Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
05.04.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Precedensowy wyrok w sprawie Google’a w polskim sądzie

Precedensowy wyrok w sprawie Google’a w polskim sądzie

W 2014 r. biznesmen z Olsztyna pozwał wyszukiwarkę Google o naruszenie dóbr osobistych. Po 3 latach Sąd Apelacyjny w Warszawie rozstrzygnął sprawę. Google Inc. usunie z wyników wyszukiwania krzywdzący link oraz wypłaci powodowi odszkodowanie 10 tys. zł.

Niewłaściwy Title i Description w wynikach wyszukiwania

Biznesmen z Olsztyna stał się bohaterem artykułu Polityki pt. Bardzo biedny gangster. Po wpisaniu jego imienia i nazwiska w wyszukiwarce pojawiał się link prowadzący do tekstu na portalu polityka.pl. Niestety Titile oraz description z zestawieniu z danymi osobowymi biznesmena sugerowały, że prowadził on działalność przestępczą, a w rzeczywistości mężczyzna przyczynił się do rozbicia gangu. Po kliknięciu w link użytkownik odsyłany był do fragmentu artykułu, z którego nie mógł dowiedzieć się całej historii. Biznesmen poczuł się urażony i postanowił pozwać wyszukiwarkę o naruszenie dóbr osobistych.

Na początku powództwo dotyczyło Google Polska, jednak w 2015 r. sąd okręgowy uznał, że spółka nie kontroluje serwerów, więc nie odpowiada za wyniki wyszukiwania. Drugą stroną w sprawie została centrala firmy. Ostatecznie racja została przyznana biznesmenowi, a Google Inc. zostało zobowiązane do usunięcia odnośnika z wyszukiwarki i wypłacenia odszkodowania w wysokości 10 tys. zł. Jest to prawomocny wyrok. Na razie nie zapadła decyzja, czy Google wniesie kasację do Sądu Najwyższego.

Pozycjonowanie wizerunkowe – szybsza metoda na złe opinie

Mężczyzna nie musiał wybierać drogi sądowej, jeśli chciał chronić swoje dobre imię. Po pierwsze, mógł dogadać się z Polityką na temat zmiany metaznaczników, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania. Jednoznacznie sformułowany Titile i description nie pozostawiałyby miejsca na spekulacje. Po drugie, biznesmen mógł zainwestować w pozycjonowanie wizerunkowe. Uniknąłby medialnego szumu wokół swojej osoby, a w wynikach wyszukiwania pojawiałyby się przede wszystkim takie informacje, które nikogo nie wprowadziłyby w błąd na temat jego osoby.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt