Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
21.03.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

Emoji wracają do wyników wyszukiwania

W 2015 r. pożegnaliśmy się z kolorowymi piktogramami, które pojawiały się w tytule strony w wynikach wyszukiwania. Obserwując rosnącą popularność emotikonów w mediach społecznościowych, po dwóch latach Google postanowiło przywrócić możliwość wyświetlania emoji w SERP. Czy teraz wyszukiwarka wzbogaci się o kolorowy ranking wyników?

 

Wyróżnij się z emoji w wynikach wyszukiwania

Piktogramy są chętnie wykorzystywane przez użytkowników np. na portalu Facebook. Przyspieszają komunikację, ponieważ jedna ikona zastępuje czasami nawet kilka słów. Dzięki nim można podzielić się swoimi emocjami, dobrym lub złym nastrojem oraz przekazać swoje nastawienie do aktualnej sytuacji lub wydarzenia. W związku z tym Google zdecydowało się na powrót emoji do wyników wyszukiwania.

Dlaczego zrezygnowano z wyświetlania piktogramów w SERP? Niektórzy właściciele serwisów nadużywali emoji, by wyróżnić się wśród organicznych wyników wyszukiwania. Google się to nie spodobało, więc kolorowe ikony zniknęły z wyszukiwarki.

Jak internetowy gigant rozwiązał problem z emoji sprzed dwóch lat? To, czy ikona wyświetli się w wynikach wyszukiwania, będzie zależało od zapytania użytkownika. Jeśli wpisana zostanie fraza: algorytm panda, w SERP nie pojawią się piktogramy. Nie będzie miało tutaj znaczenia, czy w metatagu Title poprawnie został ustawiony emoji.

 

 

Natomiast gdy internauta posłuży się wyrażeniem algorytm panda emoji, wyświetlone zostaną wyniki wyszukiwania z piktogramami (pod warunkiem, że w tytule strony takie ikony zostały zaimplementowane).

 

 

 

Czy to ograniczy nadużywanie emoji? Z pewnością wielu właścicieli witryn w ogóle z nich zrezygnuje, skoro ich wyświetlenie będzie uzależnione od użytkownika i jego wiedzy na temat możliwości pojawienia się piktogramu w SERP.

 

Jak wstawić emoji do tytułu strony?

Pełną listę piktogramów wyświetlanych w wynikach wyszukiwania znajdziesz na stronie: emojipedia.org. Następnie:

  1. Skorzystaj z wewnętrznej wyszukiwarki – wpisz nazwę emoji (w j. angielskim),
  2. Wybierz ikonę, która przypadła Ci do gustu,
  3. Kliknij przycisk Copy znajdujący się obok piktogramu,
  4. Wklej emoji do metatagu Title.

Teraz musisz poczekać, aż wyszukiwarka ponownie zaindeksuje podstronę, na której dodałeś emoji.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

indeksacja strony w Google 13.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak sprawdzić czy strona jest zaindeksowana?

Inwestując w stronę internetową, oczekujesz jednego — żeby klienci mogli ją znaleźć w Google. Jednak nawet najlepiej zaprojektowana witryna nie przyniesie efektów, jeśli nie została zaindeksowana. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby regularnie sprawdzać indeksowanie strony i wiedzieć, jak działa proces indeksowania w wyszukiwarce. W tym artykule wyjaśnimy, jak krok po kroku sprawdzić stan indeksacji strony w Google, jak przyspieszyć indeksowanie strony, co może blokować roboty indeksujące oraz jak korzystać z narzędzi takich jak Google Search Console czy Index Checker. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

wyszukiwanie obrazem 06.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak wyszukiwać obrazem? Poradnik

W świecie, w którym 90% informacji dociera do nas w formie wizualnej, szybkie odnajdywanie źródeł zdjęć czy podobnych grafik staje się nie tylko wygodą, ale i biznesową przewagą. Wyszukiwanie obrazem, czyli tzw. reverse image search, to narzędzie, które zrewolucjonizowało sposób korzystania z internetu – od identyfikacji przedmiotów i miejsc, po weryfikację praw autorskich. Dla sklepów internetowych to także dodatkowy kanał pozyskiwania klientów, bo optymalizacja zdjęć w e-commerce sprawia, że każde zdjęcie produktu może działać jak osobna strona wejściowa z Google. Z tego poradnika dowiesz się, jak wyszukiwać obrazem na różnych urządzeniach, jakie metody i funkcje są dostępne oraz w jaki sposób możesz wykorzystać to rozwiązanie w biznesie i codziennym życiu. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt