Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.03.2018 | czas czytania: min | SEO | autor: Artefakt

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (możesz na nim posiadać wszystkie biznesowe usługi: Gmail, Google Analytics, Google Search Console). 2.  Następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij zielony przycisk Zacznij teraz:

3. Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy – najlepiej, żeby była to pełna nazwa działalności. Możesz postarać się przemycić słowa kluczowe, jeśli będą one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem, ale nigdy nie wpisuj nazw w stylu: Tanie dobre buty – sklep obuwniczy u Franka.

 

W kolejnym etapie wybierasz, czy:

  • posiadasz fizyczną siedzibę firmy, w której obsługujesz klientów,
  • wykonujesz usługi na miejscu u klienta.

Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, Twoja wizytówka pojawi się w Google Maps pod konkretnym adresem. Gdy postawisz na drugą opcję, na profilu Google Moja Firma nie zostaną zamieszczone dane adresowe, a po osadzeniu wizytówki na stronie na mapce zaznaczy się obszar Twojej działalności.

Istnieje też oczywiście opcja nr 3 – świadczenie usługi w fizycznej lokalizacji oraz u klienta. Jeśli działasz w taki sposób, zaznacz pierwszą opcję – na późniejszym etapie dodatkowo dodasz obszar działalności.


Poniżej prezentujemy dwie ścieżki, które idą równolegle podczas zakładania wizytówki GMF.

Czy chcesz dodać lokalizację? – Tak!

5A) Uzupełnij dane adresowe:

  • ulicę i nr lokalu,
  • nazwę miejscowości i kod pocztowy.

6A). Zdecyduj, czy obsługujesz klientów poza swoją lokalizacją – czyli czy świadczysz usługi również u klienta. Jeśli wybierzesz tak, zostaniesz poproszony o wskazanie obszaru działania (patrz krok 5B).

Czy chcesz dodać lokalizację? – Nie!

5B) Wybierz obszar działania, wpisując np. dzielnicę miasta.

6B) Wybierz region, w którym prowadzisz działalność – do wyboru jest tylko kraj.


7. Wracamy do podstawowej ścieżki. Ustaw główną kategorię działalności. Niestety, Google nie daje pełnej dowolności – możesz wybrać jedynie jeden z rodzajów działalności z rozwijanej listy.

8. Dodaj nr telefonu (jeśli posiadasz numer stacjonarny, wpisz go zamiast numeru komórkowego) oraz adres firmowej strony internetowej.

9. Został ostatni etap – weryfikacja wizytówki.

Google informuje, że możliwe będzie wybranie formy weryfikacji, jednak w większości przypadków pozwoli nam jedynie na potwierdzenie konta za pomocą kodu PIN, który dojdzie do nas tradycyjną kartką pocztową wysłaną na adres działalności. Wpis adres do wysyłki kartki pocztowej, kliknij przycisk: Wyślij pocztą i poczekaj na list.

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/7107242#verify.

Do czasu potwierdzenia wizytówki, można nią zarządzać, wprowadzić dodatkowe informacje i zoptymalizować. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymamy dostęp do wszystkich funkcji, a nasza działalność pojawi się w Google Maps.

Pomocne linki:

Jak założyć Google Moja Firma? Zobacz webinar

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta prezentuje marketing 7p 28.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Marketing 7P – rozszerzony mix marketingowy z przykładami

Czy wiesz, że tradycyjny model marketingowy 4P to już przeszłość? Poznaj nowoczesne i bardziej kompleksowe podejście – Marketing 7P! Jest to rozszerzony mix marketingowy, który pomoże Twojej firmie wyróżnić się na tle konkurencji. Dowiedz się, jak dodatkowe elementy mogą wpłynąć na sukces Twojej strategii marketingowej. W tym artykule przedstawimy konkretne przykłady zastosowania każdego z 7 elementów, aby móc efektywnie wdrożyć je w swojej działalności. Czytaj więcej
wykres 25.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Ambasador marki – kto to jest i jak wpływa na wizerunek firmy?

Czy wiesz, kto stoi za sukcesem wielu znanych marek? To ambasadorzy marki – osoby, które swoim wizerunkiem i działaniami budują pozytywne skojarzenia z firmą. Zastanawiasz się, jak dokładnie wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa? Przeczytaj dalej, a odkryjesz, dlaczego ich rola jest nieoceniona i jak mogą przyczynić się do wzrostu rozpoznawalności oraz zaufania do Twojej marki. Poznaj tajemnice skutecznego marketingu i dowiedz się, jak wybrać idealnego ambasadora dla swojego biznesu! Czytaj więcej
uścisk dłoni 23.04.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Społeczna odpowiedzialność biznesu – definicja i przykłady działań CSR

Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to temat, który zyskuje dzisiaj znaczenie. Jak firmy mogą pozytywnie wpływać na społeczeństwo i środowisko? Odpowiedź jest prosta: poprzez działania CSR. Czym dokładnie jest społeczna odpowiedzialność biznesu? Przekonaj się, jak odpowiedzialne podejście do biznesu może przynieść korzyści nie tylko firmom, ale także całemu społeczeństwu. Czytaj dalej, aby odkryć, jak małe kroki mogą prowadzić do wielkich zmian. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt