Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.01.2024 | czas czytania: 5 | EPR | autor: Artefakt

Udostępnianie konta reklamowego Facebook Ads agencji reklamowej krok po kroku

Udostępnianie konta reklamowego Facebook Ads agencji reklamowej krok po kroku

Rozpoczynając współpracę z agencją marketingową w zakresie prowadzenia płatnych kampanii Facebook Ads, pierwszym etapem jest opracowanie strategii reklamowej. Jej realizacja wymaga udostępnienia facebookowego konta reklamowego, które specjalista będzie chciał dodać do Menedżera firmy, narzędzia ułatwiającego zarządzanie płatną promocją na FB. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, skorzystaj z naszych instrukcji nadawania dostępów do Facebook Ads.

Jaki poziom dostępów możemy nadać do konta reklamowego? Rodzaje ról i poziomy uprawnień w Facebook Ads

Dodając nowego użytkownika do naszego konta Facebook Ads, mamy do wyboru 3 poziomy ról, charakteryzujące się innym zakresem uprawnień.

  1. Administrator konta reklamowego:
    • Tworzenie, edycja, wyświetlanie reklam,
    • Edycja metod płatności,
    • Zarządzanie uprawnieniami administratorów.
  2. Reklamodawca konta reklamowego:
    • Przeglądanie i edytowanie reklam,
    • Konfiguracja reklam z wykorzystaniem przypisanej metody płatności.
  3. Analityk konta reklamowego:
    • Wyświetlanie reklam i raportów.

Agencja marketingowa do zarządzania reklamami potrzebuje dostępów na poziomie co najmniej reklamodawcy konta reklamowego. Rolę analityka można przydzielić osobie przeprowadzającej audyt prowadzonej kampanii albo oceniającej jej efektywność.

Należy pamiętać, że osoba lub firma, której chcemy udostępnić konto reklamowe, musi posiadać konto na Facebooku. Nie będąc użytkownikiem najpopularniejszego portalu społecznościowego, nie można prowadzić płatnych kampanii Facebook Ads.

Nadawanie dostępów do konta reklamowego na Faceboook Ads – 3 możliwości

Konto FB Ads można udostępnić innym użytkownikom na 3 sposoby. Pierwsza oraz druga metoda polegają na samodzielnym dodaniu agencji kolejno do Menedżera reklam oraz do Menedżera firmy. Trzecią możliwością jest akceptacja zaproszenia od specjalisty Facebook Ads, co powoduje dodanie naszego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy. Poniżej wyjaśniamy wszystkie opcje.

Dodawanie użytkowników do konta Facebook Ads i Menedżera reklam

  1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku.
  2. Przejdź do ustawień Menedżera reklam, najlepiej klikając w ten link: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings. Znalezienie odnośnika do konta reklamowego z poziomu fanpage’a jest dość czasochłonne. Możesz zostać poproszony o ponowne wpisane hasła.
  3. W sekcji Role na kontach reklamowych kliknij niebieski przycisk Dodaj osoby.

  1. Pojawi się ekran dodawania użytkowników. Wpisz dane osoby/agencji, która poprowadzi kampanie Facebook Ads.

  1. Wybierz rolę, czyli poziom uprawnień dla nowego użytkownika.
  2. Potwierdź swój wybór. Gotowe! Specjalista ds. Facebook Ads może zabrać się za optymalizację reklam.

Jeśli współpracujesz z freelancerem lub z małą firmą PPC, ten sposób nadania dostępów sprawdzi się w zupełności. Większe agencje najczęściej korzystają z Menedżera firmy, za pomocą którego administrują kontami swoich klientów.

Udostępnianie dostępu do Menedżera firmy

Jeśli założyłeś firmowe konto reklamowe, możesz dodać swojego agencyjnego partnera do Facebook Ads. W tym celu skorzystaj z poniższej instrukcji.

  1. Przejdź do Menedżera firmy, najlepiej korzystając z linka: https://business.facebook.com/settings/.
  2. Kliknij trzy poziome kreseczki.
  3. W horyzontalnym menu przejdź do ostatniej kolumny i wybierz Ustawienia firmowe.

  1. Z sekcji Użytkownicy, którą znajdziesz po lewej stronie, wybierz zakładkę wybierz zakładkę Partnerzy.
  2. Wybierz opcję Partner do udostępnienia zasobów.

  1. Pojawi się okienko pozwalające na dodanie identyfikatora firmy partnera – będzie to ID otrzymane od agencji marketingowej.

  1. Następnie należy wybrać zasób (konto reklamowe) oraz poziom uprawnień nadawanych partnerowi.

  1. Agencja powinna już móc zarządzać Twoim kontem reklamowym.

Ten sposób dodawania uprawnień wymaga posiadania konta Menedżera firmy oraz uzyskania od agencji identyfikatora firmy. Jeśli nie masz jednej albo obu z tych dwóch rzeczy, skorzystaj z trzeciej metody nadawania dostępów.

Akceptacja prośby o nadanie dostępów do konta Facebook Ads

To najprostszy sposób udostępnienia swojego konta reklamowego agencji. Wystarczy, że podasz ID konta reklamowego i zaakceptujesz otrzymane zaproszenie.

Gdzie znajduje się identyfikator konta reklamowego – ID Menedżera reklam?

Identyfikator swojego konta reklamowego znajdziesz w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia, dostępnej pod linkiem: https://www.facebook.com/ads/manager/account_settings/information/. W sekcji Konfiguracja konta reklamowego pojawi się ID Twojego konta. Skopiuj je i przekaż agencji, z którą rozpoczynasz współpracę.

Specjalista Facebook Ads doda numer Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera Firmy. Aby potwierdzić nadanie dostępów, Facebook wyśle Ci powiadomienie informujące o dodaniu Twojego konta przez agencję.

Jeśli przegapisz powiadomienie, znajdziesz je w Menedżerze reklam w zakładce Ustawienia -> Ustawienia.

Na prośbę o przyznanie dostępów należy odpowiedzieć. Kliknij Zezwól firmie XYZ na dostęp do mojego konta reklamowego, aby potwierdzić współpracę.

Gotowe! Agencja może już zarządzać Twoimi kampaniami.

Usuwanie dostępów do konta Facebook Ads

W przypadku gdybyś chciał się rozstać z agencją administrującą płatną promocją na Facebooku, nie musisz obawiać się, że po zakończeniu współpracy specjaliści nadal będą mieć dostęp do Twojego konta reklamowego. Po przejściu w Ustawienia -> Ustawienia w Menedżerze reklam w sekcji Role na stronie w każdym momencie możesz usunąć niechcianych użytkowników.

Usuwanie użytkowników jest możliwe również z poziomu Menedżera firmy.

W przypadku pomyłki – ponownie będziesz musiał skontaktować się z agencją i poprosić o ponowne dodanie Twojego konta reklamowego do agencyjnego Menedżera firmy.

Udostępnianie konta Facebook Ads – podsumowanie

Współpracując z naszymi klientami w zakresie prowadzenia płatnych kampanii na Facebooku, samodzielnie dodajemy konta reklamowe do naszego Menedżera firmy. To najwygodniejsza metoda i dla nas, i dla właścicieli biznesów, którzy najczęściej nie mają czasu na wyklikiwanie kilkunastu opcji na swoim koncie Facebook Ads.

Chciałbyś zwiększyć efektywność płatnej promocji na Facebooku? Jesteśmy do Twojej dyspozycji! Zapoznaj się z naszą ofertą i przygotuj swój numer ID, abyśmy mogli błyskawicznie rozpocząć współpracę!

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt