Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
20.06.2017 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Wszystko o rozszerzeniach linków do podstron

Linki do podstron to rozszerzenie reklam AdWords w wyszukiwarce. Zostało ono wprowadzone w 2010 roku pod nazwą linki do witryny. Funkcja ta pozwala rozszerzyć podstawową reklamę tekstową o linki do poszczególnych części serwisu reklamodawcy. Dzięki linkom do podstron użytkownik może przejść bezpośrednio do sekcji z informacjami lub produktami, które najbardziej go interesują. Jest to też informacja, jakich treści można spodziewać się na stronie, jakie kategorie produktów albo usług oferuje reklamodawca itp. Z tego rozszerzenia warto więc korzystać praktycznie w każdej branży.

Konfiguracja

Linki do podstron można dodać do reklam w systemie AdWords na karcie Rozszerzenia reklam w kampaniach kierowanych na sieć wyszukiwania lub na sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową. Jeśli ich nie dodamy, system może też tworzyć za nas automatyczne linki do podstron. Nie jest to mechanizm doskonały i może wybrać podstrony, których nie chcemy reklamować. Warto więc stworzyć je samodzielnie.

Link do podstrony składa się z trzech podstawowych elementów:

  • tekstu linku, czyli elementu klikalnego, który będzie przenosił do odpowiedniej podstrony (maksymalnie 25 znaków),
  • końcowego adresu URL, do którego prowadzi rozszerzenie,
  • opcjonalnie dwóch linijek tekstu, którymi można dodatkowo opisać link (po 35 znaków).

Dodatkowy tekst nie zawsze będzie wyświetlany przez system; wszystko zależy od dostępnego miejsca na stronie wyszukiwania. Trzeba też pamiętać, że nawet prawidłowe skonfigurowanie linków do podstron nie gwarantuje ich wyświetlania przy reklamie.

Kiedy wyświetlają się linki do podstron?

Linki do podstron mogą wyświetlać się w różnej kolejności, ilości, z dodatkowym opisem lub bez niego. W reklamach wyświetlanych na komputerach może pojawić się od dwóch do sześciu rozszerzeń linków do podstron przy danej reklamie, a na urządzeniach mobilnych może ich być maksymalnie cztery.

O tym, czy tego typu rozszerzania w ogóle wyświetlą się przy reklamie, decyduje system. Brane są tu pod uwagę dwie kwestie: czy wyświetlenie linków do podstron zwiększy efektywność reklamy oraz czy pozycja reklamy i jej ranking są wystarczająco wysokie. Czasem może się okazać, że inne typy rozszerzeń są bardziej atrakcyjne i rozszerzenia linków do podstron nie wyświetlą się. Jeśli natomiast reklama ma niską pozycję, system będzie częściej wyświetlał linki do podstron konkurencji, która plasuje się wyżej. Warto więc zadbać o wysoką pozycję reklamy, jeśli zależy nam na wyświetlaniu różnego typu rozszerzeń reklam, w tym linków do podstron.

O formacie linków do podstron również decyduje ilość dostępnego miejsca na rozszerzenia. Jeśli reklama ma wysoką pozycję i jakość to bardziej prawdopodobne, że wyświetli się przy niej więcej linków do podstron i będą one zajmować więcej miejsca (dzięki wyświetlaniu dodatkowych opisów).

Skuteczność linków do podstron

Linki do podstron warto jest monitorować, aby ocenić, jaki mają wpływ na klikalność reklamy i jej efektywność. Najczęściej reklamy, przy których wyświetlają się linki do podstron, są częściej klikane, niż reklamy bez tego rozszerzenia, więc warto je stosować. Można również przeprowadzić analizę klikalności poszczególnych linków do podstron, aby określić, które sekcje w serwisie cieszą się największym zainteresowaniem.

Jak stworzyć atrakcyjne linki do podstron?

Aby stworzyć atrakcyjne dla użytkowników linki do podstron zwiększające efektywność reklamy, należy zacząć od określenia, czego użytkownicy będą szukać na Twojej stronie. Czy będzie to cennik, rekomendacje klientów, czy kategorie produktów? Wszystko zależy od branży i oferty. Warto testować różne opcje.

W następnym kroku należy stworzyć atrakcyjne, zachęcające do kliknięcia teksty i opisy linków. Należy krótko poinformować, co można znaleźć pod danym linkiem i dlaczego warto w niego kliknąć.

Warto też stosować różne linki do podstron dla różnych grup reklam. Dzięki temu będziemy mogli lepiej dopasować tematykę linków i zainteresować użytkownika. Jeśli np. mamy grupę reklam dotyczącą obuwia damskiego, linkami do podstron mogą być odnośniki do różnych typów tego obuwia: szpilek, sandałów, czółenek itp. Będzie to bardziej efektywne niż dodawanie odnośników do kategorii niezwiązanych ze słowami kluczowymi w tej grupie reklam, np. obuwie męskie, obuwie dziecięce, torebki itp.

Podsumowując, dobre linki do podstron powinny przykuwać uwagę użytkownika, zachęcać go do kliknięcia w reklamę i nieść ze sobą potrzebne informacje.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt