Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.09.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Jak sprawdzić linki prowadzące do strony? 5 narzędzi do analizy backlinków!

Jak sprawdzić linki prowadzące do strony? 5 narzędzi do analizy backlinków!

Jednym z czynników rankingowych Google wpływających na pozycje stron w wynikach wyszukiwania są linki przychodzące. Obecnie w dobie kolejnych aktualizacji algorytmu Pingwin nie tylko liczba odnośników, ale także ich jakość ma znaczenie. Niestety, agencja SEO lub link builder nie mają wyłączności na kształtowanie profilu linków. Konkurencja, korzystając z usługi depozycjonowania może podpiąć do strony spam, który narazi serwis na karę ręczną. Bieżąca analiza linków przychodzących pozwala uniknąć tego typu sytuacji, a także pomaga zweryfikować pracę pozycjonera. Jak sprawdzać backlinki? Polecamy 5 narzędzi do ich analizy.

Linki do Twojej witryny w Google Search Console

Po zalogowaniu do konta Google Search Console wystarczy przejść do zakładki Ruch związany z wyszukiwaniem, a następnie kliknąć w raport Linki do Twojej witryny, aby zapoznać się z listą odnośników prowadzących do strony, które zostały wykryte przez Googleboty. W raporcie nie znajdziemy informacji o wszystkich backlinkach, tylko wybraną próbkę prezentowaną przez Google. Tutaj jednak najczęściej znajdzie się spam, będący przyczyną spadku domeny w wynikach wyszukiwania.

Ponadto w raporcie przejrzymy:

  • listę najczęstszych anchorów (tekstów linku) odsyłających do naszej strony,
  • domeny, z których prowadzi najwięcej odnośników,
  • adresy URL podstron, które są najczęściej linkowane.

Listę backlinków można pobrać w pliku CSV i następnie operować na danych poza narzędziem Search Console.

Backlink Watch

Aplikacja odstrasza przestarzałym interfejsem, ale za jej pomocą możemy pozyskać darmową listę linków prowadzących do strony. Po podaniu nazwy domeny po chwili otrzymamy odnośniki wraz z anchorami i informacją o atrybucie follow/nofollow.

Rank Signals

Kolejne darmowe narzędzie wymagające jedynie rejestracji. Nie jest zbyt dokładne i prezentuje jedynie próbkę domen linkujących do naszego serwisu. Wskazuje parametry odnośników, anchor texty, wskaźnik PageRank. Podaje także liczbę unikalnych witryn odwołujących się do naszej strony internetowej.

Ahrefs

Płatne narzędzie do kompleksowej analizy linków oraz widoczności domeny w wynikach wyszukiwania. Oprócz takich informacji jak liczba odnośników, ich parametry, anchory sprawdzimy również dane o szacowanym ruchu organicznym na stronie, słowach kluczowych, najpopularniejszych podstronach. Dzięki tej aplikacji możemy też przeprowadzić szybki przegląd kondycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Ahrefs polecamy zwolennikom graficznej prezentacji danych. W narzędziu generowane są wykresy, dzięki którym szybko sprawdzimy, jak wygląda przyrost linków w danym okresie. Aplikację można testować za darmo przez 14 dni.

MajesticSEO

Podobnie jak Ahrefs jest to płatne narzędzie posiadające rozbudowaną bazę linków. Mamy możliwość zbadania świeżego (ostatnie 90 dni) i historycznego profilu linków. Dane prezentowane są w formie wykresów kołowych i  diagramów. Każda domena linkująca do naszej strony interpretowana jest pod względem tematyki, wskaźnika Trust Flow oraz Citation Flow.

Profil linków przeanalizujemy ze względu na proporcję odnośników follow i nofollow, rodzaje anchorów, typy linków – testowe, obrazkowe, przekierowania. Dane z MajesticSEO wyeksportujemy do pliku CSV, za pomocą którego m.in. wyfiltrujemy linki o wątpliwej jakości i mocy.

Analiza profilu linków – jakie narzędzie wybrać?

Żadne narzędzie do analizy profilu linków niestety nie wskaże pełnej listy odnośników prowadzących do naszego serwisu. Poszczególne aplikacje posiadają własne mechanizmy zbierające informacje o domenach linkujących do naszego serwisu. Największą dokładnością odznaczają się płatne aplikacje, ponieważ są stale rozwijane i udoskonalane. Warto korzystać z różnych sposobów sprawdzania odnośników. Kompleksowe podejście powinno być priorytetem w analizie profilu linków.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

personalizacja doświadczeń użytkownika 22.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Personalizacja doświadczeń użytkownika dzięki AI

Czy marzysz o sklepie online, w którym każda rekomendacja trafia w potrzeby Twoich klientów? Albo e-mail marketing, który odpowiada na ich pytania, zanim zdążą je zadać? A może spotkałeś się już z taką obsługą klienta, która rozpoznaje styl zakupów i dostosowuje go do preferencji klientów? To nie przyszłość – to teraźniejszość. Personalizacja doświadczeń użytkownika napędzana przez sztuczną inteligencję rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy budują relacje z odbiorcami. Dzięki personalizacji marki nie tylko zwiększają sprzedaż, ale także zapewniają pozytywne doświadczenia klienta na każdym etapie ścieżki zakupowej, budując przy tym ich lojalność. Jak to robią? O tym właśnie przeczytasz w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt