Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
28.08.2017 | czas czytania: 5 min | Web Design | autor: Artefakt

Popularne darmowe skrypty e-commerce

Popularne darmowe skrypty e-commerce

Decydując się na rozpoczęcie działalności w branży e-commerce, na etapie przygotowywania biznesplanu warto rozważyć, jakie funkcjonalności powinna posiadać platforma sprzedażowa. Sprecyzowanie potrzeb i określenie wymagań pomoże wybrać pomiędzy dedykowanym systemem do zarządzania sklepem internetowym a darmowym CMS-em. Bezpłatne skrypty wbrew pozorom oferują wiele możliwości, są intuicyjne i pozwalają zoptymalizować wiele elementów strony pod SEO. Poznajmy najpopularniejsze CMS-y open source.

Magento

Wśród darmowych narzędzi ogromne możliwości daje Magento Open Source (dawniej Magento Community Edition). To w zasadzie framework do tworzenia platformy sprzedażowej. Wadą tego skryptu jest jego ogromna zasobożerność. Postawienie prostego sklepu internetowego na współdzielonym hostingu może okazać się niemożliwe. Ewentualne zmiany w kodzie strony dokonamy bez większych problemów przy pomocy doświadczonych programistów. Odpowiednia konfiguracja pozwala obsłużyć również duże sklepy internetowe.

Dostosowanie Magento pod SEO:

  • Przyjazne adresy URL,
  • Ustawianie metadanych dla produktów, kategorii i poszczególnych podstron,
  • Mapa strony generowana automatycznie,
  • Uzupełnianie atrybutów alt z poziomu edytora,
  • Mobilna wersja strony.

Funkcjonalności sprzedażowe:

  • Możliwość integracji sklepu na Magento z platformą sprzedażową Allegro,
  • Śledzenie działań podejmowanych przez zalogowanych użytkowników,
  • Podgląd najpopularniejszych produktów i innych statystyk sprzedażowych,
  • Rozbudowane opcje zarządzania kartami produktów – powiększanie zdjęć, wtyczki społecznościowe, komentarze, wtyczki społecznościowe.

 

PrestaShop

Jest to oprogramowanie cieszące się popularnością głównie ze względu na prostotę wdrożenia różnych funkcjonalności poprzez instalację modułów. Panel administracyjny przypomina platformę WordPress, więc osoby obeznane z tym CMS-em nie będą miały większych problemów z poruszaniem się po PrestaShopie. Możemy liczyć na darmowe wtyczki, pozwalające rozbudować możliwości serwisu o system płatności (np. PayU) lub konfigurację z platformami firm przewozowych (np. DPD). Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na prestashop zbudować sklep o dowolnym profilu działalności.

PrestaShop nie jest tak wymagający jak Magento, więc powinien bez problemu działać na współdzielonym hostingu. Zależy to jednak od ilości produktów w sklepie i liczby odwiedzających go użytkowników. Do niewątpliwych zalet tego oprogramowania należy dość dobre przystosowanie do wymogów SEO już w standardowej konfiguracji. W przypadku standardowego szablonu należy wykonać jedynie kilka, istotnych poprawek.

Optymalizacja PrestaShop pod kątem wyszukiwarek:

  • Ustawianie znaczników Title, Description, Keywords
  • Wdrożenie fragmentów rozszerzonych i proste oznaczenie np. produktów mikrodanymi,
  • Rozbudowa treści na stronie głównej, kartach produktów itp.,
  • Optymalizacja grafiki pod SEO,
  • Osobna podstrona blogowa.

Wybrane możliwości sprzedażowe:

  • Cross-selling, czyli polecanie towarów komplementarnych na kartach produktów,
  • Remarketing i automatyczne przypominanie klientom o opuszczonych koszykach,
  • Rozbudowane opcje płatności i sposoby dostawy produktu,
  • Formularze kontaktowe, ankiety i chat online,
  • Integracja z platformą aukcyjną Allegro.

OpenCart

Skrypt nie jest tak bardzo popularny jak powyżej omówione CMS-y dla e-commerce. Cechuje się prostą i dobrze przemyślaną budową pozwalającą bez większych problemów rozszerzyć możliwości platformy sprzedażowej. OpenCart w standardzie nie oferuje jednak aż tylu gotowych funkcji co Presta lub Magento. Stanowi raczej bazę do stworzenia rozbudowanego sklepu.

SEO optymalizacja OpenCart:

  • Meta tagi dla strony głównej, kategorii, opisów produktów,
  • Generowanie przyjaznych adresów URL,
  • Nagłówki H1-H6,
  • Dostęp do pliku robots.txt,
  • Optymalizacja grafiki pod SEO.

Możliwości sprzedażowe OpenCart:

  • Multisklep – podpięcie nieograniczonej liczby e-sklepów funkcjonujących na różnych domenach,
  • Integracja z Allegro, Ceneo, Skąpiec,
  • Wdrożenie różnych sposobów płatności,
  • Opcja integracji platformy z systemami firm kurierskich,
  • Łatwe połączenie z Google Zakupy.

OsCommerce

Ze względów historycznych warto wymienić również ten skrypt. Dawniej dość powszechnie wykorzystywany, dziś raczej nie jest brany pod uwagę przy budowie nowych sklepów. Wynika to z jego architektury. Kod skryptu jest przeplatany szablonami strony, co w znacznym stopniu utrudnia zmiany wyglądu platformy sprzedażowej.

Optymalizacja sklepu na OsCommerce pod wyszukiwarkę:

  • Ustawianie meta description i znaczników title dla produktów i kategorii,
  • Generowanie przyjaznych adresów URL,
  • Optymalizacja grafiki – skalowanie, ustawienie znaczników alt,
  • Sitemapa, plik robots.txt generowane z poziomu panelu administracyjnego.

Funkcje sprzedażowe w systemie OsCommerce

  • Łatwa i szybka aktualizacja cen produktów,
  • Recenzje wyświetlane na kartach produktów,
  • Integracja z serwisami aukcyjnymi i porównywarkami,
  • Status dostępności produktu,
  • Możliwość dodania wielu zdjęć produktów.

Darmowe skrypty dla e-sklepów a może wtyczka e-commerce do platformy blogowej?

Warto również wspomnieć o możliwości zbudowania sklepu internetowego w oparciu o popularne CMS-y takie jak WordPress, Joomla lub Drupal. Na tych platformach można zbudować raczej małe sklepy o niewielkiej liczbie produktów. Wszystkie rozwiązania należy dobrze przemyśleć i zaopatrzyć się w odpowiednie wtyczki lub dodatki, które pozwolą dostarczyć klientom podstawowe możliwości sprzedażowe. Projektowanie takiego sklepu wymaga jednak więcej czasu i nierzadko pomocy doświadczonego developera.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI & e-mail marketing 29.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje e-mail marketing? Przykłady i narzędzia

E-mail marketing od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych kanałów sprzedażowych. Jednak tradycyjna analiza danych i ręczna segmentacja klientów powoli odchodzą w zapomnienie. Sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki firmy prowadzą proces generowania leadów, analizując dane potencjalnych klientów w czasie rzeczywistym i automatyzując komunikację. Dzięki zastosowaniu uczenia maszynowego możliwa jest nie tylko personalizacja oferty, ale także przewidywanie trendów i podejmowanie decyzji biznesowych opartych na rzetelnych danych. A czy Ty zdążyłeś już przekonać się, jak AI może usprawnić Twój e-mail marketing i przełożyć się na realny wzrost sprzedaży? W tym artykule pokażemy Ci, dlaczego sztuczna inteligencja analizuje dane lepiej niż standardowe metody używane w tym celu, jakie praktyczne możliwości daje AI oraz które narzędzia pomogą Ci osiągnąć przewagę nad konkurencją. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

freeware 22.09.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Co to znaczy freeware i co warto o tym wiedzieć?

Każdego dnia miliony osób pobierają darmowe programy, które ułatwiają pracę, naukę i rozrywkę. W wielu przypadkach to właśnie freeware staje się pierwszym wyborem – oprogramowaniem dostępnym bez opłat, które nie wymaga od użytkowników specjalistycznej wiedzy ani skomplikowanych instalacji. Jednak to, że coś jest darmowe, nie oznacza, że pozbawione jest warunków licencyjnych czy ograniczeń. Warto zrozumieć, czym są programy typu freeware, jakie mają zalety i ryzyka oraz czym różnią się od takich rozwiązań jak oprogramowanie open source czy shareware. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

pozycjonowanie strony na wordpress 15.09.2025 | czas czytania: 5 min | SEO

Pozycjonowanie strony na WordPressie – 10 fundamentów

WordPress to platforma przyjazna dla osób poszukujących intuicyjnych rozwiązań do prowadzenia serwisu internetowego. Optymalizacja i pozycjonowanie strony opartej na WordPressie to skuteczna droga do zwiększenia jej popularności. Wystarczy zadbać o kilka podstawowych kwestii dot. SEO (ang. Search Engine Optymization), aby pojawiły się pierwsze efekty. Poniżej prezentujemy 10 elementów, o których warto pamiętać podczas projektowania i pozycjonowania serwisu zbudowanego na CMS WordPress oraz metody, jak je wdrożyć. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt