Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
24.05.2018 | czas czytania: 5 min | EPR | autor: Artefakt

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Nowy regulamin Facebooka. Jakie opcje możemy zmienić w ustawieniach konta?

Facebook przygotował niedawno nowy regulamin, dokładnie precyzując prawa i obowiązki właścicieli kont. Zmiany zostały podyktowane wejściem w życie rozporządzenia RODO, które zacznie obowiązywać 25 maja. Do tego dnia użytkownicy portalu muszą poznać i zaakceptować zaktualizowane warunki korzystania z serwisu. Na część zmian trzeba się zgodzić, aby dalej mieć dostęp do konta. Niektóre opcje można natomiast bez trudu edytować w ustawieniach.

Zmiany w zasadach korzystania z Facebooka

Pod koniec kwietnia użytkownicy Facebooka otrzymali wiadomości mailowe z informacją o zmianie regulaminu i ścieżką prowadzącą do dokumentu. Serwis społecznościowy przekonuje, że aktualizacja ma na celu wyższą dbałość o zabezpieczenia, kwestie prywatności, a także o ochronę danych osobowych. Z tych samych względów odświeżone zostały również Zasady dotyczące danych oraz Zasady stosowania plików cookie.

Co nowego w regulaminie na Facebooku?

Zmieniony regulamin nie zawiera rewolucyjnych zapisów. W przejrzysty i szczegółowy sposób porządkuje jednak pewne kwestie, które do tej pory pojawiały się w kilku dokumentach oraz instrukcjach.

Przegląd nowości warto zacząć od zapisu, który znalazł się w dodatkowych postanowieniach regulaminu. Jeśli użytkownik nie zaakceptuje zasad, dla Facebooka będzie to równoznaczne z tym, że chce zrezygnować z obecności w tym kanale social media. Pozostaje mu więc jedynie rezygnacja z usługi, czyli w praktyce – usunięcie konta.

Najwięcej kontrowersji wśród użytkowników (i w mediach) wzbudziły obostrzenia wobec niepokojących treści na Facebooku. Szczegółowe zapisy na ten temat pojawiły się w dodatkowym dokumencie Standardy społeczności. Na przykład, w sekcji o propagowaniu nienawiści zostały wymienione konkretne zwroty, których nie można używać na łamach portalu internetowego (np. „Nie lubię”, „Nienawidzę”, „X są najgorsi”) w odniesieniu do innych osób. Zgodnie z zapowiedziami obraźliwe komentarze i wpisy będą usuwane.

Zaktualizowany zbiór zasad reguluje również opcję wskazania tzw. opiekuna konta, który uzyska uprawnienia do zarządzania profilem po śmierci użytkownika. Na tej podstawie, tylko osoba wytypowana w ten sposób (lub przez odpowiedni zapis w testamencie) będzie mogła ubiegać się o ujawnienie treści z konta o statusie „In memoriam”.

Zgody na Facebooku, które można edytować

W wiadomości dotyczącej regulaminu Facebook zachęca użytkowników do zapoznania się z aktualizacją przepisów oraz do wyboru poszczególnych ustawień. Pośród elementów wymagających sprawdzenia wymienia trzy punkty: sposób wykorzystania danych osobowych w celu personalizacji reklam, rozpoznawanie twarzy, a także wspomniane zasady dotyczące danych i plików cookies.

Ustawienia profilowania reklam

Nawet po zaakceptowaniu regulaminu, wciąż możemy włączyć lub wyłączyć niektóre funkcje związane z profilowaniem reklam na Facebooku. Wystarczy, że przejdziemy do ogólnych ustawień konta, a następnie do sekcji Reklamy, gdzie skonfigurujemy opcje według własnych preferencji. W tym miejscu możemy zaznaczyć i odznaczyć zgody związane z wykorzystywaniem informacji, takich jak: status związku, pracodawca, stanowisko i wykształcenie.

Facebook informuje też, że poszczególne firmy mogą na podstawie uzyskanych danych kontaktowych publikować spersonalizowane materiały reklamowe. We kolejnej sekcji widzimy listę tych reklamodawców, z którymi wchodziliśmy w interakcję. Jednym kliknięciem myszy możemy usunąć niechcianą propozycję.

W następnym punkcie możemy natomiast zdecydować o targetowaniu reklam w oparciu o aktywność w obrębie innych produktów Facebooka, czyli np. na Instagramie lub Messengerze, a także w pozostałych aplikacjach czy witrynach internetowych, korzystających z usług Facebook Ads. Możemy też określić, czy nasza aktywność ma wpływać na reklamy wyświetlane znajomym użytkownikom.

Rozpoznawanie twarzy – włącz/wyłącz

Odświeżając warunki korzystania z serwisu, Facebook skorzystał z okazji, by podkreślić istotę stosowania technologii rozpoznawania twarzy. Według twórców portalu funkcja umożliwia:

  • rozpoznawanie osób na zdjęciach i filmach publikowanych przez innych;
  • szybkie oznaczenie znajomych na zdjęciach na Facebooku;
  • ochronę użytkownika przed wykorzystywaniem jego wizerunku przez osoby trzecie;
  • znalezienie zdjęć bez oznaczenia imieniem i nazwiskiem;
  • dotarcie z informacją głosową do osób z wadami wzroku.

Nie mamy jednak obowiązku zgadzania się na to rozwiązanie. Jeśli zaakceptowaliśmy już regulamin, możemy skonfigurować opcję za pośrednictwem konta. Jak to zrobić? W tym celu przechodzimy do Ustawień, a następnie do sekcji Rozpoznawanie twarzy, gdzie czeka na nas pytanie „Czy chcesz, by Facebook rozpoznawał Cię na zdjęciach i w filmach?”. Zaznaczamy opcję Tak lub Nie, ale decyzja nie musi być ostateczna. Możemy wrócić do ustawień w dowolnej chwili.

Zajrzyj do przewodnika o ochronie prywatności na Facebooku!

Oprócz rozbudowanych dokumentów Facebook przygotował dla użytkowników również czytelny, obrazkowy przewodnik online, który gromadzi podstawowe informacje na temat ochrony prywatności. W treści znajdziemy intuicyjne instrukcje, jak krok po kroku zmienić ważne ustawienia. Całość składa się z kilku sekcji dotyczących zarządzania prywatnością, zabezpieczeń, reklamy oraz współpracy z partnerami portalu. Wszystkie porady mają służyć temu, by lepiej chronić zawartość konta lub fanpage na Facebooku.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt