Pozorne wersje mobilne strony – /m/ i /mobile/

/ Web Design
Telefony komórkowe

Od jakiegoś czasu roboty Google szukają wersji mobilnej strony automatycznie generując adresy URL na podstawie przeglądanych podstron serwisu. Boty za nazwą domeny dodają katalog /m/ lub /mobile/ i pod takimi adresami szukają wersji strony przeznaczonej dla urządzeń mobilnych, mimo że w kodzie HTML linki do takich adresów nie istnieją. Może to powodować pojawienie się błędów 404 w Google Search Console, a przy źle skonfigurowanym serwisie indeksowanie tego typu adresów i tworzenie tym samym powielonych treści w obrębie domeny.

Rozwiązaniem tego problemu może być uniwersalna reguła przekierowań umieszczona w pliku .htaccess, która przekieruje boty na prawidłowe adresy URL:

RewriteRule ^m(obile)?/(.*) /$2 [R=301,NC]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...