Brak reklam displayowych na kanałach YouTube poniżej 10 tys. wyświetleń

/ SEM
Filmy na YouTube

Reklamy na YouTubie denerwują nie tylko użytkowników. Sami reklamodawcy są niezadowoleni, gdy ich materiały reklamowe wyświetlają się przy kontrowersyjnych i wzbudzających niesmak filmikach. Google zdecydowało, że reklamy displayowe nie będą pojawiały się na wszystkich kanałach.

Nie jesteś popularny na YT? Nie będziesz czerpał zysku z reklam

Reklamy displayowe wyświetlają się po prawej stronie odtwarzacza wideo nad listą polecanych filmów. Oznaczone są kolorem żółtym. Po kliknięciu przez użytkownika, przenoszą go na stronę reklamodawcy, gdzie może on zapoznać się z ofertą.

Reklama displayowa

Do tej pory reklamy displayowe wyświetlały się niezależnie od tego, jaką popularnością cieszył się dany kanał. Nie wszystkim reklamodawcom takie rozwiązanie odpowiadało, ponieważ zdarzały się sytuacje, że reklama pojawiała się obok obraźliwego lub kontrowersyjnego materiału wideo. Mogła na tym ucierpieć reputacja reklamodawcy.

Google postanowiło więc wprowadzić ograniczenie: reklamy displayowe nie będą wyświetlały się przy kanałach, których łączna liczba wyświetleń nie przekracza 10 tysięcy. W ten sposób filmy o niskiej jakości (cieszące się małą popularnością wśród internautów) mają zostać wykluczone z możliwości promocji treści.

Nowe zasady będą także chroniły przed wyświetlaniem reklam na kanałach, które tworzone są wyłącznie w celu zarabiania z systemu partnerskiego na YouTube. Właściciele tych kont często udostępniali skopiowane treści, nie martwiąc się o łamanie praw autorskich.

Najnowsze artykuły na blogu:
Prezentujemy kalendarz marketera 2020, który przyda się podczas planowania akcji marketingowych w...
Podrzucamy kilka wskazówek dotyczącej dobrej organizacji pracy zdalnej jako SEO Copywriter. Jeśli...
Analityka internetowa przynosi wiele korzyści. Podajemy 10 powodów, dlaczego warto zainwestować w...
Podsumowujemy rok 2019 w PPC, a dokładniej w systemach reklamowych Facebook i Google Ads. Jakie...
Podsumowujemy rok 2019 w branży SEO i prognozujemy, jakie będą najważniejsze trendy w...