Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
15.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

Funkcja wiadomości w Google Moja Firma – otrzymuj SMS-y od klientów!

W ubiegłym roku w usłudze Google Moja Firma za granicą testowana była nowa funkcja: otrzymywanie wiadomości SMS od klientów. Obecnie opcja dostępna jest również na polskim rynku dla wybranych wizytówek GMF. Jeśli w Twoim panelu administracyjnym pojawiła się sekcja Wiadomości lub sekcja Chat, skonfiguruj ją, by zaoferować użytkownikom kolejną metodę kontaktu.

Konfiguracja funkcji wiadomości w Google Moja Firma krok po kroku

Po zalogowaniu na komputerze do usługi GMF i przejściu do sekcji Chat, zobaczymy jedynie komunikat informujący o włączeniu nowej funkcjonalności i dwa przyciski odsyłające do sklepu Google Play lub App Store. Do obsługi chatu nie są potrzebne żadne dodatkowe aplikacje poza aplikacją Google Moja Firma, z której poziomu dokonamy konfiguracji wiadomości SMS.

 

Po pobraniu i zalogowaniu w aplikacji Google Moja Firma należy przejść do sekcji Ustawienia, która dostępna jest na dolnej belce pod przyciskiem Więcej.

Klikamy przycisk Włącz wiadomości. Funkcja wysyłania SMS-ów z poziomu wizytówki jest już aktywna.

 

Możemy zmienić treść komunikatu powitalnego na stronie internetowej, który pojawi się użytkownikowi, zanim napisze do nas treść swojej wiadomości.

Aby opcja wysyłania SMS-ów działała poprawnie, należy ustawić na wizytówce numer telefonu komórkowego. Zmiany numeru dokonamy w sekcji Informacje. Po przeprowadzeniu poprawnej konfiguracji w ciągu kilku minut na wizytówce wyświetlanej w mobilnej wyszukiwarce pojawią się dwa nowe przyciski umożliwiające użytkownikom napisanie wiadomości tekstowej.

Po kliknięciu przycisku pojawi się edytor tekstowy z komunikatem powitalnym, który ustawiliśmy podczas konfiguracji.

Aplikacja Google informuje, że użytkownik dostanie powiadomienie, kiedy właściciel wizytówki odpowie na wiadomość.

Jak odpowiadać na SMS-y od użytkowników w Google Moja Firma?

Niestety, powiadomienia o otrzymaniu nowej wiadomości pojawiają się jedynie w postaci czerwonego znacznika na ikonie aplikacji GMF. Liczba na czerwonym tle informuje jedynie o nowej aktywności na koncie, więc tak naprawdę nie wiemy, czy ktoś wysłał do nas SMS-a, napisał komentarz, czy zadał pytanie w sekcji Pytań i odpowiedzi. By sprawdzić, czy nie mamy nowych wiadomości, należy w dolnym pasku kliknąć sekcję Klienci, a następnie przejść do zakładki Wiadomości.

 

Gdy odpiszemy na SMS-a, nadawca otrzyma powiadomienie o naszej odpowiedzi.

Odpowiadanie na wiadomości GMF za pomocą Allo

Google zachęca, aby zainstalować aplikację Allo, która przejmie obsługę wiadomości Google Moja Firma. Po jej konfiguracji SMS-y od użytkowników nie będą pojawiać się w sekcji Wiadomości w panelu wizytówki.

Wyłącznie wiadomości w aplikacji Google Moja Firma

W każdym momencie można zrezygnować z funkcji wiadomości na wizytówce GMF. Wystarczy wejść w Więcej -> Ustawienia -> Wiadomości i przesunąć w lewo niebieski suwak. SMS-y od użytkowników nie będą już do Ciebie przychodzić.

Czy warto włączyć opcję wysyłania SMS-ów z wizytówki Google Moja Firma?

Tak, jeśli korzystasz z aplikacji Google Moja Firma i masz czas, aby odpisywać na wiadomości. Natomiast gdy wolisz kontakt bezpośredni, a smartfon wykorzystujesz głównie do prowadzenia rozmów, nie konfiguruj opcji, ponieważ możesz wprowadzić w błąd użytkowników, którzy będą czekać na Twoją odpowiedź.

Support Google:

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt