany przekaz. Hotele mogą korzystać również z remarketingu dynamicznego, czyli wyświetlać dokładnie taką ofertę na banerze (konkretny pokój, w danym terminie i w aktualnej cenie), jaką przeglądał wcześniej użytkownik.

Kampanie w sieci reklamowej

Poza remarketingiem do strategii reklamy hotelu w internecie można dodać również inne kampanie typu display. Reklamy banerowe najczęściej kierujemy kontekstowo np. na strony związane z podróżami, a także behawioralnie, do osób, które aktywnie szukają hoteli albo są ogólnie zainteresowane podróżowaniem. Reklamodawca wybiera również konkretne strony w sieci reklamowej Google, na których chce wyświetlać swoje reklamy.

Tego typu kampanie pełnią funkcję wizerunkową, wzmacniają świadomość marki i zwiększają prawdopodobieństwo, że użytkownik pomyśli o naszym hotelu w momencie, kiedy będzie szukał noclegu.

Inne formy reklamy

Oczywiście kampanie w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google to nie jedyne opcje promocji hotelu online. Przy planowaniu działań warto również pamiętać o reklamach na YouTube, w poczcie Gmail czy kampaniach w social mediach. Jeśli mamy atrakcyjny film promocyjny pokazujący atuty hotelu, warto zaplanować kampanię wideo na YouTube i Facebooku – może ona znacząco zwiększyć zainteresowanie ofertą.

Co wybrać?

Stworzenie odpowiedniej kampanii promocji hotelu online będzie wymagało znajomości dostępnych form reklamowych oraz odpowiedniego ich doboru pod zdefiniowaną grupę docelową. W tej branży dobrze sprawdzają się kampanie w wyszukiwarce i remarketing, jednak każdy przypadek jest inny i wymaga indywidualnego podejścia. Raz obraną strategię warto też cyklicznie weryfikować oraz modyfikować zgodnie z trendami rynkowymi.

Prowadzisz hotel i chcesz zwiększyć jego widoczność w wyszukiwarce? Zaplanujemy dla Ciebie efektywną kampanię Google AdWords!
Również na naszym blogu
Zastanawiasz się, jak przeanalizować swoją konkurencję? Przeprowadź szybką, pięcioetapową analizę...
Google Trends to aplikacja pozwalająca śledzić zainteresowania użytkowników. Jak możesz ją...
Czy podglądasz działania swojej konkurencji? Jeśli nie nadrób zaległości i przeprowadź benchmarking...
Sprawdź naszą e-marketingową checklistę dla działalności usługowej. Zobacz, czy wykorzystujesz cały...
Zastanawiasz się, jak zachęcić użytkowników do wystawiania opinii i rekomendacji na Twojej stronie...