Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
09.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

Awaria OVH – czy niedostępność serwera wpływa na pozycjonowanie strony?

9 listopada miała miejsce globalna awaria serwerów OVH – strony internetowe korzystające z hostingu francuskiej firmy nie działały od godziny 7 rano aż do godzin popołudniowych. Powodem niedostępności wielu serwisów były problemy z zasilaniem w dwóch serwerowniach OVH. Czy tego typu awarie mają wpływ na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania? Rozwiewamy wszystkie wątpliwości.

Pół internetu nie działa – przebieg awarii OVH

Od godziny 7 internauci wchodzący na takie strony jak: Kwejk, jakdojade.pl, pkp.pl, wirtualnemedia.pl, Shoplo atakowali social media, informując o braku dostępności serwisów. Sprawni social marketerzy od razu publikowali komunikaty o problemach z hostingiem dzierżawionym w OVH, uspokajając użytkowników.

OVH zareagowało niemal od razu, wydając oficjalny komunikat o awarii na swojej stronie internetowej oraz na Twitterze. CEO francuskiej firmy Octave Klaba napisał o problemach mających miejsce w dwóch serwerowniach w Roubaix i Strasbourgu. Co ciekawe, awarie nie były powiązane i pech chciał, że wystąpiły tego samego dnia.

W komunikację włączył się polski oddział OHV, podając na Twitterze informacje o naprawach i postępie prac. Po godzinie 12:00 dostęp do większości usług został przywrócony, więc część stron nie zwracała już błędów i była dostępna dla internautów. Klaba przygotował także notatkę z opisem awarii i wyjaśnieniem całej sytuacji:

 

Przy tej okazji mogliśmy zaobserwować, jak awaria dwóch serwerowni jednej firmy może namieszać w codzienności internautów :).

Jak awaria serwera lub hostingu może wpłynąć na pozycjonowanie?

Konsekwencje takich problemów zależą przede wszystkim od tego, czy w okresie niedostępności strony próbował na nią wejść robot Google i ją zaindeksować. Jeśli nie – nie należy obawiać się zmian w pozycjach. W przeciwnym razie możemy spodziewać się spadków. Gdy serwis zostanie przywrócony, zgłośmy prośbę o ponowne zaindeksowanie, a po kilku dniach pozycje zajmowane przed awarią serwera powinny powrócić.

Nieduże serwisy i sklepy internetowe mogą nawet odnotować wzrosty w pozycjach o kilka oczek spowodowane spadkami liderów branży. Duże witryny takie jak np. księgarnia internetowa bonito.pl generują duży ruch, posiadają nawet kilka tysięcy podstron, które każdego dnia odwiedzane są przez roboty wyszukiwarki. Informacja o niedostępności nawet kilku podstron wpłynie na miejsce serwisu w wynikach wyszukiwania. W przypadku małych serwisów jeśli Googlebot zaindeksował zawartość podstrony wczoraj, prawdopodobnie pojawi się na niej dopiero za kilka dni, więc dzisiejsza awaria OVH nie wpłynie negatywnie na dotychczasowe wyniki pozycjonowania.

Google patrzy nieprzychylnym okiem na strony, które podczas indeksowania są nieosiągalne dla robotów wyszukiwarki. Brak informacji o przyczynach niedostępności witryny nie jest pozytywnym sygnałem dla wyszukiwarki. W przypadku losowych sytuacji nie mamy wpływu na komunikaty wysyłane przez hostingodawcę, ale w przypadku zaplanowanych prac wymagających wyłączenia strony, zadbajmy o to, aby witryna zwracała odpowiedni kod, np. HTTP 503 wskazujący o tymczasowej niedostępności serwisu.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt