Eksperymentuj z AMP stosując testy A/B - Blog Artefakt

Eksperymentuj z AMP stosując testy A/B

26.08.2016 / Web Design
analityka internetowa e-commerce

Wielu developerów wykorzystuje testy A/B, by dowiedzieć się, która wersja strony najlepiej odpowiada klientom lub internautom. Teraz możemy także eksperymentować z witrynami przygotowywanymi w technologii AMP, by dostosować je do oczekiwać mobilnych użytkowników.

Testy A/B pomogą Ci wybrać skuteczną stronę

Tworzenie różnych wersji strony pozwala na wybranie tej najskuteczniejszej, która przyczyni się do zwiększenia ruchu w serwisie, a tym samym wpłynie na wzrost konwersji. Możliwość eksperymentowania proponuje nam także Google podczas tworzenia witryn w technologii AMP. Co trzeba zrobić, aby wdrożyć testy A/B?

  1. Skonfigurować <am-experiment>
  2. Zapimplementować różne wersje strony
  3. Zbierać i analizować dane o ruchu i zachowaniu użytkowników.

Testy A/B

<amp-experiment> jest nowym elementem, który właśnie pozwala na przeprowadzenie testów A/B. Poniżej przedstawiamy przykładową konfigurację tej sekcji w kodzie strony. Oczywiście na blogu poświęconym projektowi AMP znajdziemy bardziej rozbudowanie przykłady wdrażania eksperymentów z różnymi wersjami serwisu.

<amp-experiment>

<script type=”application/json”>

    {

      recommendedLinksExperiment: {

        sticky: true,

        variants: {

          shorterList: 25.0,

          longerList: 25.0,

          control: 50.0,

        },

      },

      bExperiment: {…}

    }

  </script>

</amp-experiment>

Jeśli w przyszłości zamierzamy wprowadzić stronę w technologii AMP, to warto zainteresować się przeprowadzeniem testów A/B. Nie zawsze to, co nam wydaje się funkcjonalne, stanie się użyteczne i wartościowe dla naszych klientów. Może okazać się, że przyjęte przez nas rozwiązania nie spełniają ich oczekiwać. Zdecydowanie lepiej dowiedzieć się o tym, kiedy strona znajduje się w wersji developerskiej i praca nad nią nie została jeszcze zakończona.

Również na naszym blogu
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Wdrożenie pełnych zaleceń optymalizacyjnych wymaga posiadania dostępów do serwera, aby można było...
Reklama kawiarni, pubu czy bistro to nie wszystko. Aby dać się znaleźć potencjalnym klientom, warto...