Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Wizytówka Google Maps pomaga lokalnym przedsiębiorstwom przyciągnąć osoby poszukujące usług i produktów w miejscu swojego zamieszkania. Google wprowadziło nowe wytyczne dotyczące firm działających na określonym obszarze – nieposiadjących fizycznych placówek i świadczących usługi u klienta. Jakie zasady muszą przestrzegać przedsiębiorcy, tworząc profil Google Moja Firma?

Zakaz tworzenia „wirtualnych” oddziałów w wizytówce Google Maps

Niektórzy lokalni przedsiębiorcy nie posiadają fizycznej siedziby, ponieważ usługi świadczą wyłącznie u klienta. Tak jest w przypadku firm remontowych – przeważnie nie posiadają biura, a np. uzgadnianie warunków współpracy odbywa się w mieszkaniu zleceniodawcy. Tego typu przedsiębiorstwa mogą utworzyć konto w Google Moja Firma, jednak powinny:

  • założyć jedną stronę,
  • w sekcji adres zaznaczyć pole: Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów,
  • wskazać w wizytówce obszar, na którym świadczone są usługi.

Google nie pozwala na to, aby firmy działające na określonym obszarze podawały adres „wirtualnego” biura. Skoro klienci nie mogą przyjść do fizycznej siedziby, to informacja o lokalizacji może być dla nich myląca.

Hybrydowe firmy działające na danym obszarze

Z kolei przedsiębiorstwa, które posiadają swoje fizyczne placówki i świadczą usługi poza firmą lub dostarczają gotowe produkty wprost do klienta (np. pizzerie oferujące dostawę na wynos) mogą podać adres w wizytówce i zaznaczyć obszar działalności. Jednak należy pamiętać, że adres można udostępnić wyłącznie wtedy, gdy w godzinach pracy w placówce przebywają pracownicy, a klienci mogą z nimi porozmawiać o świadczonych usługach.

Czy Google będzie sprawdzał zgodność wpisanych danych z rzeczywistością? Z pewnością zareaguje na uwagi lokalnych przewodników oraz opinie użytkowników, ale samodzielna weryfikacja wszystkich wizytówek to raczej rzecz niemożliwa do zrealizowania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt