Accelerated Mobile Pages - nowa technologia od Google - Blog Artefakt

Accelerated Mobile Pages nabiera rozpędu – komunikaty dotyczące AMP już w Google Search Console

/ Web Design
Google AMP

Od października Google pracuje nad technologią, który wpłynie na przyspieszenie ładowania strony na urządzeniach mobilnych. AMP, czyli Accelerated Mobile Pages pozwoli na publikacje wartościowych treści (tekstu, wideo i grafiki), które użytkownicy będą mogli wygodnie przeglądać na tabletach czy smartfonach. Dostosowując swoją stronę do googlowskiego standardu, można już korzystać z komunikatów w Google Search Console informujących o błędnym wdrożeniu AMP.

 

Czym jest AMP?

Nie zdradzimy wielkiej tajemnicy, jeśli powiemy, że branża m-commerce wzrasta. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych. Ich liczba byłaby zdecydowanie większa, gdyby strony internetowe zostały przystosowane do smartfonów i tabletów. Google wychodzi z pomocą, tworząc technologię Accelerated Mobile Pages. Co to takiego jest?

AMP HTML będzie otwartym frameworkiem, wykorzystującym obecnie stosowane technologie, np. responsywność i pozwalającym na budowanie lekkich serwisów internetowych. Google udostępni także pamięć podręczną (cache) na swoich serwerach dla webmasterów, którzy będą chcieli skrócić czas ładowania strony. Dzięki temu długie artykuły, obecność wielu obrazków na stronie czy ciekawe wideo nie będą znacząco wpływały na szybkość wczytywania witryny, a użytkownik błyskawicznie dotrze do treści, które są dla niego interesujące.

Do tej pory wiele dużych serwisów posiadało dwie wersje strony – na urządzenia stacjonarne oraz mobile. Wdrażając technologię AMP, uzyskuje się jeden kod, pozwalający na komfortowe przeglądanie strony za pośrednictwem dowolnego urządzenia. Właściciele rozbudowanych witryn, chcąc wdrożyć Accelerated Mobile Pages, będą musieli dostosować stronę do kolejnego standardu.

Google Mobile

Komunikaty w Google Search Console dotyczące Accelerated Mobile Pages

Ostatnio Google na swoim oficjalnym blogu poinformowało, że w Search Console pojawiają się już komunikaty, wskazujące na błędne wdrożenie AMP w prowadzonym serwisie. Na razie webmasterzy mają dostęp tylko do kilku informacji, jednak kalifornijski gigant zapowiada, że wkrótce pojawi się więcej danych o występujących błędach.

Wdrożenie AMP Google wymaga przebudowania witryny. Należy wprowadzić odpowiednie znaczniki (znajdziemy je na stronie schema.org) dla poszczególnych elementów. Ze szczegółową instrukcją wdrożenia tego standardu możemy zapoznać się na oficjalne stronie projektu. Wielu dostawców usług internetowych zainteresowało się nową technologią, np. WordPress, dlatego w przypadku niektórych systemów CMS istnieją gotowe wtyczki, pozwalające na bezproblemową implementację Accelerated Mobile Pages.

Technologia AMP

 

Chcesz przystosować swój serwis do urządzeń mobilnych? Przeczytaj o technologii tworzenia stron responsywnych.

Również na naszym blogu
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 95% użytkowników korzysta z...
Jak tagować artykuły, wpisy, produkty na stronie internetowej, aby wspomóc pozycjonowanie strony i...
Panele informacyjne w Google Analytics ułatwiają raportowanie i wyciąganie wniosków na podstawie...
Zastanawiasz się, czy docierasz do klientów, na których Ci zależy? Podpowiadamy, jak identyfikować...
User generated content przynosi wiele korzyści właścicielom strony internetowej. Dowiedz się, jak...