Pozorne wersje mobilne strony – /m/ i /mobile/

/ Web Design
Telefony komórkowe

Od jakiegoś czasu roboty Google szukają wersji mobilnej strony automatycznie generując adresy URL na podstawie przeglądanych podstron serwisu. Boty za nazwą domeny dodają katalog /m/ lub /mobile/ i pod takimi adresami szukają wersji strony przeznaczonej dla urządzeń mobilnych, mimo że w kodzie HTML linki do takich adresów nie istnieją. Może to powodować pojawienie się błędów 404 w Google Search Console, a przy źle skonfigurowanym serwisie indeksowanie tego typu adresów i tworzenie tym samym powielonych treści w obrębie domeny.

Rozwiązaniem tego problemu może być uniwersalna reguła przekierowań umieszczona w pliku .htaccess, która przekieruje boty na prawidłowe adresy URL:

RewriteRule ^m(obile)?/(.*) /$2 [R=301,NC]

Najnowsze artykuły na blogu:
Jednym z najczęstszych pytań zadawanych przez początkujących użytkowników narzędzia Google AdWords...
Ukryte polubienia na Instagramie stanowią szansę, a może zagrożenie dla specjalistów social media?...
Archetypy marki pozwalają zbudować określony wizerunek w oczach klientów. Poznaj 12 archetypów...
Podcasty to jedna z form marketingu treści, która może skutecznie promować działalność lub edukować...
Czy w obliczu epidemii koronawirusa warto podejmować działania marketingowe? Tak! Podajemy listę...