Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.01.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Facebook zaktualizuje News Feed i doceni strony angażujące użytkowników

Facebook zaktualizuje News Feed i doceni strony angażujące użytkowników

Facebook ma odzyskać swój społecznościowy charakter. Pierwszym krokiem w kierunku zmian będzie aktualizacja News Feedu. Priorytet zyskają treści publikowane przez osoby prywatne, a mniej widoczne staną się posty firm i wydawców. Martwić nie muszą się jednak osoby zarządzające fanpage’ami, które skutecznie angażują użytkowników.

2018 rokiem zmian na Facebooku

W zeszłym roku pojawiła się informacja, że Facebook testuje rozwiązanie prowadzące do całkowitego „wyczyszczenia” News Feedu z firmowych stron. Treści publikowane przez fanpage miały zostać przeniesione do odrębnej sekcji Eksploruj (ang. Explore Tag). Administratorzy mogą jednak odetchnąć z ulgą. Profile marek czy firm nadal będą widoczne w głównym kanale aktualności, jednak pojawią się zdecydowanie rzadziej. Dlaczego?

Facebook powstał po to, by zbliżać ludzi i budować relacje. O pierwotnych funkcjach popularnego serwisu społecznościowego przypomniał Adam Mosseri w oficjalnym oświadczeniu. W tej samej publikacji szef News Feedu zapowiedział, że w ciągu najbliższych miesięcy portal wróci do swoich korzeni. Przeprowadzony zostanie update rankingu decydującego o kolejności wyświetlania aktualności. Dzięki niemu użytkownicy zyskają więcej możliwości interakcji z osobami, na których im zależy.

https://www.facebook.com/facebook/videos/10156988765141729/

Nowy News Feed – znajomi i rodzina na pierwszym miejscu

Według zaplanowanych zmian najwyżej w aktualnościach mają wyświetlać się treści od znajomych i członków rodziny. Chodzi nie tylko o posty publikowane przez konkretne osoby, ale także o materiały, które obserwowani użytkownicy udostępnili, polubili czy skomentowali. Taka modyfikacja została podyktowana chęcią poprawy komunikacji i interakcji. Jak wskazuje Mark Zuckerberg, w 2018 roku mają się liczyć przede wszystkim relacje między ludźmi.

Miejsce w kanale informacyjnym jest ograniczone, dlatego ze znacznie okrojoną widocznością w News Feedach użytkowników muszą się liczyć administratorzy profili komercyjnych, czyli m.in. wydawcy i firmy. Spadki zasięgu organicznego nie dotkną jednak wszystkich firmowych stron internetowych. Pozycje publikowanych treści będzie porządkował zmieniony algorytm Facebooka.

Komentarze, reakcje i udostępnienia z wyższym priorytetem

Wartością o największym znaczeniu dla przyszłych zmian ma być liczba użytkowników reagujących na komentarze i publikujących lub udostępniających treści. To na jej podstawie uda się wskazać artykuły czy wideo, które będą wyświetlane wysoko. Po wprowadzonych modyfikacjach, najlepiej będą pozycjonowane posty wywołujące rozmowy w komentarzach oraz zachęcające do dzielenia się wrażeniami z innymi.

Facebook zapowiada, że w przypadku nowych materiałów, algorytm przyzna priorytety, przewidując, czy publikowana treść ma szansę wystarczająco zaangażować użytkowników i inspirować do interesującej dyskusji. Prognozy powstaną na podstawie dotychczasowych interakcji w ramach danego fanpage’a.

Co ważne, firmowe strony mogą zapomnieć o taktyce tzw. engagement baitów, czyli sztucznego wywoływania interakcji. Popularny portal społecznościowy już od jakiegoś czasu zwalcza posty, które nawołują do oznaczania znajomych lub do kliknięcia w jeden z przycisków reakcji (np. like, serduszko, wow). Nowy algorytm będzie w stanie jeszcze lepiej wychwycić takie zachowania i zredukować ich zasięg.

Jak poradzić sobie ze zmianami na firmowym fanpage?

W wyniku przeprowadzonego update’u strony mogą zaobserwować spadki ruchu, zasięgu organicznego czy czasu wyświetlania wideo. Największe różnice odczują firmy publikujące treści na Facebooku, na które użytkownicy nie reagują. Wysokie pozycje w News Feedzie będą należały do marek generujących zaangażowanie. Firmy powinny więc opracować długoterminową strategię tworzenia contentu, który będzie oddziaływał na odbiorców.

W swoim oświadczeniu Adam Mosseri podpowiada wprost, z jakich narzędzi warto korzystać, aby podtrzymywać zainteresowanie użytkowników. Zdaniem pracownika Facebooka na szczególną uwagę zasługują np. transmisje wideo na żywo, które mogą zapewnić nawet sześć razy więcej interakcji niż zwyczajne filmy.

Duże znaczenie zdają się mieć również Grupy na Facebooku, gdzie ludzie chętnie odnoszą się do treści z publicznych postów. Niedawno administratorzy stron zyskali możliwość zarządzania własnymi grupami dyskusyjnymi w ramach fanpage’a – teraz mają szansę w pełni wykorzystać ich potencjał. Firmy lokalne mogą natomiast sięgnąć po eventy, które pomogą nawiązać kontakt z szerokim gronem użytkowników.

Rewolucja w sposobie prezentowania newsów ma dotyczyć wyników organicznych. Wciąż nie wiadomo, czy zapowiadane zmiany dosięgną również reklamodawców. Tworzenie postów sponsorowanych oraz kreowanie reklam na Facebooku może więc stanowić skuteczną broń w walce o zainteresowanie odbiorców.

Fani na Facebooku w centrum uwagi

Niezależnie od działań algorytmu, użytkownicy nadal mogą mieć realny wpływ na to, co wyświetla się w ich aktualnościach. Jeśli czują się szczególnie związani z daną firmą lub marką, mogą skorzystać z funkcji „Wyświetlaj najpierw”, aby zawsze w pierwszej kolejności mieć dostęp do publikowanych treści.

Osobom prowadzącym strony firmowe powinno więc szczególnie zależeć na tym, aby zwiększać zaufanie i wzmacniać relacje z fanami. W efekcie zaangażowanie odbiorców nie tylko przełoży się na lepszą widoczność w ramach serwisu, ale także pomoże zyskać entuzjastycznych ambasadorów marki.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta z laptopem 23.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Jaki jest najlepszy program do budowania stron WWW?

Zaczynasz budować stronę internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Masz do wyboru dziesiątki narzędzi, ale które z nich naprawdę działa szybko, łatwo i bez konieczności kodowania? W tym artykule pokażemy Ci, jaki program do tworzenia stron WWW sprawdzi się najlepiej.Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem czy po prostu chcesz stworzyć własny blog. Przeanalizujemy najpopularniejsze rozwiązania, porównamy ich funkcje i pomożemy wybrać to, które odpowie na Twoje potrzeby. Czytaj więcej
pokój z komputerami 21.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Hubspot CMS – co to jest?

Możesz zarządzać całą stroną internetową bez znajomości kodowania, a przy tym skutecznie przyciągać klientów i rozwijać swoją markę online? Brzmi jak marzenie? To właśnie oferuje HubSpot CMS. Jest to system zarządzania treścią stworzony z myślą o marketerach i sprzedawcach. Dzięki niemu tworzenie stron, optymalizacja SEO i personalizacja treści stają się dziecinnie proste. Co więcej, wszystko to jest zintegrowane z potężnym CRM, który pozwala śledzić zachowania użytkowników i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują. Zainteresowany? Zobacz, jak HubSpot CMS może odmienić Twoją obecność w sieci. Czytaj więcej
praca IT 19.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Joomla czy WordPress – co warto wybrać i dlaczego?

Masz pomysł na stronę, ale nie wiesz, na jakim systemie ją postawić? To częsty problem. WordPress i Joomla to dwie popularne platformy, które przyciągają różnymi możliwościami. WordPress kusi prostotą, a Joomla większą elastycznością, ale wybór zależy od Twoich celów i umiejętności. W tym artykule pokażemy, która z nich da Ci więcej korzyści, mniej frustracji i szybszy efekt niezależnie od tego, czy tworzysz blog, sklep, czy stronę firmową. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt