Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
03.06.2016 | czas czytania: 5 min | Web Design | autor: Artefakt

Test My Site with Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron

Test My Site with Google: nowe narzędzie do testowania mobilności stron

Google wspiera small business. Przedsiębiorcy mogą reklamować prowadzoną działalność w lokalnych wynikach wyszukiwania, uczestniczyć w kursach i szkoleniach online z zakresu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce, a teraz maja także możliwość skorzystania z kompleksowego narzędzia testującego strony pod kątem mobile – friendly.

 

Przetestuj mobile – friendliness i page speed swojej witryny

Do tej pory, aby sprawdzić przyjazność serwisu pod kątem urządzeń mobilnych oraz szybkość wczytywania strony, korzystaliśmy z dwóch narzędzi: Testu optymalizacji mobilnej (który niedawno został zaktualizowany) oraz PageSpeed Insights. Otrzymywaliśmy dwie listy wskazówek z proponowanymi zaleceniami, których wdrożenie miało poprawić wydajność witryny, wpływającą na lepszą pozycję w rankingu.

Google na swoim blogu poinformowało o udostępnieniu nowej aplikacji. Wpisując adres URL w jedno okienko od razu dowiemy się, czy nasz serwis jest mobile-friendly, a czas ładowania strony zarówno na smartfonach, jak i na urządzeniach desktopowych relatywnie krótki. To zdecydowanie ułatwia analizę serwisu przedsiębiorcom, którzy samodzielnie prowadzą swój biznes. Narzędzie pozwala na wygenerowanie raportu, wskazującego miejsca wymagające usprawnień.

Think with Google

Ogólny wynik jest prezentowany w postaci liczbowej. Możemy uzyskać maksymalnie 100 punktów. Szczegółowy raport możemy otrzymać na adres mailowy, ale przeklikując się do poszczególnych sekcji na stronie testu od razu mamy możliwość zapoznania się z większą porcją informacji dotyczących wydajności naszej strony.

 

Mobile friendliness

Uzyskany przez nas wynik odzwierciedla, czy użytkownicy będą zadowoleni z korzystania z naszej strony na urządzeniach mobilnych. Podczas testu analizowana jest m.in. obecność dużych przycisków, łatwość przemieszczania się po witrynie, wielkość czcionek, rozmieszczenie najważniejszych informacji.

Mobile friendliness

Mobile speed

W tej sekcji dowiemy się, jak długo nasza strona ładuje się na smartfonie lub tablecie. Page speed jest ważny z dwóch powodów. Po pierwsze, użytkownicy nie lubią czekać. Korzystając z urządzeń mobilnych chcą szybko pozyskać interesujące ich informacje. Jeśli serwis wczytuje się opieszale, internauta przejdzie do innej witryny internetowej. Po drugie, Google zapowiedziało, że szybkość ładowania strony będzie jednym z czynników rankingowych w zaktualizowanym algorytmie mobilnym.

Mobile speed

Desktop speed

Poznamy czas ładowania strony na urządzeniach desktopowych. Nie możemy o niej także zapominać, bo pomimo dynamicznego wzrostu m-commerce wielu użytkowników nadal korzysta z komputerów i laptopów.

Desktop speed

Narzędzie w wersji polskojęzycznej znajdziemy pod adresem: https://testmysite.withgoogle.com/intl/pl-pl/.

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

kobieta z laptopem 23.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Web Design

Jaki jest najlepszy program do budowania stron WWW?

Zaczynasz budować stronę internetową i nie wiesz, od czego zacząć? Masz do wyboru dziesiątki narzędzi, ale które z nich naprawdę działa szybko, łatwo i bez konieczności kodowania? W tym artykule pokażemy Ci, jaki program do tworzenia stron WWW sprawdzi się najlepiej.Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem czy po prostu chcesz stworzyć własny blog. Przeanalizujemy najpopularniejsze rozwiązania, porównamy ich funkcje i pomożemy wybrać to, które odpowie na Twoje potrzeby. Czytaj więcej
pokój z komputerami 21.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Hubspot CMS – co to jest?

Możesz zarządzać całą stroną internetową bez znajomości kodowania, a przy tym skutecznie przyciągać klientów i rozwijać swoją markę online? Brzmi jak marzenie? To właśnie oferuje HubSpot CMS. Jest to system zarządzania treścią stworzony z myślą o marketerach i sprzedawcach. Dzięki niemu tworzenie stron, optymalizacja SEO i personalizacja treści stają się dziecinnie proste. Co więcej, wszystko to jest zintegrowane z potężnym CRM, który pozwala śledzić zachowania użytkowników i dostarczać im dokładnie to, czego potrzebują. Zainteresowany? Zobacz, jak HubSpot CMS może odmienić Twoją obecność w sieci. Czytaj więcej
praca IT 19.05.2025 | czas czytania: 5:00 min | Inne

Joomla czy WordPress – co warto wybrać i dlaczego?

Masz pomysł na stronę, ale nie wiesz, na jakim systemie ją postawić? To częsty problem. WordPress i Joomla to dwie popularne platformy, które przyciągają różnymi możliwościami. WordPress kusi prostotą, a Joomla większą elastycznością, ale wybór zależy od Twoich celów i umiejętności. W tym artykule pokażemy, która z nich da Ci więcej korzyści, mniej frustracji i szybszy efekt niezależnie od tego, czy tworzysz blog, sklep, czy stronę firmową. Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt