Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
01.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

15 wtyczek i rozszerzeń SEO do przeglądarek Chrome oraz Firefox przydatnych podczas optymalizacji strony 

15 wtyczek i rozszerzeń SEO do przeglądarek Chrome oraz Firefox przydatnych podczas optymalizacji strony 

Specjaliści SEO podczas codziennej pracy korzystają z dodatków oraz wtyczek do przeglądarek ułatwiających przeprowadzenie audytu i optymalizowanie strony. Prezentujemy 15 rozszerzeń SEO do Chrome i Firefox, które są dla nas narzędziami must have podczas realizowania działań związanych z pozycjonowaniem serwisów internetowych.

Wtyczki SEO do Chrome i Mozilla Firefox

Wiele rozszerzeń pomagających w audycie SEO jest dostępnych zarówno na przeglądarkę Chrome, jak i Mozillę Firefox, co pozwala na korzystanie z narzędzi w pełni dopasowanych do naszych preferencji. Polecamy następujące dodatki:

  • Web Developer – narzędzie służy m.in. do sprawdzania i zaznaczania na stronie nagłówków, linków, atrybutów alt, sprawdzenia poprawności kodu HTML, CSS, wyczyszczenia plików cookies,
  • Nofollow – pokazuje linki nofollow, wykrywa, czy na stronie ustawione są metatagi nofollow i noindex, pomagając w zweryfikowaniu poprawności indeksowania serwisu przez wyszukiwarki internetowe,
  • Lightshot – rozszerzenie pozwala na wykonanie zrzutów ekranu. Na obrazie można od razu zaznaczać dowolne elementy, kolorować, kadrować itp.,
  • Wappalyzer – dodatek rozpoznający system CMS, na którym postawiona została strona internetowa,
  • Link Redirect Trace – ułatwia sprawdzanie łańcuchów przekierowań, nagłówków http, linków kanonicznych, pliku robots.txt.,
  • Open Multiple URLs – otwiera na raz w przeglądarce linki, które znajdują się na przygotowanej liście.

Rozszerzenia SEO do Chrome

Dodatków SEO do Chrome jest o wiele więcej, ponieważ ta przeglądarka od kilku lat cieszy się dużą popularnością użytkowników. Samo Google tworzy narzędzia ułatwiające pracę deweloperów, osób zajmujących się optymalizacją serwisów oraz analityków internetowych. Z wtyczek do Chrome dla SEO rekomendujemy:

  • SEO META in 1 CLICK – dodatek do szybkiego sprawdzenia Title i nagłówków, przekierowań kanonicznych na stronie,
  • Nimbus Screenshot & Screen Video Recorder – wtyczka pozwala na zrobienie screenshotów całej albo fragmentów strony oraz nagrań ekranu,
  • User-Agent Switcher for Google Chrome – dzięki temu rozszerzeniu można sprawdzić, jak roboty poszczególnych wyszukiwarek lub aplikacji „widzą” analizowaną stronę internetową,
  • Web Cache Viewer – wyświetla wersję strony zachowaną w cache Google, pamięci podręcznej przeglądarki lub aplikacji Wayback Machine,
  • Lighthouse – rozszerzenie od Google służące do podstawowej analizy SEO strony. Podaje informacje o wydajności serwisu, dostępności dla użytkowników, dopasowaniu do wymagań przeglądarki, stosowaniu technologii Progressive Web App,
  • Check My Links – analizuje stronę pod kątem niedziałających linków,
  • Character Count –  dodatek służy do sprawdzania liczby znaków na stronie. Można zaznaczyć fragment treści, chcemy policzyć i po chwili otrzymamy odpowiedź,
  • Page Analytics (by Google) – wtyczka przydatna dla osób zajmujących się analityką internetową. Pokazuje, w jaki sposób klienci wchodzą w interakcje z poszczególnymi podstronami, w co klikają, a co pomijają. W czasie rzeczywistym rozszerzenie pokaże nam dane z Google Analytics: odsłony, średni czas na spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń i wyjścia,
  • Tag Assistant (by Google) – dodatek idealny do zweryfikowania poprawność wdrożenia kodów śledzących Google Analytics, Google Tag Manager, kodów remarketingowych.

Dodatki do przeglądarek – pamiętaj o ich aktualizacji!

Twórcy wtyczek do najpopularniejszych przeglądarek co jakiś czas je usprawniają, eliminują pojawiające się błędy i problemy. Dlatego co jakiś czas warto wejść do sekcji w przeglądarce, gdzie znajdują się informacje o wszystkich rozszerzeniach i sprawdzić, czy żaden dodatek nie wymaga aktualizacji.

Więcej o wtyczkach i innych narzędziach pomocnych przy optymalizacji SEO strony dowiesz się na naszym webinarze.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt