Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
23.02.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Nowe wytyczne Google Moja Firma dotyczące firm działających na danym obszarze

Wizytówka Google Maps pomaga lokalnym przedsiębiorstwom przyciągnąć osoby poszukujące usług i produktów w miejscu swojego zamieszkania. Google wprowadziło nowe wytyczne dotyczące firm działających na określonym obszarze – nieposiadjących fizycznych placówek i świadczących usługi u klienta. Jakie zasady muszą przestrzegać przedsiębiorcy, tworząc profil Google Moja Firma?

Zakaz tworzenia „wirtualnych” oddziałów w wizytówce Google Maps

Niektórzy lokalni przedsiębiorcy nie posiadają fizycznej siedziby, ponieważ usługi świadczą wyłącznie u klienta. Tak jest w przypadku firm remontowych – przeważnie nie posiadają biura, a np. uzgadnianie warunków współpracy odbywa się w mieszkaniu zleceniodawcy. Tego typu przedsiębiorstwa mogą utworzyć konto w Google Moja Firma, jednak powinny:

  • założyć jedną stronę,
  • w sekcji adres zaznaczyć pole: Dostarczam produkty i świadczę usługi u klientów,
  • wskazać w wizytówce obszar, na którym świadczone są usługi.

Google nie pozwala na to, aby firmy działające na określonym obszarze podawały adres „wirtualnego” biura. Skoro klienci nie mogą przyjść do fizycznej siedziby, to informacja o lokalizacji może być dla nich myląca.

Hybrydowe firmy działające na danym obszarze

Z kolei przedsiębiorstwa, które posiadają swoje fizyczne placówki i świadczą usługi poza firmą lub dostarczają gotowe produkty wprost do klienta (np. pizzerie oferujące dostawę na wynos) mogą podać adres w wizytówce i zaznaczyć obszar działalności. Jednak należy pamiętać, że adres można udostępnić wyłącznie wtedy, gdy w godzinach pracy w placówce przebywają pracownicy, a klienci mogą z nimi porozmawiać o świadczonych usługach.

Czy Google będzie sprawdzał zgodność wpisanych danych z rzeczywistością? Z pewnością zareaguje na uwagi lokalnych przewodników oraz opinie użytkowników, ale samodzielna weryfikacja wszystkich wizytówek to raczej rzecz niemożliwa do zrealizowania.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

ustawa o dostępności 30.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | Aktualności

Ustawa o dostępności stron internetowych a SEO

Czy Twoja firma jest gotowa na nową erę internetu, gdzie dostępność cyfrowa nie jest jedynie formalnością, lecz narzędziem do zwiększenia widoczności w Google? Od momentu, gdy ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie, Ministerstwo Cyfryzacji rozpoczęło szeroko zakrojone działania mające na celu monitoring dostępności stron oraz standaryzację treści cyfrowych. Dziś temat dostępności strony stał się ważny nie tylko dla sektora publicznego, ale i dla firm prywatnych. W artykule wyjaśniamy, jak regulacja dostępności cyfrowej przekłada się na SEO oraz jak przygotować stronę, by spełniała wymagania i zwiększała swój potencjał w wyszukiwarce. Czytaj więcej
Google Tag Manager 23.06.2025 | czas czytania: 5 min | Analityka

Google Tag Manager – narzędzie do wprowadzania zmian w kodzie strony

Zainstalowanie Google Tag Managera ułatwia pracę zarówno marketingowcom, jak i programistom. Osoby zajmujące się analizą danych bez ingerencji w kodzie strony mogą wdrażać kody śledzące. Czytaj więcej
Dane liczbowe z sitemapy 20.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Co to jest Sitemapa i jak ją stworzyć?

Nie masz pewności, czy Twoja strona jest dobrze widoczna dla Google? Możliwe, że brakuje jej ważnego elementu np. mapy witryny, czyli tzw. Sitemap. To nic innego jak specjalny plik, który ułatwia wyszukiwarkom indeksowanie wszystkich podstron serwisu. Brzmi technicznie? Spokojnie: stworzenie Sitemapy jest prostsze, niż myślisz. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, czym dokładnie jest Sitemapa, dlaczego warto ją mieć i jak ją szybko przygotować, nawet bez zaawansowanej wiedzy technicznej. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt