Aktualizacja raportu Problemy dotyczące bezpieczeństwa w GSC

/ Analityka
Analizowanie danych

Każda witryna narażona jest na atak hakera, a włam na stronę może mieć niekorzystne konsekwencje związane z SEO. Google nakłada filtry na domeny, które zagrażają użytkownikom. Serwis wypada z SERP, a o powrocie na wysokie pozycje możemy tylko pomarzyć. Na szczęście w Search Console raport problemy dotyczące bezpieczeństwa zaalarmuje nas, kiedy coś będzie działo się z nasza witryną.

 

Dokładniejszy opis problemu dotyczącego bezpieczeństwa

W ubiegłym tygodniu Google poinformowało na swoim blogu, że nastąpi aktualizacja raportu dotyczącego bezpieczeństwa witryny. W Search Console mają pojawiać się dokładniejsze i bardziej konkretne informacje wskazujące, z jakimi działaniami hackerskimi mamy do czynienia. To ułatwi diagnozę problemów związanych z bezpieczeństwem, a tym samym uprości proces naprawy szkód wywołanych przez szkodliwe oprogramowanie.

 

Problemy dotyczące bezpieczeństwa

https://security.googleblog.com/2016/09/more-safe-browsing-help-for-webmasters.html

 

Ataki hackerskie są wykrywane przez googlowską usługę bezpieczne przeglądanie. W zaktualizowanym raporcie właściciel witryny dostanie informację, jaki rodzaj problemu dotyczącego bezpieczeństwa wystąpił w serwisie, np. malware, działania z zakresu inżynierii społecznej, szkodliwe pobrania. Google zaproponuje także zalecenia, których wdrożenie pozwoli wyeliminować skutki włamu. Wyświetlone zostaną także przykładowe adresy URL zainfekowanych podstron. Te wszystkie informacje mają skrócić czas reakcji webmasterów na pozbycie się szkodliwego oprogramowania i przywrócenie bezpieczeństwa serwisu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...