Artefakt cares about Your privacy
In order to offer access to a secure, functional and attractive service, we use identifiers sent by your device and may store or read small text files (e.g. cookies) contained on your device. Based on your consent, we will process personal data, such as unique identifiers, information sent by end devices for personalization of advertisements and content, statistical demographic information for traffic measurement, we will also analyze the usefulness of certain solutions of the service, their performance in order to improve user satisfaction - hereinafter: your Data. By clicking "Accept all" you consent to the processing of your data in a broad way, including sharing it with third parties - a list of which can be found in the Privacy Policy. By clicking "Modify" you can make your choice of settings. By clicking "Necessary only," you refuse to consent to the use of optional settings and the transfer of additional data. You can make changes to your choices at any time by clicking the padlock button in the corner of the page. Regardless of your preference settings on our site, you can also manage your browser`s privacy settings. For more information about data processing, see our Privacy Policy.
Manage preferences
Select the consents of your choice
Necessary
Necessary scripts and data stored on the end device contribute to the security and usability of the website by enabling secure access to basic functions such as site navigation and access to specific areas of the website. The website cannot be properly displayed without this group.
Functionality
This is data used to personalize your use of our website and to remember choices you make while using our website. For example, we may use functional cookies to remember your language preferences or to remember your login information, making it easier for you to use the site.
Analytics
Scripts and data used to collect information to analyze site traffic and how users use the site, how they came to the site, and to create aggregate demographic statistics about users. Analytical cookies and similar technologies allow us to measure the effectiveness of actions taken and content presented.
Marketing
Scope responsible for displaying personalized ads that may be of interest to the user based on browsing history and habits and demographic criteria. Also, third-party files that, in conjunction with files installed while browsing other websites, profile the user, providing him or her with the marketing, advertising and retargeting content deemed most appropriate.
Personalize
Accept choices
Accept all

Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
22.11.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Oceniaj, odpowiadaj na pytania i dziel się informacjami – zostań lokalnym przewodnikiem Google

Oceniaj, odpowiadaj na pytania i dziel się informacjami – zostań lokalnym przewodnikiem Google

Lokalni przewodnicy Google, bo tak nazywa się nowa, globalna społeczność zbudowana wokół wyszukiwarki giganta z Mountain View, pomagają przybliżać i odkrywać otaczający nas świat. W zamian za dzielenie się informacjami z innymi użytkownikami otrzymamy wiele korzyści. Jakich? O tym za chwilę.

 

Kto może zostać lokalnym przewodnikiem Google?

Z programu Lokalni przewodnicy możemy korzystać we wszystkich miejscach, w których dostępna jest usługa Google Maps. Aktualnie skorzystamy z usługi Google Maps  w ponad 40 krajach i językach, w tym w Polsce. Aby zostać lokalnym przewodnikiem, wystarczy mieć aktywne konto Google, ukończone 18 lat i korzystać z aplikacji jako osoba prywatna. Google zastrzega, że wkład firm i stron firm nie będzie w żaden sposób wliczany do poziomu ani korzyści Lokalnego przewodnika. Pełną informację na temat warunków korzystania z programu znajdziesz pod adresem: https://www.google.com/local/guides/rules/.

 

Uwaga na firmę o nazwie Lokalni Przewodnicy!

Na polskim rynku funkcjonuje przedsiębiorstwo o nazwie Lokalni Przewodnicy. Jest to podmiot niezwiązany z Google, prowadzący niezależną działalność gospodarczą. Firma oferuje m.in. płatną usługę obecności w Google Maps. Należy pamiętać, że Google nie pobiera opłat za założenie i utrzymanie wizytówki Google Moja Firma, więc każdy przedsiębiorca może samodzielnie i bez ponoszenia kosztów utworzyć konto w usłudze i stać się widocznym na mapach. Przestrzegamy przed tego typu działaniami, których ostatnio jest coraz więcej na naszym rodzimym rynku.

 

Lokalny przewodnik, czyli kto?

No dobrze, ale kim jest lokalny przewodnik i po co to wszystko? Głównym celem programu jest nadanie „ludzkiego wymiaru” Mapom Google. Zachęcenie użytkowników do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i odpowiadanie na pytania innych internautów nadało aplikacji nowego charakteru. Informacje gromadzone dzięki Lokalnym przewodnikom pomagają użytkownikom z całego świata podejmować na bieżąco przemyślane decyzje. Google sugeruje, aby opisy i recenzje zamieszczane w ramach Lokalnych przewodników były unikalne, szczegółowe i nieoczywiste. Dodawanie ogólnikowych i powtarzających się komentarzy nie przynosi dla programu wartości dodanej. Google idzie nawet o krok dalej i zapowiada, że lokalni przewodnicy, którzy będą zamieszczać identyczne opinie o różnych lokalizacjach, zostaną automatycznie usunięci z programu. Google nakłania do pisania recenzji, ale i sam zadaje pytania…

 

W jakich sytuacjach Google najczęściej poprosi nas o pomoc?

Najwięcej pytań do Lokalnych przewodników kierowanych jest przy okazji odwiedzania przez nich lokali i punktów gastronomicznych – kawiarni, barów, pubów lub restauracji. Przykładowe pytania jakie zada nam Google to:

  • Czy w danym lokalu panowała romantyczna atmosfera?
  • Czy dany lokal serwuje desery?
  • Czy dany lokal serwuje alkohol?
  • Jak drogie jest to miejsce?
  • Czy w danym lokalu zapłacimy kartą?

Ponadto Google premiuje dodawanie nowych miejsc na mapie oraz aktualizowanie informacji w już istniejących punktach (np. numer telefonu, nowa lokalizacja itp.). Kolejnym sposobem na zdobycie punktów do rankingu jest dzielenie się zdjęciami z danego miejsca. Kiedy zrobimy fotografię w danej lokalizacji przy użyciu smartfona, Google automatycznie zapyta nas, czy chcemy ją udostępnić w ramach programu Lokalni przewodnicy. Jednak podobnie jak w przypadku recenzji, tak i przy zdjęciach Google nie zadowoli się słabej jakości fotografią. Niewyraźne, rozmazane zdjęcia będą usuwane z programu.

Co w zamian?

Oprócz przynależności do grupy Lokalnych przewodników i poczucia wspólnoty Google stosuje metodę marchewki (bez kija) i kusi użytkowników bonusami oraz korzyściami. Każdy zebrany w ramach usługi punkt przybliża nas do kolejnego poziomu, a te z kolei niosą za sobą adekwatne profity. I tak przykładowo przewodnik na najwyższym 5. poziomie będzie mógł testować nowe usługi i funkcje, zanim te zostaną udostępnione pozostałym użytkownikom lub udać się na zorganizowany zjazd przewodników.

Mniej doświadczeni przewodnicy (już od 1 poziomu) również mogą liczyć na dodatkowe korzyści takie jak udział w konkursach lub warsztatach i Hangoutach organizowanych przez Google. Pełny wykaz przysługujących korzyści dla poszczególnych poziomów znajdziesz pod adresem: https://support.google.com/local-guides/answer/6225851?hl=pl&ref_topic=6225845

Nowa nagroda – plakietki dla lokalnych przewodników

W listopadzie Google wprowadziło nową zachętę dla lokalnych przewodników – plakietki dla najaktywniejszych użytkowników. Nie wiążą się one z żadnymi korzyściami materialnymi, ale wyróżnią profil internauty, który mocno angażuje się w rozwój Google Maps. Można otrzymać odznaczenie:

  • Recenzenta,
  • Fotografa,
  • Pioniera,
  • Faktografa.

Informację o plakietkach Google rozesłało mailowo do lokalnych przewodników.

Niektórzy lokalni przewodnicy od razu uzyskali nowe plakietki. Sprawdź, czy i Ty nie zostałeś Recenzentem albo Fotografem, odwiedzając zakładkę Twój wkład w Google Maps.

Obopólne korzyści, czyli układ niemal doskonały

Niewątpliwie Google udało się opracować układ niemal doskonały. Rozwój Map Google dzięki zaangażowaniu i pracy samych użytkowników może przenieść aplikację w inny wymiar. Rozwój i rozbudowa platformy dzięki wkładowi jej własnych użytkowników wydaje się być strzałem w przysłowiową dziesiątkę. Póki co bacznie przyglądamy się rozwojowi tego programu i jego wpływu na rynek e-commerce.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Pani pracująca na tablecie 11.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Co oznacza Customer Experience? Definicja i najważniejsze elementy

Czy wiesz, że 86% klientów jest gotowych zapłacić więcej za lepsze doświadczenia?* W czasach, gdy produkty i ceny stają się coraz bardziej podobne, to właśnie doświadczenie klienta decyduje o wyborze marki. Z tego powodu firmy coraz częściej inwestują w zarządzanie doświadczeniem, czyli CXM (Customer Experience Management), by budować przewagę konkurencyjną i dostarczać wartościowe doświadczenia dla klientów. W tym artykule wyjaśniamy, czym dokładnie jest pojęcie doświadczenia klienta, jak wygląda projektowanie doświadczeń klienta oraz jakie są najważniejsze kroki do ich optymalizacji. Dowiesz się również, dlaczego kształtowanie pozytywnych doświadczeń to strategia, która realnie wpływa na lojalność klienta, jego satysfakcję i wyniki Twojego biznesu. Czytaj więcej
_ Jak zarezerwować domenę internetową 07.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Jak zarezerwować domenę internetową i po co?

Zaczynasz działalność w internecie i nie wiesz, od czego zacząć? Jednym z pierwszych kroków jest zarezerwowanie domeny internetowej. Dlaczego to takie ważne? Bo w sieci, podobnie jak w świecie rzeczywistym, adres to fundament Twojej obecności. Oto przewodnik, który przeprowadzi Cię krok po kroku przez proces rejestracji domeny – prostym językiem, z przykładami i wskazówkami dla przedsiębiorców. Czytaj więcej
automatyzacja procesów marketingowych dzięki AI 04.07.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Automatyzacja procesów marketingowych za pomocą AI krok po kroku

Każda kampania marketingowa działa idealnie, treści tworzą się same, a Twoi klienci otrzymują dokładnie to, czego potrzebują, zanim jeszcze o to zapytają. Brzmi jak futurystyczna wizja? W rzeczywistości to już się dzieje. Dzięki automatyzacji procesów marketingowych i wykorzystaniu sztucznej inteligencji w marketingu, firmy zyskują przewagę konkurencyjną, zwiększają skuteczność kampanii i zmniejszają koszty. W tym artykule pokażemy Ci, jak krok po kroku wdrożyć AI w działaniach marketingowych, by zmaksymalizować zwrot z inwestycji. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt