Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
| czas czytania: 5 min | SEO |

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

W ubiegłym roku w usłudze Google Moja Firma za granicą testowana była nowa funkcja: otrzymywanie wiadomości SMS od klientów. Obecnie opcja dostępna jest również na polskim rynku dla wybranych wizytówek GMF. Jeśli w Twoim panelu administracyjnym pojawiła się sekcja Wiadomości lub sekcja Chat, skonfiguruj ją, by zaoferować użytkownikom kolejną metodę kontaktu.

Konfiguracja funkcji wiadomości w Google Moja Firma krok po kroku

Po zalogowaniu na komputerze do usługi GMF i przejściu do sekcji Chat, zobaczymy jedynie komunikat informujący o włączeniu nowej funkcjonalności i dwa przyciski odsyłające do sklepu Google Play lub App Store. Do obsługi chatu nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje poza aplikacją Google Moja Firma, z której poziomu dokonamy konfiguracji wiadomości SMS.

 

Po pobraniu i zalogowaniu w aplikacji Google Moja Firma należy przejść do sekcji Ustawienia, która dostępna jest na dolnej belce pod przyciskiem Więcej.

Klikamy przycisk Włącz wiadomości. Funkcja wysyłania SMS-ów z poziomu wizytówki jest już aktywna.

 

Możemy zmienić treść komunikatu powitalnego na stronie internetowej, który pojawi się użytkownikowi, zanim napisze do nas treść swojej wiadomości.

Aby opcja wysyłania SMS-ów działała poprawnie, należy ustawić na wizytówce numer telefonu komórkowego. Zmiany numeru dokonamy w sekcji Informacje. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji w ciągu kilku minut na wizytówce wyświetlanej w mobilnej wyszukiwarce pojawią się dwa nowe przyciski umożliwiające użytkownikom napisanie wiadomości tekstowej.

Po kliknięciu przycisku pojawi się edytor tekstowy z komunikatem powitalnym, który ustawiliśmy podczas konfiguracji.

Aplikacja Google informuje, że użytkownik dostanie powiadomienie, kiedy właściciel wizytówki odpowie na wiadomość.

Jak odpowiadać na SMS-y od użytkowników w Google Moja Firma?

Niestety, powiadomienia o otrzymaniu nowej wiadomości pojawiają się jedynie w postaci czerwonego znacznika na ikonie aplikacji GMF. Liczba na czerwonym tle informuje jedynie o nowej aktywności na koncie, więc tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś wysłał do nas SMS-a, napisał komentarz, czy zadał pytanie w sekcji Pytań i odpowiedzi. By sprawdzić, czy nie mamy nowych wiadomości, należy w dolnym pasku kliknąć sekcję Klienci, a następnie przejść do zakładki Wiadomości.

 

Gdy odpiszemy na SMS-a, nadawca otrzyma powiadomienie o naszej odpowiedzi.

Odpowiadanie na wiadomości GMF za pomocą Allo

Google zachęca, aby zainstalować aplikację Allo, która przejmie obsługę wiadomości Google Moja Firma. Po jej konfiguracji SMS-y od użytkowników nie będą pojawiać się w sekcji Wiadomości w panelu wizytówki.

Wyłącznie wiadomości w aplikacji Google Moja Firma

W każdym momencie można zrezygnować z funkcji wiadomości na wizytówce GMF. Wystarczy wejść w Więcej -> Ustawienia -> Wiadomości i przesunąć w lewo niebieski suwak. SMS-y od użytkowników nie będą już do Ciebie przychodzić.

Czy warto włączyć opcję wysyłania SMS-ów z wizytówki Google Moja Firma?

Tak, jeśli korzystasz z aplikacji Google Moja Firma i masz czas, aby odpisywać na wiadomości. Natomiast gdy wolisz kontakt bezpośredni, a smartfon wykorzystujesz głównie do prowadzenia rozmów, nie konfiguruj opcji, ponieważ możesz wprowadzić w błąd użytkowników, którzy będą czekać na Twoją odpowiedź.

Support Google:

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt