Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
17.04.2015 | czas czytania: 5 min | SEM | autor: Artefakt

Reklama kontekstowa w Google Display Network

Reklama kontekstowa w Google Display Network

Reklama kontekstowa to forma reklamy internetowej, która dopasowuje przekaz reklamowy do tematyki strony internetowej, na której się wyświetla. Oznacza to, że np. reklama odzieży damskiej będzie wyświetlać się na stronach z poradami modowymi. Takie dopasowanie reklamy do treści oglądanych przez użytkownika ma na celu zwiększenie efektywności działań marketingowych, poprzez docieranie do osób, które są aktualnie zainteresowane danym tematem. Jest to jedna z najbardziej popularnych obecnie form reklamy online, która bardzo precyzyjnie dociera do pożądanych odbiorców.

Przykład reklamy kontekstowej biura podróży na stronie z ofertami noclegów:

Reklama kontekstowa

Jak to działa?

Kampanie kontekstowe mogą być realizowane w różnych sieciach reklamowych. W Polsce najpopularniejsza jest Google Display Network, czyli sieć stron internetowych udostępniających przestrzeń reklamową w systemie Google AdSenseDoubleClick. Na rynku działają jednak również inne sieci, takie jak Adkontekst czy OnetKontekst. Najczęściej reklama kontekstowa rozliczana jest w modelu płatności za kliknięcie (CPC). Pozwala to osiągnąć szeroki zasięg reklamy przy ponoszeniu kosztów tylko w przypadku, kiedy użytkownik rzeczywiście zainteresuje się reklamą i w nią kliknie. Pozostałe modele rozliczeń, np. CPM (koszt tysiąca wyświetleń), rzadko są rekomendowane naszym klientom.

Formy reklamy kontekstowej

Różnorodność form reklamy internetowej zwiększa się z roku na rok. Reklama kontekstowa występuje obecnie głównie w formie tekstowej i graficznej. Formą najczęściej wykorzystywaną przez reklamodawców są statyczne reklamy graficzne oraz reklamy tekstowe. Mniej popularnymi, choć skutecznymi formami są m.in. reklamy flashowe oraz reklamy wideo. Banery graficzne dostępne są w wielu różnych formatach i mogą być wyświetlane w różnych miejscach na stronach internetowych: z boku, na górze lub w przerwie między akapitami tekstu.

Metody kierowania kontekstowego

W sieci reklamowej Google (GDN) reklamy kontekstowe mogą być kierowane na słowa kluczowe lub tematy. Słowa kluczowe to wyrazy lub większe wyrażenia, które mają pojawić się na stronie, na której będzie wyświetlana reklama. Kierowanie na tematy powoduje, że reklamy wyświetlają się na stronach powiązanych z wybranymi przez reklamodawcę kategoriami tematycznymi.

Można również łączyć poszczególne metody kierowania i używać jednocześnie kierowania na tematy i słowa kluczowe lub tematy i wybrane miejsca docelowe. Jeśli np. reklamodawca chce dotrzeć do osób zainteresowanych piłką nożną może skierować reklamy na serwisy sportowe i ograniczyć wyświetlanie tylko do stron zawierających słowa kluczowe takie jak „piłka nożna”.

Grupę docelowych odbiorców kampanii kontekstowej można również ograniczać pod kątem demograficznym, wybierając odpowiednie kategorie wiekowe czy płeć odbiorców.

Dzięki zaawansowanym możliwościom kierowania kampanii kontekstowych w Google Display Network możliwe jest precyzyjne docieranie do interesujących nas grup docelowych i bieżące wykluczanie nieefektywnych miejsc docelowych i grup odbiorców.

Zalety kampanii kontekstowych w GDN

  • Szybkie dotarcie do dużej grupy odbiorców i generowanie ruchu na stronie,
  • Możliwość określenia tematyki stron, na których będą wyświetlać się reklamy,
  • Szczegółowe statystyki dotyczące miejsc, w których wyświetlają się reklamy,
  • Zaawansowane metody optymalizacji kampanii.

Ze względu na rosnące zaawansowanie kampanii kontekstowych warto korzystać z usług agencji interaktywnej w prowadzeniu kampanii kontekstowych.

 

Reklama displayowa na Youtube – ograniczenia.

Reklamy displayowe wyświetlają się po prawej stronie odtwarzacza wideo nad listą polecanych filmów. Oznaczone są kolorem żółtym. Po kliknięciu przez użytkownika, przenoszą go na stronę reklamodawcy, gdzie może on zapoznać się z ofertą.

Do tej pory reklamy displayowe wyświetlały się niezależnie od tego, jaką popularnością cieszył się dany kanał. Nie wszystkim reklamodawcom takie rozwiązanie odpowiadało, ponieważ zdarzały się sytuacje, że reklama pojawiała się obok obraźliwego lub kontrowersyjnego materiału wideo. Mogła na tym ucierpieć reputacja reklamodawcy.

Google postanowiło więc wprowadzić ograniczenie: reklamy displayowe nie będą wyświetlały się przy kanałach, których łączna liczba wyświetleń nie przekracza 10 tysięcy. W ten sposób filmy o niskiej jakości (cieszące się małą popularnością wśród internautów) mają zostać wykluczone z możliwości promocji treści.

Nowe zasady będą także chroniły przed wyświetlaniem reklam na kanałach, które tworzone są wyłącznie w celu zarabiania z systemu partnerskiego na YouTube. Właściciele tych kont często udostępniali skopiowane treści, nie martwiąc się o łamanie praw autorskich.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt