Strony AMP w mobilnych wynikach wyszukiwania

/ Web Design
Smartfon w rękach użytkowników

W ostatnich dniach na blogu dla webmasterów Google intensywnie publikowało informacje o Accelerated Mobile Pages, z którymi już wcześniej mogliśmy się zapoznać na stronie projektu. Podejrzewaliśmy, że coś się szykuje i mieliśmy rację! Wczoraj Google ogłosiło, że wszystkie strony przygotowane w technologii AMP będą pojawiały się w mobilnych wynikach wyszukiwania.

 

Szybkie przeglądanie treści dzięki HTML AMP

Projekt AMP powstał po to, aby użytkownicy mogli szybciej docierać do interesujących ich treści. W rozwój technologii zaangażowało się wielu wydawców oraz webmasterów. Dzięki współpracy wielu osób powstały narzędzia do walidacji kodu strony, przeprowadzania testów A/B, zgłaszania błędów i udoskonalania stron tworzonych w AMP HTML.

W lutym bieżącego roku strony Accelerated Mobile Pages zaczęły się pojawiać w sekcji Top Stories, a w sierpniu Google testowo wyprowadziło kilka witryn opartych o HTML AMP do organicznych wyników wyszukiwania, aby użytkownicy i wydawcy mogli zapoznać się ze sposobem funkcjonowania takich serwisów. Wreszcie nadszedł punkt kulminacyjny: wszystkie strony korzystające ze standardu AMP wyświetlą się w SERP na wybrane słowa kluczowe.

AMP HTML

Źródło: https://search.googleblog.com/2016/09/search-results-are-officially-ampd.html

Strony w technologii AMP nie powinny mieć większego wpływu na listę wyników wyszukiwania w mobile – tak przynajmniej twierdzi Google. Przy URL-u pokaże się informacja o wdrożonym standardzie, by użytkownik wiedział, że po kliknięciu w odnośnik nastąpi szybkie załadowanie treści. Jednak jeśli jakiś serwis będzie posiadał wersję mobilną i wersję AMP, to oczywiście ta druga uzyska pierwszeństwo w SERP.

Rudy Galfi, lead product manager for AMP dodał, że globalne wdrożenie Accelerated Mobile Pages powinno potrwać do końca bieżącego roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze artykuły na blogu:
Celem nowej aktualizacji z sierpnia 2021 roku jest tworzenie adekwatnych do zawartości tytułów. Czy...
Czym jest link baiting i dlaczego warto korzystać z tej strategii linkowania? Poznaj sposób na...
Czy warto korzystać z tzw. clickbaitów? Jak tworzyć dobre clickbaity, które przyciągną klientów?...
Czy można wypozycjonować stronę w 3 miesiące? Można! Wystarczy czasem bardzo niewiele, aby...
Czy chcesz zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, ale nie wiesz, jak zrobić to skutecznie?...