Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.01.2024 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Statystyki Google Moja Firma – sprawdź popularność swojej wizytówki w internecie!

Wizytówka Google Maps jest nieoceniona, jeśli prowadzimy działalność na lokalnym rynku, ponieważ pozwala dotrzeć do użytkowników poszukujących produktów lub usług w pobliżu ich aktualnej lokalizacji. W panelu administracyjnym znajdziemy statystyki dotyczące popularności profilu Google Moja Firma. Czego dowiemy się z dostępnych raportów i czy warto analizować dane zbierane przez Google Maps?

Statystyki Google dostępne na wizytówce

Statystyki Google Moja Firma prezentują, jak użytkownicy korzystają z wyszukiwarki i map Google do znalezienia naszej wizytówki oraz jakie działania na niej podejmują. Dane znajdują się w zakładce Statystyki w bocznym menu na stronie głównej panelu administracyjnego. Tam przejrzymy 9 raportów (wyjątek stanowią restauracje i kawiarnie, które posiadają jeden dodatkowy raport).

Statystyki prezentują dane zebrane w określonym przedziale czasowym – tygodniu, miesiącu lub kwartale. Niestety nie mamy dostępu do historycznych informacji archiwizowanych przez Google. Jeśli chcielibyśmy prześledzić zmianę popularności naszej wizytówki w czasie, możemy skorzystać z boksu Skuteczność, który wyświetla się na stronie głównej panelu administracyjnego. Tylko tam Google przedstawia procentową zmianę liczby interakcji użytkowników na naszym profilu Google Moja Firma.

Jak klienci szukają Twojej firmy, czyli liczba wejść na wizytówkę z wyszukiwarki Google

Raport zawiera:

  • Wyszukiwania bezpośrednie – liczbę klientów, którzy dotarli do wizytówki, wpisując w wyszukiwarkę nazwę firmy lub adres jej siedziby,
  • Odkrywanie – liczbę klientów, którzy trafili na wizytówkę, szukając kategorii, produktu lub usługi związanych z naszą działalnością.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Przede wszystkim poznamy rozpoznawalność naszego brandu i moc marki. Statystyka pośrednio wskazuje, czy na wizytówkę trafiają nowi, czy stali klienci (możemy założyć, że osoby wpisujące nazwę naszej firmy, już nas odwiedziły i chcą np. przypomnieć sobie, jak do nas dojechać).

Hasła, które wpisują użytkownicy, by znaleźć Twoją firmę

Wyszukiwane hasła to najnowsza statystyka Google Moja Firma od niedawna dostępna na wszystkich kontach GMF. W tabeli zobaczymy listę słów kluczowych wpisanych przez użytkowników do wyszukiwarki i Google Maps prowadzących do odwiedzenia naszej wizytówki. Obok każdej frazy znajduje się liczba internautów, którzy posłużyli się danym wyrażeniem. Do dyspozycji mamy widok danych z 7 lub 28 dni.

Jak możemy wykorzystać raport? Google sugeruje, aby najpopularniejsze wyszukiwane hasła uwzględniać podczas tworzenia wpisów na wizytówkach lub treści reklam Google Ads. Frazy warto także wykorzystać podczas optymalizacji profilu Google Maps, wplatając je np. w tekst opublikowany w sekcji Podane przez firmę. Listę słów kluczowych ze statystyk GMF koniecznie skonfrontuj z frazami, na które pozycjonujesz stronę internetową. Niestety, raport dostępny w formie tabeli i nie daje możliwości eksportu danych np. do programu excel lub chociażby arkuszy w Google Dysk.

Gdzie w Google klienci widzą Twoją firmę – Mapy Google vs. wyszukiwarka Google

Wizytówka GMF pojawia się użytkownikom na mapach oraz w wyszukiwarce. I to właśnie prezentuje ta statystyka – liczbę wyświetleń naszego profilu Google Moja Firma w dwóch usługach Google.

Jak możemy wykorzystać raport? Możemy porównać, czy użytkownicy wyświetlają naszą wizytówkę na mapach czy w wyszukiwarce. Profil GMF wyświetla się nieco inaczej w obu źródłach, więc wiedząc, które z nich cieszy się większą popularnością, możemy zoptymalizować informacje pod to medium.

Działania klientów – interakcje użytkowników na wizytówce GMF

Raport niesie najważniejsze informacje – zdradza dane o konwersjach dokonanych przez użytkowników, czyli:

  • Wizytach na Twojej stronie – przejściach użytkowników na stronę internetową, która jest podlinkowana na wizytówce Google Moja Firma,
  • Zapytaniach o trasę dojazdu – sprawdzenie trasy dojazdu do siedziby naszej firmy od miejsca, w którym aktualnie znajduje się użytkownik,
  • Połączeniach telefonicznych z Twoją firmą – wykonanie połączenia telefonicznego po bezpośrednim kliknięciu w numer telefonu dostępny na wizytówce wyświetlanej na urządzeniu mobilnym.

Jak możemy wykorzystać raport? Sprawdzimy, jak wizytówka GMF przyczynia się do generowania konwersji. Jeśli prowadzisz statystyki połączeń telefonicznych od klientów, zestawiając je z danymi z GMF, sprawdzisz, ile osób dzwoni do ciebie bezpośrednio z mapki.

Zapytania o trasę, czyli skąd docierają do Ciebie klienci

Z raportu Google dowiemy się, gdzie najczęściej znajdują się klienci, którzy wysyłają zapytanie o dojazd do naszej firmy. Dane prezentowane są za pomocą mapy – jeśli ją oddalimy lub przybliżymy, statystyki zmienią się dynamicznie. Zapytania zostaną zaprezentowane w podziale na miejscowości, dzielnice lub państwa.

]Jak możemy wykorzystać raport? Statystykę można wykorzystać np. podczas planowania tradycyjnej kampanii bilboardowej – jeśli wielu użytkowników trafia do nas z określonej dzielnicy, być może warto zachęcić ich do skorzystania z naszych usług za pomocą dodatkowej reklamy.

Rozmowy telefoniczne – statystyki rozmów za pośrednictwem GMF

W Google Moja Firma sprawdzisz również precyzyjne informacje dotyczące, kiedy klienci dzwonią do twojej firmy, klikając w numer telefonu na mobilnej wizytówce. W raporcie możesz zweryfikować najpopularniejsze dni tygodnia lub pory dnia.

Jak możemy wykorzystać raport? Dane o połączeniach telefonicznych pomogą rozplanować pracę obsługi klienta lub call center. W dniach i porach cieszących się popularnością wśród dzwoniących można zwiększyć liczbę pracowników prowadzących rozmowy.

Z czego znana jest Twoja firma – poznaj kluczowe atrybuty restauracji lub kawiarni

Właściciele kawiarni i restauracji wśród swoich statystyk zobaczą informacje o najpopularniejszych atrybutach, którymi opisują firmę lokalni przewodnicy. Google podkreśla, że ten raport przedstawia subiektywne opinie użytkowników wyrażane na podstawie wrażeń, emocji, gustu.

Jak możemy wykorzystać raport? Zestawienie najczęstszych atrybutów prezentuje, jak firmę widzą i opisują klienci. Jeśli zależy nam na zmianie wizerunku, należy zatroszczyć się o potrzeby użytkowników.

Popularne godziny – sprawdź, kiedy klienci odwiedzają cię najczęściej

Urządzenia mobilne śledzą swoich użytkowników, przesyłając dane o ich aktywnościach do Google. Dzięki temu dowiesz się, w jakich godzinach w poszczególne dni tygodnia najczęściej odwiedzają Twój sklep lub biuro klienci.

 

Jak możemy wykorzystać raport? Statystyka pomaga przewidzieć porę dnia, w której można spodziewać się największego ruchu w interesie.

Wyświetlenia zdjęć

Raport prezentuje liczbę wyświetleń twoich zdjęć firmowych i firm o podobnym profilu działalności.

Jak możemy wykorzystać raport? Google zaprezentuje nam dane o popularności naszych zdjęć na tle fotografii konkurencji. Złe wyniki powinny nas skusić do dodania nowych zdjęć na wizytówce Google Moja Firma.

Liczba zdjęć – kto jest bardziej medialny: ty czy konkurencja?

W tym raporcie zobaczysz porównanie zdjęć opublikowanych na twojej wizytówce i profilach konkurencji. Google dzieli fotografie na firmowe i przesłane przez użytkowników.

Jak możemy wykorzystać raport? Jeśli wypadamy gorzej na tle podobnych firm, powinniśmy zastanowić się nad dodaniem nowych zdjęć do wizytówki. Możemy także zachęcić użytkowników do publikacji autorskich fotografii.

Statystyki Google Moja Firma – wskazówki czy podstawa do podejmowania decyzji biznesowych?

Raporty dostępne w panelu administracyjnym Google Moja Firma prezentują dane, które nie powinny stanowić podstawy podejmowania decyzji biznesowych. Statystyki możemy traktować jako pewną wskazówkę, ale nie powinniśmy kierować się nimi, dokonując strategicznych wyborów.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 2

Brak ocen

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI? 12.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Nowoczesne koncepcje marketingowe – jak zmieniają się zasady gry w erze AI?

Jeszcze dekadę temu nowoczesne koncepcje marketingowe opierały się głównie na digitalizacji działań i obecności w internecie. Dziś sytuacja wygląda zupełnie inaczej – mamy do czynienia z rewolucją, której głównym napędem jest sztuczna inteligencja. Automatyzacja, hiperpersonalizacja i zaawansowana analityka danych sprawiają, że zasady gry w marketingu zmieniają się szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Nowi gracze zdobywają rynek, a tradycyjne firmy muszą się dostosować, aby nie zostać w tyle. W tym artykule pokażemy, jak Marketing 4.0, Marketing 5.0, a także klasyczne modele – od Koncepcji 4P po Koncepcję 7P – łączą się dziś z narzędziami AI, aby tworzyć skuteczne działania marketingowe i budować przewagę konkurencyjną. Dowiesz się również, jak Ty, jako przedsiębiorca, możesz z nich korzystać w swojej codziennej pracy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu? 08.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Zastosowanie AI w kampaniach e-mail marketingowych – jak zwiększyć skuteczność mailingu?

Czy wiesz, że e-mail marketing wciąż generuje średnio 42 zł przychodu z każdej wydanej złotówki? To czyni go jednym z najskuteczniejszych kanałów komunikacji z klientami. Problem w tym, że rynek jest przesycony wiadomościami, a skrzynki odbiorcze użytkowników pękają w szwach. Rozwiązaniem okazuje się sztuczna inteligencja, która nie tylko zwiększa skuteczność kampanii, ale też pozwala tworzyć doświadczenia dopasowane do indywidualnych potrzeb odbiorców. W tym artykule pokażemy, jak zastosowanie AI w automatyzacji marketingu odmienia oblicze mailingu. Dowiesz się, jak działa automatyzacja e-mail marketingu, w jaki sposób tworzenie spersonalizowanych kampanii wpływa na konwersje oraz jakie narzędzia warto znać. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt