Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
11.03.2018 | czas czytania: min | SEO | autor: Artefakt

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

Szybka instrukcja zakładania bezpłatnej wizytówki Google Moja Firma

1. W pierwszym kroku załóż konto Google (możesz na nim posiadać wszystkie biznesowe usługi: Gmail, Google Analytics, Google Search Console). 2.  Następnie przejdź na stronę https://www.google.com/intl/pl/business/ i kliknij zielony przycisk Zacznij teraz:

3. Zostaniesz przekierowany do kreatora wizytówki Google Moja Firma. Wpisz nazwę swojej firmy – najlepiej, żeby była to pełna nazwa działalności. Możesz postarać się przemycić słowa kluczowe, jeśli będą one naturalnie powiązane z Twoim przedsiębiorstwem, ale nigdy nie wpisuj nazw w stylu: Tanie dobre buty – sklep obuwniczy u Franka.

 

W kolejnym etapie wybierasz, czy:

  • posiadasz fizyczną siedzibę firmy, w której obsługujesz klientów,
  • wykonujesz usługi na miejscu u klienta.

Jeśli zdecydujesz się na pierwszą opcję, Twoja wizytówka pojawi się w Google Maps pod konkretnym adresem. Gdy postawisz na drugą opcję, na profilu Google Moja Firma nie zostaną zamieszczone dane adresowe, a po osadzeniu wizytówki na stronie na mapce zaznaczy się obszar Twojej działalności.

Istnieje też oczywiście opcja nr 3 – świadczenie usługi w fizycznej lokalizacji oraz u klienta. Jeśli działasz w taki sposób, zaznacz pierwszą opcję – na późniejszym etapie dodatkowo dodasz obszar działalności.


Poniżej prezentujemy dwie ścieżki, które idą równolegle podczas zakładania wizytówki GMF.

Czy chcesz dodać lokalizację? – Tak!

5A) Uzupełnij dane adresowe:

  • ulicę i nr lokalu,
  • nazwę miejscowości i kod pocztowy.

6A). Zdecyduj, czy obsługujesz klientów poza swoją lokalizacją – czyli czy świadczysz usługi również u klienta. Jeśli wybierzesz tak, zostaniesz poproszony o wskazanie obszaru działania (patrz krok 5B).

Czy chcesz dodać lokalizację? – Nie!

5B) Wybierz obszar działania, wpisując np. dzielnicę miasta.

6B) Wybierz region, w którym prowadzisz działalność – do wyboru jest tylko kraj.


7. Wracamy do podstawowej ścieżki. Ustaw główną kategorię działalności. Niestety, Google nie daje pełnej dowolności – możesz wybrać jedynie jeden z rodzajów działalności z rozwijanej listy.

8. Dodaj nr telefonu (jeśli posiadasz numer stacjonarny, wpisz go zamiast numeru komórkowego) oraz adres firmowej strony internetowej.

9. Został ostatni etap – weryfikacja wizytówki.

Google informuje, że możliwe będzie wybranie formy weryfikacji, jednak w większości przypadków pozwoli nam jedynie na potwierdzenie konta za pomocą kodu PIN, który dojdzie do nas tradycyjną kartką pocztową wysłaną na adres działalności. Wpis adres do wysyłki kartki pocztowej, kliknij przycisk: Wyślij pocztą i poczekaj na list.

Inne opcje weryfikacji: https://support.google.com/business/answer/7107242#verify.

Do czasu potwierdzenia wizytówki, można nią zarządzać, wprowadzić dodatkowe informacje i zoptymalizować. Jednak dopiero po wprowadzeniu kodu aktywacyjnego, otrzymamy dostęp do wszystkich funkcji, a nasza działalność pojawi się w Google Maps.

Pomocne linki:

Jak założyć Google Moja Firma? Zobacz webinar

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

AI MODE 27.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

AI Mode — co to jest i jak zoptymalizować treść, by być widocznym?

Czy Twoja firma jest widoczna w Google? Jeśli od miesięcy ruch na stronie spada, a konkurencja pojawia się wyżej w wynikach, przyczyna może być zaskakująco prosta — Google zmieniło zasady gry. Wyszukiwarka wprowadza AI Mode, czyli tryb oparty na sztucznej inteligencji, który przekształca sposób wyświetlania wyników. To powoduje, że tradycyjne SEO oparte wyłącznie na słowach kluczowych i linkach powoli przestaje wystarczać. AI Mode potrafi generować odpowiedzi bezpośrednio w wynikach wyszukiwania, często nie pokazując klasycznych linków. Dla Twojej firmy oznacza to jedno: albo spowodujesz, że treść na Twojej stronie www zostanie zrozumiana przez sztuczną inteligencję Google, albo znikniesz z pola widzenia użytkowników. Co zrobić, aby stać się źródłem informacji dla AI i tym samym zwiększać skutecznie widoczność swojej firmy w internecie? Na to pytanie odpowiemy w poniższym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

ksef 20.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Jak działa KSeF? Praktyczny przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców

Już niedługo każdy przedsiębiorca w Polsce — niezależnie, czy prowadzi jednoosobową działalność, czy zarządza spółką — będzie musiał wystawiać faktury w systemie KSeF. Dla wielu właścicieli MŚP to nie tylko zmiana techniczna, ale także ogromne wyzwanie organizacyjne: jak zintegrować system ERP i przygotować biuro rachunkowe, jak uniknąć błędów, które mogą skutkować karami? Być może Ty również, tak jak wielu przedsiębiorców, obawiasz się, że wdrożenie systemu będzie skomplikowane. Jednak w założeniach projektu, KSeF ma uprościć Twoje procesy, o ile tylko dobrze przygotujesz się do zmian. Ten przewodnik krok po kroku pokaże Ci, jak działa Krajowy System e-Faktur (KSeF), jak prawidłowo wystawiać faktury ustrukturyzowane i przy okazji wykorzystać nowe narzędzie do automatyzacji procesów księgowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI? 17.10.2025 | czas czytania: 5:00 min | Sztuczna Inteligencja AI

Jak poprawnie pisać teksty na bloga z użyciem AI?

Coraz więcej osób zastanawia się, jak pisać bloga skutecznie, aby wyróżnić się w gąszczu treści. Odpowiedź jest dziś prostsza niż kiedykolwiek: z pomocą sztucznej inteligencji. Narzędzia AI potrafią przyspieszyć tworzenie wartościowych treści, pomóc dobrać słowa kluczowe, zoptymalizować strukturę tekstu blogowego i zadbać o czytelność. Jednak, by efektywnie z nich korzystać, trzeba wiedzieć jak pisać bloga z AI poprawnie – z zachowaniem autentyczności, jakości i zasad SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak pisanie tekstów blogowych może pozytywnie wpłynąć na widoczność w wyszukiwarce i jakich metod użyć, aby stworzyć angażujące treści, które stają się jednocześnie wartościowym i opłacalnym contentem. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt