DoubleClick Search - Artefakt

DoubleClick Search

Co to jest DoubleClick Search?

DoubleClick Search to platforma do automatycznego zarządzania kampaniami reklamowymi w wyszukiwarkach, stworzona przez Google. Pozwala ona na optymalizowanie kampanii AdWords (a także Bing Ads lub Yahoo Search Marketing) w czasie rzeczywistym oraz na zaawansowane sterowanie ustawieniami kampanii na podstawie różnorodnych scenariuszy. Narzędzie Double Click pomaga generować jak najwyższy zwrot z dużych kampanii online, którymi trudno zarządzać ręcznie.
co to jest double click search

Cały system dedykowany agencjom i reklamodawcom pod nazwą Double Click Campaign Manager składa się z trzech modułów: DoubleClick Search, DoubleClick Rich Media i DoubleClick Ad Exchange.

Wykorzystaj w pełni potencjał swoich kampanii dzięki DoubleClick Search!

Dlaczego optymalizacja kampanii w wyszukiwarce jest ważna?

Praca nad kampaniami AdWords w wyszukiwarce polega przede wszystkim na ciągłym udoskonalaniu ustawień i ich testowaniu tak, aby osiągać coraz lepsze rezultaty. Samo skonfigurowanie i uruchomienie kampanii nie jest najczęściej wystarczające, by przynosiła ona oczekiwane efekty. Należy pamiętać, że z czasem sytuacja w wyszukiwarce się zmienia – przybywa konkurentów, a potencjalni klienci zaczynają zwracać uwagę na nowe aspekty oferty. Do tych wszystkich zmiennych warunków trzeba dostosować swoje działania promocyjne. Zdarza się, że nawet niewielkie zmiany w treści reklamy potrafią znacząco poprawić współczynnik konwersji kampanii, a co za tym idzie – jej rentowność. Przy optymalizacji zachodzi też reakcja łańcuchowa – na przykład: lepszy tekst reklamy powoduje zwiększenie CTR, poprawę Wyniku Jakości, a to pociąga za sobą zmniejszenie średniego kosztu kliknięcia i obniżenie kosztu konwersji.

Brak stałej optymalizacji kampanii online to zawsze duży błąd i marnowanie potencjału tego kanału promocji.

optymalizacja kampanii Google Ads

Korzyści dla reklamodawcy

System, w którego skład wchodzi m.in. Double Click Bid Manager, pozwala na zaawansowane i efektywne optymalizowanie kampanii typu search. Do jego największych zalet należą:
wykres adwords
  • Oszczędność czasu – wiele czynności, które wykonuje się ręcznie przy zarządzaniu kampanią Google Ads, można zautomatyzować dzięki platformie DoubleClick. W ten sposób optymalizacja będzie sprawniejsza i można szybciej osiągnąć pożądaną efektywność.
  • Zaawansowane opcje – system daje dostęp do opcji, które nie są dostępne na standardowym koncie AdWords, np. umieszczanie różnych tekstów reklam w zależności od ceny produktu, dostosowanie stawki CPC nawet do 4 razy dziennie itd.
  • Automatyczne tworzenie kampanii – platforma umożliwia tworzenie tzw. kampanii asortymentowych w sposób zautomatyzowany. Struktura kampanii jest tworzona na podstawie danych z Google Merchant Center.
  • Różne strategie optymalizacji – DoubleClick optymalizuje kampanie na podstawie jednej z pięciu strategii, w tym również hybrydowej, łączącej dwie inne. System więc sam „czuwa” nad osiągnięciem celu działań promocyjnych.
  • Lepszy zwrot z inwestycji (ROI) – wszystkie przedstawione powyżej cechy przyczyniają się do osiągnięcia najważniejszego celu – lepszego zwrotu z inwestycji w kampanie PPC w wyszukiwarkach. Działania reklamowe stają się bardziej efektywne, a reklamodawca może cieszyć się wyższym zyskiem. Google podaje, że reklamodawcy zwiększają współczynnik konwersji kampanii dzięki DoubleClick nawet o 32%.
Korzystaj ze wszystkich zalet DoubleClick!

Kto może skorzystać z DoubleClick?

Platforma DoubleClick Search nie jest polecana dla wszystkich użytkowników wykorzystujących reklamy Google Ads (AdWords). Najlepsze efekty przynosi przy dużych budżetach reklamowych, ponieważ wtedy korzyści z optymalizacji kampanii przekroczą koszty wdrożenia i dodatkowe opłaty pobierane przez system. DoubleClick Search bardzo dobrze sprawdza się w kampaniach sklepów internetowych, które w swojej ofercie posiadają wiele produktów. Warto natomiast pamiętać, że pełne wykorzystanie potencjału narzędzia wymaga kampanii generujących na tyle duży ruch na stronie, aby dane na jego temat były istotne statystycznie. Bez tego nie zadziałają poprawnie automatyczne strategie optymalizacji. Reklamodawcy prowadzący kampanie w wielu kanałach marketingowych docenią z kolei zalety pozostałych modułów DoubleClick Manager – centrum zarządzania działaniami promocyjnymi.
DoubleClick

Zaufaj ekspertom z Artefakt

Firma Artefakt posiada ponad 12-letnie doświadczenie w branży marketingu internetowego, a od 2009 r. jesteśmy Partnerem Google. W 2016 r. zdobyliśmy jeszcze bardziej prestiżowy status Premier Google Partner. Przeprowadziliśmy z sukcesem wiele kampanii AdWords (obecnie Google Ads). Specjalizujemy się także w obsłudze kampanii Google DoubleClick. System ten można wdrożyć jedynie za pośrednictwem certyfikowanych agencji współpracujących z Google, więc jeśli są Państwo zainteresowani – zapraszamy do wysłania zapytania.
google partner

Ze względu na wysoki stopień zaawansowania systemu DoubleClick Search, warto powierzyć zarządzanie kampaniami doświadczonym specjalistom. Mimo że wiele działań można dzięki niemu usprawnić, efekty nie będą zadowalające, jeśli przyjmie się błędne założenia lub wybierze nieodpowiednią strategię optymalizacji.

Ze względu na różne wymagania dotyczące kampanii w DoubleClick Search, nasza oferta jest opracowywana indywidualnie. W celu uzyskania informacji zachęcamy do kontaktu poprzez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na e-mail: doubleclick@artefakt.pl.

Chcesz zacząć korzystać z zaawansowanej optymalizacji w DoubleClick?

Dane w czasie rzeczywistym

System DoubleClick zbiera dane w inny sposób niż AdWords. Wykorzystywany jest do tego tag Floodlight, który umożliwia rejestrowanie i raportowanie zachowania użytkowników odwiedzających witrynę internetową reklamodawcy po obejrzeniu lub kliknięciu jednej z reklam. Dane dotyczące konwersji są dostępne w czasie rzeczywistym, w przeciwieństwie do pomiaru dokonywanego przez tag AdWords, który może notować opóźnienia nawet do 48 godzin. Te przesunięcia mogą wpływać na mechanizmy optymalizacji, które opierając się na nieaktualnych danych, będą mniej efektywne. W przypadku DoubleClick Search bieżące informacje o konwersjach i możliwość dostosowywania stawek 4 razy dziennie może znacząco usprawnić automatyczną optymalizację kampanii pod względem konwersji. Jeśli kampanie generują stosunkowo mało podstawowych konwersji w ciągu dnia, warto zacząć śledzić również mikrokonwersje, takie jak: dodanie produktów do koszyka, wejście na stronę kontaktu lub odpowiednio długi czas spędzony na karcie produktu. Dzięki temu system szybciej i efektywniej zoptymalizuje kampanię w wyszukiwarce.

Kampanie asortymentowe dla e-sklepów

Właściciele sklepów internetowych z szerokim asortymentem często napotykają wiele problemów przy tworzeniu i zarządzaniu kampaniami AdWords. Przygotowanie kampanii w wyszukiwarce tak, aby wykorzystywała pełen potencjał reklamowy wszystkich produktów w sklepie, jest bardzo pracochłonne. Z pomocą może przyjść kampania produktowa prowadzona na podstawie pliku z danymi o produktach wprowadzonego do Google Merchant Center. Jednak w tego typu kampaniach nie ma możliwości wyboru, na jakie hasła wyświetlą się reklamy. Poza tym obecność sklepu zarówno w reklamach produktowych, jak i w standardowych linkach sponsorowanych zwiększa szansę na zwrócenie uwagi użytkownika. W tym przypadku pomocne stają się kampanie asortymentowe z systemu DoubleClick Search. Dzięki nim możliwe jest automatyczne stworzenie kampanii w wyszukiwarce na podstawie danych z pliku w Merchant Center. Oszczędza to dużo czasu, który byłby potrzebny na stworzenie takiej kampanii. W dodatku gdy system wykryje, że produkt nie jest już dostępny w sklepie, jego reklama zostanie od razu wstrzymywana. Dzięki DoubleClick sprawdzanie feedu produktowego może odbywać się nawet 100 razy dziennie. Dodatkową korzyść stanowi to, że w tekście reklamy można wyświetlić dowolne cechy produktu, takie jak jego marka albo cena.
double click

Dzięki kampaniom asortymentowym e-sklepy mogą zwiększyć swój zasięg w wyszukiwarce i pozyskiwać wartościowy ruch dotyczący konkretnych produktów znajdujących się w ofercie. Wykorzystywany jest tu w pełni potencjał słów kluczowych z długiego ogona.