Eksperymentuj z AMP stosując testy A/B - Blog Artefakt

Eksperymentuj z AMP stosując testy A/B

/ Web Design
analityka internetowa e-commerce

Wielu developerów wykorzystuje testy A/B, by dowiedzieć się, która wersja strony najlepiej odpowiada klientom lub internautom. Teraz możemy także eksperymentować z witrynami przygotowywanymi w technologii AMP, by dostosować je do oczekiwać mobilnych użytkowników.

Testy A/B pomogą Ci wybrać skuteczną stronę

Tworzenie różnych wersji strony pozwala na wybranie tej najskuteczniejszej, która przyczyni się do zwiększenia ruchu w serwisie, a tym samym wpłynie na wzrost konwersji. Możliwość eksperymentowania proponuje nam także Google podczas tworzenia witryn w technologii AMP. Co trzeba zrobić, aby wdrożyć testy A/B?

  1. Skonfigurować <am-experiment>
  2. Zapimplementować różne wersje strony
  3. Zbierać i analizować dane o ruchu i zachowaniu użytkowników.

Testy A/B

<amp-experiment> jest nowym elementem, który właśnie pozwala na przeprowadzenie testów A/B. Poniżej przedstawiamy przykładową konfigurację tej sekcji w kodzie strony. Oczywiście na blogu poświęconym projektowi AMP znajdziemy bardziej rozbudowanie przykłady wdrażania eksperymentów z różnymi wersjami serwisu.

<amp-experiment>

<script type=”application/json”>

    {

      recommendedLinksExperiment: {

        sticky: true,

        variants: {

          shorterList: 25.0,

          longerList: 25.0,

          control: 50.0,

        },

      },

      bExperiment: {…}

    }

  </script>

</amp-experiment>

Jeśli w przyszłości zamierzamy wprowadzić stronę w technologii AMP, to warto zainteresować się przeprowadzeniem testów A/B. Nie zawsze to, co nam wydaje się funkcjonalne, stanie się użyteczne i wartościowe dla naszych klientów. Może okazać się, że przyjęte przez nas rozwiązania nie spełniają ich oczekiwać. Zdecydowanie lepiej dowiedzieć się o tym, kiedy strona znajduje się w wersji developerskiej i praca nad nią nie została jeszcze zakończona.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...