Wypełnij formularz

Zamów bezpłatną konsultację!


Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
19.01.2017 | czas czytania: 5 min | SEO | autor: Artefakt

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Połączenie nie jest bezpieczne, czyli błędne wdrożenie SSL

Prywatność i ochrona danych użytkowników jest ważna dla Google. Obecność protokołu HTTPS stała się jednym z czynników rankingowych i ma wpływ na zajmowaną pozycję w wynikach wyszukiwania. Wielu właścicieli domen z tego względu wdrożyło certyfikat SSL. Przy przejściu z http na https należy uważać na błędy, które mogą pojawić się podczas wdrażania certyfikatu. Ich konsekwencją są komunikaty przeglądarki o niezaufanym lub niebezpiecznym połączeniu, które pojawiają się na ekranie użytkownika.

 

Bezpieczeństwo danych Twoich klientów

Secure Sockets Layer jest protokołem szyfrującym połączenie między witryną a użytkownikiem. Certyfikat SSL zapewnia poufność i spójność przesyłanych danych, a także chroni serwis przed niektórymi atakami hakerskimi. Ponadto podnosi wiarygodność strony, co zachęca do skorzystania z prezentowanej oferty. Zalet HTTPS jest więc kilka. A wszystkie błędy związane z wdrożeniem bezpiecznego protokołu należy szybko naprawić. Jak mogą one wpłynąć na Twoją witrynę i Twój biznes?

Zmniejszają ruch na stronie

Użytkownicy niechętnie podchodzą do komunikatów o braku bezpiecznego połączenia i najczęściej uciekają z domeny, która nie wdrożyła SSL poprawnie. Niewiele osób wie, jak pominąć szarą informację od przeglądarki, dodać wyjątek i pomimo ostrzeżeń przejść do niezabezpieczonej witryny. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, to tego rodzaju komunikaty odstraszą Twoich klientów. Ruch na stronie będzie gwałtownie spadał. O wysokiej konwersji będziesz mógł tylko pomarzyć.

 

Stanowią okazję do ataku hakerów

Niepoprawnie wdrożony certyfikat SSL może ułatwić atak hakerski. Większość właścicieli domen jest przekonanych, że ich witryna nie zostanie zaatakowana, ponieważ nie jest interesująca lub nie zawiera wrażliwych informacji. Niestety hakerzy nie zawsze poszukują poufnych danych. Twoja witryna może po prostu posłużyć do zamieszczenia spamerskich linków. Na serwis zostanie nałożona kara od Google, stracisz pozycje w SERP, które później jest bardzo trudno odbudować.

 

Pamiętaj o przekierowaniach!

Kiedy instalacja certyfikatu SSL zostanie zakończona, pamiętaj, że użytkownik oraz roboty Google będą miały dostęp do dwóch wersji Twojego serwisu: z HTTP oraz HTTPS. Internauta z pewnością nie zauważy, że raz wejdzie na bezpieczną, a drugi raz na niezabezpieczoną stronę, jednak wyszukiwarka obie strony potraktuje jako odrębne – zostaną one uznane za duplikaty.

Rozwiązaniem tego problemu jest stworzenie przekierowania 301 z adresu http na https. Cały ruch zostanie przekierowany na wersję strony, która będzie miała zainstalowany certyfikat SSL. W ten sposób wszystkie efekty SEO i pozycje, które do tej pory zostały wypracowane na niezabezpieczonym adresie URL, przejdą na domenę z HTTPS.

 

Korzystając z Google Search Console, musisz pamiętać także, aby dodać nową usługę – adres domeny z protokołem https. Jeśli tego nie zrobisz, dane dla Twojej domeny nie będą zbierane, ponieważ URL-e z HTTP oraz HTTPS dla wyszukiwarki to dwa osobne adresy, dwa odrębne serwisy.

 

Jak sprawdzić, czy certyfikat SSL został poprawnie wdrożony?

Istnieje kilka narzędzi, za pomocą których możemy zweryfikować, czy nie występują żadne błędy związane z przejściem na HTTPS. Jednym z nich jest SSL Checker. Po wpisaniu nazwy domeny, ukaże się krótki raport. Dzięki niemu wykryjemy wszystkie nieprawidłowości związane z wdrożeniem SSL.

 

 

Przeanalizowanie informacji w raporcie pomoże poprawić błędy i wyeliminować komunikaty pojawiające się użytkownikom w przeglądarce. Miej także na uwadze, że certyfikat SSL ma swój termin ważności – jeśli go nie przedłużysz, to znów może pojawić się szare powiadomienie na ekranie komputera.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

założenie sklepu internetowego 18.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak i gdzie założyć sklep online?

Być może masz sklep stacjonarny i zastanawiasz się, czy założyć sklep internetowy, bo klienci coraz częściej pytają o możliwość zamówienia „przez internet”. A może już działasz w sieci, ale masz wrażenie, że Twój sklep online nie wykorzystuje pełnego potencjału, a sprzedaż stoi w miejscu. Jedno jest pewne - konkurencja w sprzedaży online rośnie każdego dnia na Twoich oczach. Jeśli nie chcesz zostać w tyle, to uruchomienie sklepu internetowego jest konieczne, aby wyjść jej naprzeciw, a jeśli już działasz w e-commerce, to warto rozważyć efektywne zarządzanie sklepem internetowym. W tym poradniku pokażemy, jak założyć sklep online, gdzie go postawić, jak go uruchomić i co zrobić, aby faktycznie zarabiał. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

strona na fb 13.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | social media

Jak stworzyć stronę na FB krok po kroku? Przewodnik dla początkujących

Prowadzisz firmę i zastanawiasz się, jak założyć stronę firmową na Facebooku, która naprawdę przyciąga klientów? Wielu przedsiębiorców tworzy fanpage bez strategii, czego efektem jest profil, który ma kilka polubień i żadnego zapytania ofertowego. W tym artykule pokażemy Ci krok po kroku, jak utworzyć stronę biznesową na Facebooku, ustawić wszystkie jej główne elementy i prowadzić ją tak, by działała jak skuteczne narzędzie marketingowe. Po tej lekturze będziesz wiedzieć, jak prowadzić firmowy fanpage w sposób profesjonalny, zwiększając rozpoznawalność marki i sprzedaż, bez przepalania budżetu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

cyberbezpieczeństwo firmy 03.11.2025 | czas czytania: 5:00 min | Strony internetowe

Jak zabezpieczyć firmę? Przewodnik po cyberbezpieczeństwie krok po kroku

Cyberzagrożenia nie dotyczą już tylko dużych korporacji. Ataki ransomware, phishing, złośliwe oprogramowanie i inne formy ataków hakerskich coraz częściej uderzają w małe i średnie firmy, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń systemów IT. Jeśli prowadzisz biznes, powinieneś wiedzieć, jak stworzyć i wdrożyć skuteczną strategię cyberbezpieczeństwa firmy, aby zwiększyć poziom bezpieczeństwa informacji, ochronić dane klientów oraz zbudować wizerunek firmy bezpiecznej cyfrowo. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt