Pamiętaj także o tym, aby nie powielać treści z innych serwisów społecznościowych – jeśli coś publikujesz na Facebooku, nie kopiuj tego na Instagramie. Każdy portal służy do czegoś innego i pozwala Ci realizować nieco inne cele. Na Insta postaw przede wszystkim na obraz – używaj filtrów, twórz ciekawe scenerie, zaskakuj swoich użytkowników tym, co masz do powiedzenia za pomocą ujmujących fotografii.
Promocja na Instagramie – wykorzystuj umiejętnie hashtagi i zyskuj nowych obserwatorów
Podstawą promowania marki na Instagramie i zwiększania jej zasięgu są hashtagi, czyli wyrażenia poprzedzone znakiem #. Działają na zasadzie tagów na blogu internetowym, tematycznie kategoryzując zdjęcie. Dzięki takiemu zabiegowi trafiamy do grupy osób zainteresowanych danym tematem.
Zasady korzystania z hashtagów:
- Maksymalnie można umieścić 30 hashtagów, jednak optymalnie wpisuj do 15 wyrażeń,
- Posługuj się nazwą swojej marki,
- Wybieraj słowa cieszące się popularnością, często wyszukiwane przez użytkowników,
- Twórz nowe hashtagi, jeśli chcesz zaskoczyć klientów nową kolekcją, usługą, produktem, ale jednocześnie pamiętaj o stosowaniu wyszukiwanych fraz,
- Postaw na bardziej ogólne wyrażenia, by dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców, np. #bieganie, #running, #10kmbieg.
Lista 25 najpopularniejszych polskich hashtagów w 2019 r.:
- #polishgirl
- #polska
- #worldcup
- #poland
- #warszawa
- #polskadziewczyna
- #love
- #polishboy
- #wroclaw
- #fit
- #warsaw
- #krakow
- #fashion
- #poznan
- #gdansk
- #katowice
- #relax
- #gdynia
- #weekend
- #instamama
- #food
- #instagood
- #instamatki
- #foodporn
- #nail
Pełny raport hashtagów aktualizowany na bieżąco przez Brand 24 znajdziesz tutaj. Pamiętaj także, że istnieją zakazane wyrażenia, za które Instagram może zbanować Twój post lub bardzo mocno ograniczyć jego zasięg. By sprawdzić, czy dane słowo poprzedzone # zalicza się do tej listy, najlepiej zweryfikować to za pomocą samego serwisu społecznościowego:
- Wpisz wybrany hashtag w opcji Eksploruj.
- Brak wyników oznacza, że hashtag jest zbanowany.
- Jeśli pojawiły się jakieś wyniki, upewnij się, czy wyrażenie nie jest zablokowane. W tym celu:
- Przejdź do zakładki Znaczniki,
- Zablokowany # nie pokaże żadnych wyników, a na ekranie pojawi się informacja, że posty zostały schowane.
Lista zakazanych hashtagów zaskakuje, ponieważ znajdują się na niej wyrażenia zupełnie niewinne, które nie należą do wulgaryzmów, np. #books. Trudno powiedzieć, dlaczego filtry Instagrama wyłapują takie wyrażenia, dlatego zanim zdecydujesz się na użycie jakiegoś #, zweryfikuj, czy nie stracisz przez niego zasięgu lub nie zostaniesz zbanowany.
Hashtagi można wyszukiwać za pomocą samego Instagrama lub specjalistycznych narzędzi, np. Hashtracking, Tagomatic, TagsForLikes.
Jak promować markę na Instagramie dzięki organizowanym konkursom?
Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami to jedna z najskuteczniejszych technik promocji marki. A skoro Instagram opiera się na zdjęciach, zachęcaj użytkowników do publikacji ciekawych fotografii o określonej tematyce, powiązanych z Twoją marką lub eksponujących sprzedawane przez Ciebie produkty. Nie zapomnij wspomnieć, żeby uczestnicy dodali specjalnie wymyślony przez Ciebie, charakterystyczny dla Twojego brandu lub organizowanego eventu hashtag, np. #herbatajestkobieta #taksmakujaemocje (konkurs Teekanne). Możesz także poprosić o polubienie i śledzenie swojego profilu na Insta.