Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Gdzie postawić sklep internetowy – w subdomenie czy katalogu?

Gdzie postawić sklep internetowy – w subdomenie czy katalogu?

Dobrze zbudowana platforma sklepu internetowego jest wyznacznikiem sukcesu w e-commerce. Serwis powinien być dostosowany zarówno pod użytkownika, jak i pod wytyczne wyszukiwarki Google. I tutaj pojawia się pytanie – gdzie postawić sklep internetowy: w subdomenie czy w katalogu? Podpowiadamy, co będzie lepsze pod kątem pozycjonowania sklepu w wynikach wyszukiwania.

E-sklep na subdomenie a SEO

Subdomena traktowana jest przez wyszukiwarkę jako osobna strona internetowa. Znajduje zastosowanie, kiedy tematyka strony głównej i sklepu internetowego jest zróżnicowana lub gdy właściciel serwisu chce wyraźnie odróżnić witrynę firmową (korporacyjną) od platformy sprzedażowej. Takie rozwiązanie ma jednak pewne minusy:

  • Należy przygotować i wdrożyć osobne zalecenia optymalizacyjne dla strony głównej i sklepu na subdomenie,
  • Zwiększanie liczby podstron w obrębie subdomeny nie wpłynie na wzrost site’u strony głównej – oznacza to, że nawet jeśli będziemy rozwijać treści i opisy produktów w sklepie internetowym, w oczach Google strona główna pozostanie statyczną strukturą (wyszukiwarka lubi witryny dynamiczne, które stale się rozwijają i rozbudowują),
  • Istnienie różnych adresów URL – domena.pl i sklep.domena.pl – może powodować, że użytkownicy będą gubili się w serwisie,
  • Linki i słowa kluczowe umieszczane na kartach produktów nie wpływają na pozycjonowanie strony głównej (i na odwrót).

Sklep na subdomenie posiada także kilka zalet – np. błędy w strategii link buildingu popełniane w obrębie platformy sprzedażowej nie zaszkodzą stronie głównej. Istnieje możliwość prowadzenia osobnych kampanii remarketingowych na obie witryny.

Sklep w katalogu a pozycjonowanie

Serwis sprzedażowy warto postawić w katalogu, gdy strona jest zgodna tematycznie z ofertą produktową. Dodawanie kolejnych podstron produktowych zwiększy site (liczbę podstron) całej witryny. Jeśli treści aktualizujemy systematycznie, Google uzna, że rozbudowujemy stronę główną o nowe, istotne dla użytkownika informacje. „Świeżość” i regularne dodawanie tekstów wpłynie korzystnie na pozycje serwisu w wynikach wyszukiwania.

Zagrożeniem dla sklepu w katalogu może być nieumiejętne prowadzenie linkowania – błędy popełnione w obrębie podstron produktowych rzutują na całą domenę. Dla Google strona główna i jej katalogi traktowane są jak jeden organizm – wszystkie elementy ponoszą odpowiedzialność zbiorową, przyjmując na siebie konsekwencje praktyk niezgodnych z wytycznymi dla webmasterów.

Jednak prowadzenie platformy sprzedażowej w katalogu pozwala na całościowe spojrzenie na domenę – należy wdrożyć zalecenia optymalizacyjne dotyczące strony głównej i e-sklepu, a także kierować słowa kluczowe na wszystkie podstrony serwisu. Takie podejście pozwala na przygotowanie kompleksowej strategii zwiększania widoczności firmy w internecie.

Sudomena czy katalog? Opinia Google

W lipcu 2016 r. na jednym z hangoutów John Mueller zapytany o kwestię katalogów i subdomen powiedział, że nie ma większego znaczenia, gdzie postawimy blog lub sklep internetowy. Ponoć Google dobrze radzi sobie z rozpoznawaniem, kiedy katalog lub subdomena traktowana jest przez właściciela serwisu jako osoby twór, a kiedy pełni rolę wydzielonej części strony głównej.

Zdaniem Muellera nie należy roztrząsać kwestii subdomen i katalogów, jednak wiemy, że wyszukiwarka bywa omylna. Dlatego z punktu widzenia pozycjonowania i patrząc na nasze doświadczenia w e-commerce, doradzamy, aby zakładać sklepy internetowe w katalogach. Subdomena będzie dobrym rozwiązaniem, jeśli rzeczywiście tematyka naszej platformy sprzedażowej zdecydowanie odbiega od tematyki strony głównej.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt