Strony AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania - Blog Artefakt

Strony AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania

21.09.2016 / Web Design
Smartfon w rękach użytkowników

W ostatnich dniach na blogu dla webmasterów Google intensywnie publikowało informacje o Accelerated Mobile Pages, z którymi już wcześniej mogliśmy się zapoznać na stronie projektu. Podejrzewaliśmy, że coś się szykuje i mieliśmy rację! Wczoraj Google ogłosiło, że wszystkie strony przygotowane w technologii AMP będą pojawiały się w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Szybkie przeglądanie treści dzięki HTML AMP

Projekt AMP powstał po to, aby użytkownicy mogli szybciej docierać do interesujących ich treści. W rozwój technologii zaangażowało się wielu wydawców oraz webmasterów. Dzięki współpracy wielu osób powstały narzędzia do walidacji kodu strony, przeprowadzania testów A/B, zgłaszania błędów i udoskonalania stron tworzonych w AMP HTML.

W lutym bieżącego roku strony Accelerated Mobile Pages zaczęły się pojawiać w sekcji Top Stories, a w sierpniu Google testowo wyprowadziło kilka witryn opartych o HTML AMP do organicznych wyników wyszukiwania, aby użytkownicy i wydawcy mogli zapoznać się ze sposobem funkcjonowania takich serwisów. Wreszcie nadszedł punkt kulminacyjny: wszystkie strony korzystające ze standardu AMP wyświetlą się w SERP na wybrane słowa kluczowe.

AMP HTML

Źródło: https://search.googleblog.com/2016/09/search-results-are-officially-ampd.html

Strony w technologii AMP nie powinny mieć większego wpływu na listę wyników wyszukiwania w mobile – tak przynajmniej twierdzi Google. Przy URL-u pokaże się informacja o wdrożonym standardzie, by użytkownik wiedział, że po kliknięciu w odnośnik nastąpi szybkie załadowanie treści. Jednak jeśli jakiś serwis będzie posiadał wersję mobilną i wersję AMP, to oczywiście ta druga uzyska pierwszeństwo w SERP.

Rudy Galfi, lead product manager for AMP dodał, że globalne wdrożenie Accelerated Mobile Pages powinno potrwać do końca bieżącego roku.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...