Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.12.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Infografika, która generuje konwersje – 7 sposobów na pozyskiwanie leadów!

Grafika ma moc przyciągania uwagi użytkownika, wzbudzania jego zainteresowania i kierowania do podjęcia określonej akcji, czyli generowania konwersji. Jak wykorzystać potencjał do pozyskiwania leadów, który niosą obrazy? Poznaj 7 pomysłów na przygotowanie skutecznej infografiki!

Prezentacja oferty

Infografika to doskonały sposób na przekazanie klientowi najważniejszych informacji o ofercie – jej wyjątkowych cechach, parametrach technicznych produktów, korzyściach związanych z wyborem Twojej firmy. Połączenie obrazu z tekstem daje niesamowity efekt. Przy prezentacji asortymentu należy pamiętać również o odpowiedniej kolorystyce grafiki – zgodnej z identyfikacją wizualną, a także dobrze działającej na wyobraźnię użytkownika.

 

Źródło: www.naturawody.pl

Na pierwszym miejscu postaw język korzyści – nie zamieszczaj suchej informacji technicznej (odkurzacz ma 1400 W), tylko wskaż, jak konkretny parametr przekłada się na sposób użytkowania produktu (odkurzaczem o mocy 1400 W dokładnie odkurzysz dywan z grubym włosiem za pierwszym pociągnięciem szczotki!).

Instrukcja obsługi

Nie lubimy czytać instrukcji obsługi – odstraszają nas zawiłe sformułowania, techniczny język oraz długość treści, przez którą musimy przebrnąć. Ułatw klientom zaznajomienie się ze sprzętem – przygotuj infografikę z kolejnymi krokami montażu szafki, obsługi miksera lub zagrożeniami związanymi z niewłaściwym użytkowaniem komputera. Taka forma przekazu z pewnością zostanie doceniona przez użytkowników.

Źródło: www.bsrozan.pl

Informacje o promocjach, rabatach, wyprzedażach

Przeważnie w tym celu przygotowuje się banery, ale prosta infografika może je z powodzeniem zastąpić. Pamiętaj, aby uprościć przekaz – zadbaj o przejrzystość i czytelność grafiki. A jeśli uzyskanie rabatu związane jest ze spełnieniem pewnych wymagań (np. z zakupem dwóch nieprzecenionych produktów), możesz wszystko dokładnie rozpisać, by użytkownik po jednym spojrzeniu na infografikę wiedział, jak otrzymać kod rabatowy.

Źródło: e-ziaja.com

Infografika informująca o promocji może być przez Ciebie dystrybuowana w social mediach. Zadbaj o jej wymiary, by dobrze zaprezentowała się np. na Twoim firmowym fanpage’u.

Proces składania zamówienia

Przed dokonaniem zakupu klienci czasami szukają na stronie, jak przebiega proces składania zamówienia – np. jakie dane są wymagane, kiedy następuje wybór formy płatności, ile dni trwa przeciętnie realizacja zamówienia. Wszystkie procedury warto prezentować za pomocą map procesów. Dzięki gotowym ikonom w darmowych programach (listu, paczki, komputera itp.) w kilka chwil wykonasz atrakcyjną wizualnie infografikę.

Źródło: www.pracowniasushi.pl

Przyciski call-to-action

Chcesz, aby użytkownicy pobierali e-booki z Twojego serwisu, zapisywali się do newslettera lub wzięli udział w krótkiej ankiecie? Za pomocą infografiki możesz skomponować przycisk call-to-action. Wybierz kolory kontrastujące z tłem Twojej strony, dzięki czemu zyskasz większą szansę na pozyskanie uwagi użytkownika. Buttony możesz umieszczać w sidebarach oraz w treści artykułów, ale zawsze spójrz na nie oczami klienta – jeśli będą zbyt nachalne, odniosą efekt przeciwny od oczekiwanego.

Newslettery

Infografika przyda się również do przygotowania angażującego mailingu. Zamiast wysyłać klientom proste banery z informacjami o promocjach, przygotuj rozbudowaną grafikę, za pomocą której przekażesz cały pakiet informacji – jakie zmiany wprowadziłeś w firmie, w jakich wydarzeniach uczestniczyłeś, jakich promocji mogą spodziewać się konsumenci w najbliższym czasie. Newslettery w atrakcyjnej szacie graficznej są rzadziej porzucane przez użytkowników.

 

Case study i sukcesy klientów

Sukcesy klientów powinny cieszyć Cię tak samo jak Twoje własne – chwal się dobrze wykonaną usługą i jej wpływem na osiągnięcia Twoich partnerów biznesowych. Infografika pomoże zaprezentować przebytą drogę, napotkane problemy, podjęte działania, wzrosty przychodów lub uzyskanie oszczędności w kluczowych obszarach działalności klienta. Informowanie o wspólnie osiągniętym celu stanowi formę rekomendacji i wspiera pozyskiwanie nowych partnerów biznesowych.

Źródło: www.salesmanago.pl

Jak przygotować infografikę? Sięgaj po darmowe programy!

Nie musisz korzystać z usług grafika, aby zrobić dobrej jakości infografikę ii uatrakcyjnić stronę internetową. Istnieje wiele darmowych, online’owych aplikacji, np. Piktochart, Canva lub Venngage, które dostarczają gotowe szablony. Wystarczy, że przeciągniesz ikony w odpowiednie miejsca, dodasz napisy, treść i gotowe. W zależności od szczegółowości grafiki dobierz odpowiednią rozdzielczość, aby wszystkie elementy były ostre nawet przy dużym przybliżeniu.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt