5 sposobów na tekst reklamowy w AdWords

| czas czytania: 5 min | SEM
Google Adwords

Reklamy AdWords w wyszukiwarce mają za zadanie przyciągnąć użytkowników na Twoją stronę internetową. Jak pozyskać internautę, który ma możliwość kliknięcia w wiele innych odnośników wyświetlających się koło naszej reklamy w wynikach wyszukiwania? Trzeba go zainteresować i poinformować o najważniejszych zaletach oferty już na poziomie reklamy. Przy ograniczonej liczbie znaków do dyspozycji i konkurencji, która tak samo walczy o uwagę potencjalnego klienta, może to być trudne. Warto jednak wyjść poza utarty schemat reklam typu „Produkt X w atrakcyjnej cenie. Sprawdź!”, ponieważ mamy wtedy mniejszą szansę na zdobycie zainteresowania użytkownika.

Warto pamiętać, że dobry tekst reklamowy nie tylko przyciąga ruch na stronę, ale również pozytywnie wpływa na ocenę kampanii przez system AdWords. Im lepsze reklama, tym więcej osób w nią klika, więc rośnie współczynnik CTR. Wpływa to na podniesienie Wyniku Jakości reklamy, a co za tym idzie na obniżenie kosztów kliknięcia. Dzięki atrakcyjnym reklamom można zoptymalizować również koszty kampanii.

W tym artykule zebraliśmy 5 pomysłów na odróżnienie naszej reklamy od reklam konkurencji i zdobycie użytkownika, a w dalszym etapie klienta.

tekst reklamy adwords

Pytanie i odpowiedź

Pytania angażują dużo bardziej niż zdania twierdzące. Jeśli sprzedajemy szpilki damskie, możemy napisać w reklamie „Szeroki wybór szpilek damskich”. Jest to pewna informacja, jednak niezbyt angażująca. A co jeśli napiszemy „Czy szukasz stylowych szpilek? U nasz szeroki wybór!”? Wtedy kobieta, która szuka takich butów w wyszukiwarce, automatycznie odpowie sobie na to pytanie i odniesie wrażenie, że reklamodawca zna jej potrzeby i będzie bardziej skłonna do zapoznania się z ofertą na reklamowanej stronie.

Tę technikę można zastosować praktycznie w każdej branży. Szczególnie dobrze będzie działać w przypadku, kiedy użytkownik wpisuje do wyszukiwarki zapytanie związane z jakimś problemem. Wtedy możemy skierować do niego przekaz: „Masz problem z…? My mamy rozwiązanie!” . Możliwości jest wiele, wystarczy zastanowić się, jaki problem lub potrzebę posiada typowy klient naszej firmy i co zachęci go do zapoznania się ze szczegółami oferty.

Twarde dane liczbowe

Użytkownicy często szukają w Google konkretów – co mogą dostać i za jaką cenę. Jeśli umieścimy twarde, liczbowe dane w reklamie AdWords, będą one przyciągać uwagę użytkowników. Taka reklama przekazuje również więcej informacji. Mniej mówi nam sformułowanie „atrakcyjna cena” niż „już od 49 zł” albo „szeroki wybór” niż „ponad 1000 produktów”. Cyfry naturalnie przyciągają nasz wzrok, a konkretne informacje powodują, że jesteśmy skłonni obdarzyć takiego reklamodawcę większym zaufaniem.

Czasami może się wydawać, że w naszej branży trudno podać konkretne dane, np. cenę, która może być wynikiem indywidualnej wyceny, lub parametry produktów, gdy świadczymy usługi. Zawsze jednak przy odrobinie kreatywności można takie dane znaleźć. Będzie to informacja o tym, ile lat firma działa na rynku, ilu klientów obsłużyła, ile procent klientów jest zadowolonych z obsługi.

Oczywiście nie zawsze dane liczbowe albo parametry techniczne będą najważniejsze w procesie decyzyjnym. Warto więc przetestować również wersje reklam z mniej konkretnym, a bardziej emocjonalnym przekazem.

Odróżnienie od konkurencji

Gdy nasza oferta wyróżnia się czymś na tle konkurencji, warto poinformować o tym już na poziomie reklamy. Jeśli dla danego użytkownika jest to jedna z kluczowych cech produktu, przykujemy jego uwagę, skłaniając go do dokonania zakupu. Takim wyróżnikiem może być gwarancja, darmowa dostawa i zwrot, usługi dodatkowe albo same właściwości produktu lub usługi. W reklamie warto podkreślić unikatowość cechy, pisząc „tylko u nas” albo „wyjątkowa oferta”. Nawet jeśli użytkownik zdecyduje się zajrzeć do konkurencyjnych serwisów, istnieje szansa, że lepiej zapamięta naszą ofertę, jeśli podkreślimy jej wyjątkowość zarówno w reklamie, jak i na naszej stronie.

W przypadku reklam AdWords warto sprawdzić, jakimi tekstami reklam posługuje się nasza konkurencja. Często wielu reklamodawców powtarza podobne wzorce tekstów promocyjnych. Jeśli spróbujemy się kreatywnie wyłamać z takiego schematu, może okazać się, że zyskamy więcej kliknięć niż konkurencja.

Presja czasowa

Znanym sposobem na zachęcenie do szybkiego kupna produktu lub usługi jest wprowadzenie ograniczenia czasowego oferty. Promocja, która trwa do końca dnia lub ograniczona liczba produktów, które szybko mogą zostać wykupione, to dobra motywacja dla potencjalnych klientów, aby szybko dokonali zakupu, korzystając z okazji.

Oczywiście informacje o dacie zakończenia promocji warto zawrzeć w tekście reklamowym. Aby jeszcze lepiej uświadomić użytkownika o tym, ile czasu zostało na podjęcie decyzji, można skorzystać z funkcji COUNTDOWN. Po wprowadzeniu terminu zakończenia oferty specjalnej wyświetli się w tekście reklamy czas, który pozostał, np. „Tylko 8 godzin do końca promocji”. Im bliżej zakończenia oferty, tym większa szansa, że użytkownik skusi się na złożenie zamówienia. Przy dobrze zaplanowanej ofercie presja czasowa może znacząco zwiększyć sprzedaż.

Osobiście i językiem korzyści

Ogólną zasadą efektywnych działań marketingowych jest komunikowanie się z odbiorcami w sposób osobisty oraz wykorzystanie języka korzyści. Działa to lepiej niż posługiwanie się ogólnikami i prezentowanie suchych faktów dotyczących produktu lub usługi.

Jeśli użytkownik będzie miał wrażenie, że zwracamy się do niego za pośrednictwem reklamy i dobrze wiemy, czego oczekuje, istnieje większa szansa, że skorzysta z naszej oferty. Zamiast pisać bezosobowo „Najlepszy mechanik w mieście”, możemy napisać „Naprawimy Twój samochód sprawnie i tanio”. Język korzyści często jest pomijany w reklamach AdWords, kiedy mamy ograniczoną ilość znaków i chcemy przekazać ważne informacje o ofercie. Czasem jednak lepiej zrezygnować z faktów na rzecz korzyści, których może oczekiwać klient. Dlatego np. sprzedawca klimatyzatorów domowych zamiast parametrów technicznych swoich urządzeń może umieścić w reklamie hasło „Ciesz się chłodnym mieszkaniem nawet w największe upały”. To bardziej przemówi do wyobraźni odbiorcy niż informacje techniczne.

Oczywiście każda branża jest inna i na przykład w bardzo technicznych sektorach B2B, gdzie parametry są bardzo ważne, język korzyści może mieć trochę mniejsze znaczenie. Wtedy trzeba przetestować, jak wpłynie na wskaźniki kampanii. Warto jednak pamiętać, że nawet za największą firmą również stoją ludzie, którzy oczekują określonych korzyści od kupowanego produktu lub usługi.

Powyższe sposoby na oryginalne teksty reklam AdWords są warte przetestowania. Należy jednak pamiętać, że każda kampania jest inna i odbiorcy nie zawsze zachowują się tak, jakbyśmy tego oczekiwali. Ważne jest, aby ciągle testować nowe pomysły na reklamy i znaleźć takie, które w naszym przypadku sprawdzają się najlepiej.