Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
27.11.2020 | czas czytania: 5:00 min | SEO | autor: Artefakt

Nowe i ulepszone statystyki indeksowania Twojej witryny w Google Search Console (listopad 2020)

Nowe i ulepszone statystyki indeksowania Twojej witryny w Google Search Console (listopad 2020)

Google Search Console to darmowe i funkcjonalne narzędzie, które pomaga właścicielom witryn m.in. w lepszym pozycjonowaniu oraz optymalizacji stron internetowych. W listopadzie 2020 roku Google wprowadziło do narzędzia wiele interesujących i przydatnych raportów. Co znajdziemy w nowej odsłonie Google Search Console?

Nowy raport: Statystyki indeksowania

Nowością w Google Search Console jest odświeżony raport dotyczący statystyk indeksowania. Dzięki nowemu interfejsowi możemy w łatwy sposób dowiedzieć się, jak indeksuje się nasza witryna. Wcześniej raport ten dostępny był w zakładce starsze raporty i narzędzia. Jego interfejs był mało czytelny, a informacje w nim zawarte nie były szczegółowe.

Nowy raport dostępny jest w sekcji ustawienia > Statystyki indeksowania. Nowa wersja raportu nie tylko przenosi wszystkie informacje, które znajdowały się w jego poprzedniej wersji. Użytkownik znajdzie tutaj między innymi informację o liczbie zapytań robota do serwera, rozmiarze pobranych danych czy czasie, w jakim serwer odpowiada. Powyższe dane przedstawione są na czytelnym wykresie.

 

Nowy raport dodatkowo uszczegóławia dane dotyczące zapytań robota. Teraz użytkownik jest w stanie sprawdzić, jak procentowo rozkładają się kody odpowiedzi w serwisie (np. 301, 404), jakiego rodzaju pliki zostały odczytane (np. HTML, CSS). Jaki był cel odczytania tych plików, czy było to odświeżenie informacji, czy poszukiwanie nowych zasobów. Ostatnim elementem jest informacja, jaki robot odwiedził serwis, czy był to Googlebot na smartfony, czy robot indeksujący Grafiki.

Każdy z omówionych przed chwilą raportów dodatkowo pozwala odczytać, jakie dokładnie strony w serwisie zostały w dany sposób przebadane.

Nowy raport: Stan hosta

Szczegóły stanu hosta w raporcie pozwalają sprawdzić ogólną dostępność witryny dla Google w ciągu ostatnich 90 dni i wyłapać ewentualne problemy w indeksacji. A dokładniej, czy podczas indeksacji witryny wystąpiły problemy z żądaniem pobierania pliku robots.txt. Problem z połączeniem występuje i jest odnotowywany, gdy liczba błędów w pobieraniu plików przekracza wartość bazową określoną dla danego dnia. Wynosi ona zazwyczaj 5%. Za prawidłowe kody odpowiedzi uznaje się 200 (prawidłowy plik) oraz 404 (plik nie istnieje). Każda inna odpowiedź zostanie pokazana na wykresie.

Kolejny raport dostępny w nowej wersji GSC to wyszukiwanie DNS. W tym miejscu w łatwy sposób dowiemy się, czy serwer DNS (Domain Name System) działa prawidłowo oraz otrzymamy raport łączności z serwerem. Użytkownik dowie się, czy w procesie indeksowania występowały błędy w połączeniu z serwerem oraz jak często DNS nie odpowiadał na zapytanie. W przypadku domeny korzystającej z wielu usługodawców hostingowych można sprawdzić stan każdego hosta w podsumowaniu raportu. Taka informacja może pomóc w ocenie wydajności konkretnych hostów.

Każdy z powyższych raportów, przed rozwinięciem szczegółów, pokazuje krótką informację o tym, jak wiele błędów zostało wykrytych i czy ich ilość naraża serwis na problemy z indeksowaniem. 

Podsumowanie nowego raportu w GSC

Nowy raport dotyczący statystyk indeksowania łatwo zobrazuje Ci, w jaki sposób i jak często Googlebot indeksuje Twoją witrynę. Przejrzysty i łatwy w interpretacji interfejs pokaże Ci m.in. historię indeksowania Google na wykresie, typy i rozmiary plików przeskanowanych w witrynie, szczegóły żądań indeksowania, problemy z dostępnością czy stan hosta. Dzięki nowym raportom będziesz mógł dużo szybciej reagować na nieprawidłowości w funkcjonowaniu Twojej witryny. Związanych m.in. z przeciążeniem serwisu zbyt dużą ilością żądań indeksowania Google.Chcesz wiedzieć, co jeszcze wydarzyło się marketingowym świecie? Posłuchaj naszego podcastu:

 

 

 

Więcej odcinków znajdziesz na stronie podcastu o marketingu internetowym ArteCAST.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

dane liczbowe 16.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Jak stworzyć plan marketingowy, który przyniesienie korzyści?

W 2025 roku skuteczny plan marketingowy to nie tylko dokument — to dynamiczne narzędzie, które decyduje o przewadze konkurencyjnej. Według raportu Nielsen, aż 72% globalnych marketerów planuje zwiększyć budżety reklamowe, koncentrując się na kanałach cyfrowych, takich jak CTV, wyszukiwarki i media detaliczne. Jednocześnie 91% specjalistów uznaje marketing oparty na danych za istotny dla osiągnięcia sukcesu, a 70% liderów biznesu przewiduje, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje personalizację i doświadczenia klientów w ciągu najbliższych lat. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku stworzyć plan marketingowy, który nie tylko odpowiada na te wyzwania, ale także przynosi realne korzyści biznesowe. Czytaj więcej
wykres z danymi 13.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | marketing internetowy

Co się sprzedaje w Polsce i dlaczego?

Polski rynek sprzedaży detalicznej rośnie w siłę. Największy wzrost sprzedaży dotyczył pojazdów samochodowych, motocykli i części (o 22%) oraz paliw (o 13,1%) . W e-commerce dominowały kategorie takie jak moda, kosmetyki, produkty farmaceutyczne oraz elektronika. Popularność zyskały również produkty ekologiczne i zdrowa żywność, co odzwierciedla zmieniające się preferencje konsumentów. Z tego artykułu dowiesz się, co się najlepiej sprzedaje w Polsce. Czytaj więcej
dane dla sklepu sportowego 12.06.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Reklama sklepu sportowego – jak skutecznie przyciągnąć aktywnych klientów?

W dobie rosnącej popularności zdrowego stylu życia i sportu, sklepy sportowe zyskują nowych klientów, ale jednocześnie konkurencja na rynku staje się coraz bardziej zacięta. Wielu właścicieli zadaje sobie pytanie: jak wyróżnić się w tłumie i przyciągnąć osoby naprawdę zainteresowane aktywnością fizyczną? Cały sekret tkwi w dobrze przemyślanej reklamie, która trafia prosto w potrzeby i motywacje klientów, a więc tych, którzy szukają jakości, inspiracji i wsparcia w drodze do sportowych celów. W tym artykule pokażemy, jak krok po kroku zaplanować skuteczne działania promocyjne, które zwiększą ruch w sklepie i przełożą się na realny wzrost sprzedaży. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt