Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
31.07.2017 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Wideo w tle na stronie na Facebooku zdynamizuje Twój fanpage!

Wideo w tle na stronie na Facebooku zdynamizuje Twój fanpage!

Prawdopodobnie wszystkie firmy obecne w mediach społecznościowych posiadają stronę na Facebooku. Fanpage usprawnia komunikację z klientami, pozwala na budowanie społeczności wokół marki i kreowanie wizerunku. Podczas optymalizacji konta, należy zadbać o uzupełnienie wszystkich informacji, dodanie zdjęcia profilowego oraz dodanie zdjęcia albo – co lepsze – filmu w tle! Skorzystaj z tej nowej opcji, aby urozmaicić swoją stronę angażującym wideo!

Facebook wideo w tle krok po kroku

Dodanie filmu w tle na fanpage’u jest proste i przebiega podobnie jak wgranie cover photo. Należy zalogować się na swoim koncie na Facebooku, a następnie przejść do zarządzanej strony.

Przesłanie wideo do tła facebookowej strony

Najeżdżamy kursorem na obecne zdjęcie w tle. W lewym górnym rogu pojawia się ikona aparatu. Klikamy na nią i pojawia się menu z opcjami. Wybieramy jedną z możliwości:

  • Wybierz spośród filmów,
  • Prześlij zdjęcie/film.

Następnie przesyłamy wideo, które zostanie automatycznie zapętlone. Cover photo staje się dynamiczne, zachęcając fanów i potencjalnych klientów do podjęcia interakcji.

Film w tle – wymiary

Zanim rozpoczniesz przesyłanie filmiku, zadbaj o odpowiednie parametry pliku wideo. Facebook wymaga, aby wymiary wynosiły przynajmniej 820 x 312 pikseli, a rekomendowana wielkość to 820 x 462 pikseli. Film powinien trwać od 20 do 90 sekund. Warto także popracować nad jakością wgranego materiału, która ma największe znaczenie dla pozyskania uwagi użytkownika.

Dlaczego warto zmienić cover photo na cover video?

Przejście na wideo w tle na Facebooku staje się świetnym sposobem na atrakcyjną prezentację firmy w social media. Użytkownicy zwracają uwagę na interaktywne elementy, zatrzymując się na chwilę i obserwując, co dzieje się na filmiku. Cover video można wykorzystać do przedstawienia produktów, usług, a także siedziby przedsiębiorstwa. Stosowanie różnych form contentu – postów, grafiki oraz wideo – wzbogaca przekaz i pozwala docierać do różnych grup użytkowników.

Pomyśl także o przewadze, którą uzyskasz nad konkurencją, jeśli teraz prześlesz film do tła. Niewielu administratorów i właścicieli fanpage’y korzysta na razie z tej opcji, więc możesz wyprzedzić rywali, pozyskując zainteresowanie klientów.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt