Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
07.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Promocja w social media: jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku krok po kroku?

Promocja w social media: jak stworzyć konto reklamowe na Facebooku krok po kroku?

Facebook to portal, który wśród mediów społecznościowych cieszy się największą popularnością. Ponad 2,4 miliarda osób na świecie posiada profil na stronie, z czego 1,59 miliarda użytkowników dziennie jest aktywna (źródło: Facebook Newsroom). Serwis jednak nie tylko ułatwia kontakt z przyjaciółmi czy pozwala na przeglądanie ciekawych treści. To także potężne narzędzie reklamowe dysponujące gigantyczną bazą danych o użytkownikach. By skutecznie promować swoją działalność, warto skorzystać z Menedżera reklam, który oferuje firma Facebook. Jak krok po kroku założyć konto w aplikacji Facebook Ads?

Konto reklamowe na Facebooku a fanpage

Posiadanie strony biznesowej na Facebooku stało się obowiązującym standardem. Dzięki prowadzeniu fanpage’a możemy informować obserwujących nas fanów o najnowszych wydarzeniach z życia firmy. Znacznie ułatwia to także kontakt z klientami i pozwala na załączenie istotnych informacji o przedsiębiorstwie, takich jak numer telefonu czy dojazd do siedziby. Nie wszystkie marki posiadające stronę na FB zakładają jednak konto reklamowe, które służy do tworzenia kampanii i pozwala trafić do szerokiego grona odbiorców. Dzięki reklamom na Facebooku możemy docierać nie tylko do fanów strony, ale także do osób spoza kręgu obserwujących, których może zaciekawić nasz produkt lub usługa.

Zalety posiadania konta reklamowego

Podstawowe korzyści płynące z posiadania konta reklamowego to zasięg i prędkość działania. Odpowiednio zaprogramowana kampania Facebook Ads ma szansę dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych w szybkim czasie w oparciu o dane demograficzne, polubienia i działania na portalu. Potęga Facebooka tkwi przede wszystkim w ogromnej liczbie zarejestrowanych użytkowników. Według szacunków Mediakix każdy posiadacz profilu spędza na platformie średnio 35 minut dziennie, a dodatkowo serwis zachęca zalogowanych do różnych form aktywności. Zaangażowanie odbiorców nie tylko pozwala na określenie efektywności kampanii, ale służy także promowaniu postów.

Innym argumentem przemawiającym na korzyść reklam na Faceboku jest ich cena. Uruchomienie kampanii na portalu społecznościowym nie należy do najtańszych form promocji, jednak po analizie prędkości działania i zasięgu pozwala na szybkie osiągnięcie realnych korzyści. Stosunek efektów i możliwości do ceny to kolejna zaleta, płynąca z używania aplikacji Menedżera reklam.

Od czego należy zacząć zakładanie konta reklamowego na Facebooku?

Przed uruchomieniem konta reklamowego na portalu Facebook musimy wykonać kilka poniższych kroków.

1. Założenie konta prywatnego

W pierwszej kolejności  powinniśmy założyć profil prywatny na Facebooku. Jego posiadanie to warunek rejestracji w Menedżerze reklam. Stworzenie konta nic nie kosztuje, ale wymaga podania danych osobowych. Niektórzy decydują się na założenie profilu fikcyjnego, należy jednak pamiętać, że jest to niezgodne z polityką portalu. Działania reklamowe możemy wdrażać z poziomu strony na Facebooku lub używając aplikacji Facebook Ads.

2.Wybór aplikacji do promocji

Choć korzystanie z zakładki „Centrum reklam”, którą znajdziemy w menu strony, wydaje się wygodniejsze, w rzeczywistości aplikacja Menedżera reklam otwiera przed nami dużo więcej opcji. Pozwala między innymi na obranie skonkretyzowanego celu reklamowego, dostosowanie budżetu, zwiększa opcje targetowania oraz umożliwia tworzenie postów, które nie pojawiają się w formie wpisów, a służyć będą wyłącznie reklamie. Co więcej, Menedżer reklam posiada także bardziej rozbudowane statystyki, pomocne w projektowaniu kolejnych kreacji.

3. Stworzenie własnej strony

Po założeniu własnego konta prywatnego możemy przystąpić do zakładania strony. By to zrobić, należy wybrać zakładkę „Strony” w bocznym menu na stronie głównej, a następnie „Utwórz stronę”. Na tym etapie do wyboru mamy dwie opcje: możemy stworzyć fanpage firmy lub marki albo utworzyć „społeczność” lub profil osoby publicznej.

Po wprowadzeniu nazwy i kategorii oraz nasyceniu strony niezbędnymi informacjami możemy przejść do tworzenia reklam na stronie.

Reklamy z poziomu Facebooka

By przejść do zarządzania reklamami, powinniśmy otworzyć panel sterowania stroną. Na poziomym menu, po rozwinięciu przycisku „więcej” należy kliknąć przycisk „Centrum reklam”.

W Centrum reklam wyświetli się podsumowanie wydatków, zaangażowanie odbiorców, a także reklamy z przeszłości. Strona udostępnia statystyki zawierające dane demograficzne o osobach, wyświetlenia oraz podsumowanie budżetu.

Centrum reklam pozwala promować jedynie istniejące już posty. By przejść do zaawansowanych funkcji tworzenia i kontrolowania reklam, warto skorzystać z aplikacji Menedżer reklam.

Zakładanie konta reklamowego w Menedżerze reklam

Tworząc reklamę po raz pierwszy, jednocześnie otwieramy konto reklamowe. Jeśli w przeszłości używaliśmy funkcji promowania postów, nasz profil istnieje już w aplikacji. Jeżeli jednak chcemy zaplanować pierwszą kampanię, jesteśmy zmuszeni do założenia nowego konta.

By promować się za pomocą Menedżera reklam, powinniśmy posiadać istniejącą już stronę na Facebooku. Z poziomu fanpage’a klikamy w menu oznaczone kropkami, które umożliwia nam bezpośrednie przekierowanie do Adsów.

W ustawieniach przechodzimy do skrótów i wybieramy Menedżera reklam.

Po otworzeniu Menedżera i zalogowaniu się do aplikacji możemy przejść do konfiguracji konta reklamowego, uzupełniając informacje o firmie, ustawienia płatności i nadać role na koncie reklamowym.

Kto może mieć dostęp do konta reklamowego na Facebooku?

Po założeniu konta reklamowego uprawienia do tworzenia i edycji reklam mogą posiadać także inne osoby. Menedżer reklam pozwala nadawać trzy role: administratora, analityka oraz reklamodawcy. Reklamodawcy i analitycy mają dostęp jedynie do określonych opcji oraz narzędzi, podczas gdy administrator w pełni kontroluje konto firmowo. By nadać dostępy osobom z poziomu Menadżera reklam, należy wybrać ikonę ustawień w prawym górnym rogu ekranu.

W zakładce konta reklamowe pojawia się tabelka „role na koncie reklamowym”, a obok niej przycisk „dodaj osoby”. Po kliknięciu przycisku możemy wpisać nazwisko osoby oraz wybrać jej rolę na koncie.

Szczegółowe instrukcje nadawania dostępów do konta reklamowego opisaliśmy w osobnym wpisie: www.artefakt.pl/blog/epr/udostepnianie-konta-facebook-ads-agencji.

Usuwanie konta reklamowego

Trwałe pozbycie się konta reklamowego na Facebooku jest niemożliwe. Mając uprawnienia administratora, można je jednak dezaktywować, co skutkuje usunięciem podstawowej metody płatności za reklamy i zatrzymaniem emisji wszystkich reklam. By to zrobić, należy uruchomić Facebooka na komputerze, a następnie przejść do ustawień kont w Menedżerze reklam.

Na końcu strony należy kliknąć link „Dezaktywuj konto reklamowe” i potwierdzić działanie.

Dezaktywowane konto reklamowe pozostaje w Menedżerze reklam.  Za jego pośrednictwem nadal można przejrzeć historię i statystyki prowadzonych w przeszłości kampanii. Jego ponowna aktywacja możliwa jest dopiero po całkowitym procesie dezaktywacji i pobraniu opłat za kampanie.

Dlaczego warto korzystać z Menedżera reklam?

Stworzenie skutecznej kampanii dostosowanej do odbiorców kampanii poprzedzone jest dogłębną analizą, poznaniem rynku, właściwą edukacją i szczegółowym opracowaniem strategii.  To proces, który wymaga dużo czasu i wysiłku. Rozbudowane narzędzia znacznie usprawnią pierwsze kroki w promowaniu w social media, a przemyślane działania z czasem pozwolą zwiększyć zainteresowanie marką. Konto reklamowe w Menedżerze reklam poszerzy możliwości planowania i analizy działań reklamowych oraz ułatwi dysponowanie budżetem. Warto więc odejść od standardowego przycisku „promuj” na rzecz facebookowej aplikacji, co widocznie poprawi efektywność promocji.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej
yoast seo 09.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Yoast SEO – jak ustawić meta tagi i poprawić widoczność w Google?

Chcesz, by Twoja strona lepiej widoczna była w Google, ale nie wiesz, od czego zacząć? Z pomocą przychodzi Yoast SEO. Jest to popularna wtyczka do WordPressa, która w prosty sposób pozwala ustawić meta tagi, czyli tytuły i opisy widoczne w wynikach wyszukiwania. To właśnie te elementy decydują o tym, czy użytkownik kliknie w Twoją stronę. Dzięki Yoast SEO możesz zadbać o nie bez znajomości kodu, korzystając z intuicyjnego edytora i gotowych zmiennych. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku zoptymalizować meta tagi i zwiększyć swoją szansę na wyższą pozycję w Google. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt