Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.01.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Jak założyć sklep na Facebooku? Kompleksowa instrukcja obsługi

Jak założyć sklep na Facebooku? Kompleksowa instrukcja obsługi

Prowadzisz sklep internetowy, ale chcesz dotrzeć do szerszej grupy klientów? Możesz wesprzeć sprzedaż również przy użyciu platform online. Allegro czy Google Shopping to nie jedyne dostępne rozwiązania. Sklep na Facebooku wyróżni Twoją ofertę i pomoże konsumentom zaznajomić się z dostępnymi artykułami. Zobacz, jak stworzyć sekcję do promocji produktów w ramach firmowego fanpage’a.

Sekcja Sklep przyciągnie użytkowników do Twojej oferty

Sklep na Facebooku – wbrew temu, co sugeruje nazwa – nie funkcjonuje jako bezpośredni kanał sprzedaży. W przeciwieństwie np. do platformy Google Shopping, gdzie można dokonywać zakupów, został wprowadzony w formie osobnej zakładki na firmowym fanpage’u, która służy do promowania oferty. Z jej pomocą w atrakcyjny sposób przedstawisz swoje produkty użytkownikom oraz sprawisz, że fani bez problemu trafią do Twojego sklepu internetowego, a to z kolei z sukcesem przełoży się na wzrost konwersji.

Jak stworzyć sklep na Facebooku w ramach firmowej strony?

Uruchomienie sklepu na popularnym portalu społecznościowym nikomu nie powinno sprawić trudności. Kanał wsparcia sprzedaży jest po prostu jedną z wielu zakładek dostępnych w ramach fanpage’a (tuż obok m.in. grup, wydarzeń, usług, notatek), którą należy odpowiednio skonfigurować. Aby skutecznie stworzyć sekcję na swojej stronie, trzeba przejść przez kilka etapów:

Krok 1: Dodaj sekcję Sklep do strony

Zakładanie sklepu rozpocznij od zalogowania się do Facebooka jako administrator strony. Następnie otwórz Ustawienia, klikając w przycisk nad Zdjęciem w tle – w prawym, górnym rogu ekranu. W kolejnym kroku przejdź do elementu Edytuj stronę, aby stworzyć odpowiednią zakładkę. Jeśli pośród wymienionych propozycji nie widzisz sklepu, naciśnij Dodaj kartę. To działanie spowoduje otwarcie okna z dodatkowymi rubrykami, spośród których wybierasz poszukiwaną kategorię i dodajesz kartę.

Krok 2: Zaakceptuj warunki regulaminu

Następnie wróć na główną stronę fanpage’a, aby zobaczyć, czy karta została dodana do panelu zakładek. Jeśli znajduje się tam Sklep, wszystko poszło zgodnie z planem. Po kliknięciu w zakładkę na ekranie pojawi się obowiązkowy regulamin, z którym należy się zapoznać i zaakceptować warunki, aby przejść dalej.

Krok 3: Wybierz metodę płatności

W kolejnym kroku decydujesz o formie płatności, co docelowo oznacza wybór modelu sklepu.

Portal społecznościowy wyróżnia kilka typów Sklepu, których dostępność zależy od lokalizacji geograficznej. W Polsce administrator strony może zdecydować się wyłącznie na dwie opcje – „sklep”, który odsyła klientów do innej witryny w celu finalizacji transakcji, oraz prezentację produktów, udostępniającą użytkownikom opcję wysyłania wiadomości (przy użyciu Messengera) z zapytaniem ofertowym.

Przedsiębiorcy w Stanach Zjednoczonych mogą natomiast sprzedawać swoje produkty bezpośrednio w ramach portalu. Istnieje możliwość realizowania tzw. płatności w kasie na Facebooku (obsługa płatności odbywa się przez serwis PayPal lub Stripe).

Krok 4: Ustaw walutę dla sklepu

W tym punkcie określasz walutę, którą stosujesz w swoim sklepie internetowym. I choć bezpośrednio na Facebooku nie będziesz sprzedawać artykułów, zwróć uwagę, czy na pewno wybierasz np. „Złoty polski”. Ceny będą wyświetlać się przy produktach prezentowanych na fanpage’u.

Udało się przejść przez wszystkie kroki? To oznacza, że sekcja Sklep znajduje się już na Twojej stronie na Facebooku. Co ważne, każdy z powyższych punktów trzeba dokładnie przemyśleć, ponieważ później nie uda się już do nich wrócić. Jeśli np. po założeniu sklepu zdecydujesz, że od przekierowania do e-sklepu wolisz jednak bezpośredni kontakt z klientami przy użyciu Messengera, musisz usunąć sekcję i przejść cały proces od nowa.

Dodawanie produktów i opisów w sklepie na Facebooku

Samo utworzenie zakładki nie wystarczy, aby cieszyć się rosnącym zainteresowaniem konsumentów. W każdym sklepie główną rolę odgrywa produkt, dlatego trzeba przygotować wirtualną ekspozycję, która skutecznie przykuje wzrok użytkowników odwiedzających fanpage. Pomocne okażą się: chwytliwa nazwa, atrakcyjny opis oraz konkretna cena. Facebook dokładnie precyzuje wymagania dotyczące sposobu promowania asortymentu.

Przede wszystkim artykuł w sklepie powinien zostać opatrzony przynajmniej jednym obrazem, który będzie prezentował go w całości i oddawał rzeczywisty wygląd towaru (niedopuszczalna jest więc ilustracja lub wizualizacja). Zdjęcie o rozdzielczości co najmniej 1024 x 1024 pikseli ma mieć kwadratowy format oraz białe tło. Co więcej, nie należy umieszczać obrazów przedstawiających dodatkowo np. call to action, logo, hasło reklamowe czy znaki wodne.

Jeśli chodzi natomiast o opisy, powinny dotyczyć wyłącznie informacji związanych z produktem i przede wszystkim akcentować jego niepowtarzalne cechy. Facebook podpowiada również, jak opracowywać treści zrozumiałe dla odbiorców – np. stosować krótkie zdania, wypunktowania. Dobrze jest też zadbać o poprawność językową, aby nie odstraszać potencjalnych klientów błędami gramatycznymi czy złą interpunkcją.

Z punktu widzenia SEO, warto również pamiętać o tym, aby nie kopiować opisów oraz specyfikacji z docelowego sklepu online (można np. zmodyfikować je pod względem stylistycznym, zmienić konstrukcję i zastosować synonimy). W innym razie, powielone treści mogą zostać uznane przez roboty Google za duplikaty, co może znacząco zaszkodzić stronie internetowej, powodując ryzyko otrzymania kary lub filtra.

Oznaczanie produktów w postach, zdjęciach i filmach

Tworząc sekcję Sklep na firmowej stronie, a następnie uzupełniając produkty i opisy, zyskujesz możliwość oznaczania sprzedawanych artykułów pod zdjęciami i publikowanymi postami, co znacząco ułatwi tworzenie tematycznych powiązań z polecanymi produktami.

Miniaturki z dostępnym towarem (wyświetlane w formie karuzeli) zostaną automatycznie podlinkowane do oferty Twojego e-sklepu. Nie trzeba więc dłużej posiłkować się osobnymi odnośnikami, przemycanymi w treści. Proponowany asortyment stanie się też znacznie łatwiej dostępny dla użytkowników portalu.

Funkcje sklepu na Facebooku śmiało mogą wykorzystać nie tylko właściciele sklepów internetowych, którzy mają do zaoferowania fizyczne produkty. Coraz więcej administratorów sięga po tę sekcję również po to, by promować swoje artykuły cyfrowe (np. e-booki, kursy online), a także usługi – m.in. warsztaty czy szkolenia.

Facebook to nie tylko serwis społecznościowy

Nie od dziś wiadomo, że obecność firmy lub marki w social mediach jest konieczna. Na portalach społecznościowych w dużej mierze gromadzą się potencjalni klienci, dlatego sekcja Sklep daje naprawdę dużo możliwości. W samej Europie Facebook liczy ok. 307 milionów użytkowników – to duże pole do działań marketingowych. Nic więc dziwnego, że Mark Zuckerberg wraz ze swoim zespołem co jakiś czas wprowadzają nowe funkcje dla właścicieli stron firmowych, niedawno udostępnili także opcję administrowania grupami na Facebooku.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt