Strony AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania

/ Web Design
Smartfon w rękach użytkowników

W ostatnich dniach na blogu dla webmasterów Google intensywnie publikowało informacje o Accelerated Mobile Pages, z którymi już wcześniej mogliśmy się zapoznać na stronie projektu. Podejrzewaliśmy, że coś się szykuje i mieliśmy rację! Wczoraj Google ogłosiło, że wszystkie strony przygotowane w technologii AMP będą pojawiały się w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Szybkie przeglądanie treści dzięki HTML AMP

Projekt AMP powstał po to, aby użytkownicy mogli szybciej docierać do interesujących ich treści. W rozwój technologii zaangażowało się wielu wydawców oraz webmasterów. Dzięki współpracy wielu osób powstały narzędzia do walidacji kodu strony, przeprowadzania testów A/B, zgłaszania błędów i udoskonalania stron tworzonych w AMP HTML.

W lutym bieżącego roku strony Accelerated Mobile Pages zaczęły się pojawiać w sekcji Top Stories, a w sierpniu Google testowo wyprowadziło kilka witryn opartych o HTML AMP do organicznych wyników wyszukiwania, aby użytkownicy i wydawcy mogli zapoznać się ze sposobem funkcjonowania takich serwisów. Wreszcie nadszedł punkt kulminacyjny: wszystkie strony korzystające ze standardu AMP wyświetlą się w SERP na wybrane słowa kluczowe.

AMP HTML

Źródło: https://search.googleblog.com/2016/09/search-results-are-officially-ampd.html

Strony w technologii AMP nie powinny mieć większego wpływu na listę wyników wyszukiwania w mobile – tak przynajmniej twierdzi Google. Przy URL-u pokaże się informacja o wdrożonym standardzie, by użytkownik wiedział, że po kliknięciu w odnośnik nastąpi szybkie załadowanie treści. Jednak jeśli jakiś serwis będzie posiadał wersję mobilną i wersję AMP, to oczywiście ta druga uzyska pierwszeństwo w SERP.

Rudy Galfi, lead product manager for AMP dodał, że globalne wdrożenie Accelerated Mobile Pages powinno potrwać do końca bieżącego roku.

Najnowsze artykuły na blogu:
Skorzystaj z naszej instrukcji zakładania konta w Menedżerze Reklam, by rozpocząć płatną promocję...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 98% użytkowników korzysta z...
Jeśli Twoja strona ucierpiała po kolejnym core update'cie, koniecznie sprawdź wskazówki od Google....
Analizujemy, jakie czynniki rankingowe miały wpływ na zmiany w pozycjach po September 2019 Core...
Chciałbyś wyciągnąć informacje o widoczności swojego serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania?...