Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
04.01.2024 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Social media w branży fashion – 5 działań, które zainteresują odbiorców

Social media w branży fashion – 5 działań, które zainteresują odbiorców

Trudno dziś wyobrazić sobie markę modową nieobecną w mediach społecznościowych. Facebook czy Instagram to przecież kreatywna przestrzeń do wymiany myśli i kontaktu z odbiorcami. Zwykłe bycie w social media jednak nie wystarczy. Doskonale wiedzą o tym firmy, dlatego realizują coraz to nowe pomysły, by przyciągnąć użytkowników. Prezentujemy 5 działań chętnie podejmowanych w branży fashion.

Style guide, czyli podręcznik stylu

Aktywna strona na Facebooku i profil na Instagramie stanowią doskonałą okazję do tego, aby zaprezentować letnią kolekcję lub ubrania z sezonowej wyprzedaży. Klienci sklepów odzieżowych uwielbiają śledzić nowości i oglądać dostępne produkty, jednak nikogo nie zainteresują zwyczajne zdjęcia elementów garderoby na szarym tle. Co więcej, ujęcie koszuli na wieszaku nigdy nie odda jej rzeczywistego wyglądu tak dobrze jak na człowieku.

Aby przedstawić odbiorcom nie tylko sam produkt, ale również szerszy kontekst jego użytkowania, marki przygotowują tzw. style guides. Dzięki temu odbiorcy mogą zobaczyć m.in.: jak tworzyć niepowtarzalne stylizacje, w jakich sytuacjach sprawdzą się konkretne buty lub kurtka, jakie dodatki dobierać do stroju. Podręczniki stylu mogą być sezonowe (moda na wiosnę, lato, jesień, zimę), na specjalne okazje (sylwester, wesele) albo tematyczne, prezentujące ubrania np. na plażę czy festiwal muzyczny.

Post na Facebooku sklepu Reserved o kolekcji Reserved for Festival

Całe kolekcje typu style guide najczęściej znajdziemy na stronach internetowych sklepów. Marki wykorzystują jednak część zdjęć do publikacji w social media, uzupełniając je opisami zachęcającymi użytkowników do reakcji, komentarzy czy udostępnień. Mogą również opatrzyć post odnośnikami, które prowadzą bezpośrednio do oferty akcesoriów widocznych na fotografii. Jeśli używają sekcji Sklep na Facebooku, bez problemu umieszczą także karuzelę z produktami.

Zdjęcia zza kulis zwiększające wiarygodność

Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi. Lubią wiedzieć nie tylko, co kupują, ale również od kogo. Z tego względu cenią przede wszystkim marki, które otwarcie opowiadają o swojej działalności. Sklepy odzieżowe mogą w tym celu tworzyć treści na bloga firmowego, opisując np. poszczególne etapy powstawania ubrań. Dla tego typu contentu świetnie sprawdzają się jednak przede wszystkim zdjęcia oraz filmy publikowane na Facebooku i Instagramie, gdzie czeka szerokie grono odbiorców.

Polska marka Elementy komunikuje wysoką jakość proponowanego asortymentu. W tym celu często publikuje zdjęcia, które przedstawiają proces powstawania płaszczy dostępnych w sklepie:

Dlaczego warto pokazywać firmę od kuchni? Obrazy wychodzące poza kadr samych produktów, ale prezentujące również wartości, pomagają budować zaufanie wśród klientów. Podkreślają również unikalność marki, która zaczyna się wyróżniać z tłumu anonimowych konkurentów (dzięki widocznemu zespołowi pracowników czy jawnemu procesowi produkcji). Oprócz tego, stanowią niemal nieskończone źródło pomysłów na angażujące treści.

User-generated content w modzie!

Nic tak nie skłania do sięgnięcia po produkt jak opinie innych użytkowników, zadowolonych z zakupów. Jeszcze lepiej niż słowo pisane w tym przypadku działają zdjęcia. Nie dziwi więc, że firmy z branży fashion aktywnie zapraszają swoich klientów w social media do dzielenia się contentem powiązanym z marką. Jak to robią? Często posługują się formułą konkursu, zachęcając użytkowników do publikowania zdjęć z określonym hashtagiem.Nie tylko wola zwycięstwa lub rywalizacji może skłaniać do działania. Publikując fotografię czy wideo, odbiorcy skupieni wokół marek modowych nierzadko sami oznaczają konkretny profil i okołotematyczne hashtagi. Nagrodą dla nich bywa sam fakt, że zostają dostrzeżeni przez ulubioną firmę za pośrednictwem np. reakcji, lajka czy komentarza. User-generated content poszerza zasób publikowanych materiałów, a przede wszystkim – zwiększa zasięg dla prowadzonego profilu.

Kreatywna współpraca z influencerami

Innym rodzajem treści wpływających na decyzje zakupowe użytkowników są posty publikowane przez influencerów. Marki chętnie podejmują współpracę z blogerami i vlogerami modowymi, którzy cieszą się zaufaniem szerokiej rzeszy oddanych fanów. Firmy najczęściej angażują takie osoby do współpracy przy konkretnej kampanii albo promocji jednego produktu za pośrednictwem unikalnego contentu. Pozytywna rekomendacja od influencera nie tylko wzbudza zainteresowanie obecnych użytkowników, ale także pomaga pozyskać nowych klientów.

Informacje o aktualnych promocjach

Każda okazja jest dobra, aby zaoferować rabat. Święta Bożego Narodzenia, przyjęcia karnawałowe, pełnia lata czy urodziny marki – to tylko kilka przykładów okoliczności, które warto wykorzystać, aby skusić klientów atrakcyjną promocją. W jaki sposób przekazać im dobre wieści? Najlepiej na Facebooku i Instagramie. Ciekawe komunikaty z pewnością zwiększą świadomość marki wśród szerokiej grupy odbiorców i zachęcą ich do natychmiastowych zakupów.

 

Akcja promocyjna polskiej marki Mr. Gugu & Miss Go

Sklepy z ubraniami znają siłę hashtagów, dlatego często wykorzystują je do sygnowania akcji promocyjnych. Takie oznaczenie można stosować za każdym razem, gdy publikowane materiały będą dotyczyły np. wyprzedaży, dostarczając fanom precyzyjny schemat działań. Co więcej, social media są też świetnym kanałem do zaprezentowania nowych produktów, które znajdują się jeszcze w fazie projektu. W łatwy sposób pozwalają uzyskać informację zwrotną od przyszłych klientów.

Inspiruj i wzbudzaj reakcje – zawsze w zgodzie ze strategią!

Twórcy Facebooka wiele razy podkreślali, jak duże znaczenie ma zaangażowanie użytkowników pod publikowanymi postami. Od pewnego czasu to jeden z głównych czynników zwiększających zasięgi. Działając w social media, postaw na unikalne treści, które zagwarantują komentarze, lajki i udostępnienia, ale zawsze trzymaj się ustalonej strategii. Pamiętaj, aby wpisy dostosowywać do określonej grupy docelowej oraz charakteru marki. Na bieżąco obserwuj też działania konkurencji, a bez wątpienia znajdziesz ciekawą inspirację. Jako właściciel sklepu internetowego z odzieżą, dbaj również o przemyślane działania z zakresu pozycjonowania oraz content marketingu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów 30.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak zdobyć bazę klientów? Skuteczne sposoby na legalne i efektywne pozyskiwanie kontaktów

Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

W jakim programie warto zrobić stronę internetową? 28.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

W jakim programie warto zrobić stronę internetową?

Czy wiesz, że aż 71% małych firm posiada stronę internetową?* Dla wielu z nich to podstawowe źródło pozyskiwania klientów. Jeśli jeszcze nie masz własnej witryny albo planujesz nową, z pewnością zadajesz sobie pytanie: w jakim programie warto zrobić stronę internetową? W tym artykule przeprowadzimy Cię przez najlepsze opcje, od kreatorów po edytory kodu i platformy CMS, abyś mógł wybrać rozwiązanie najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt