Wyszukiwarka internetowa

/ Słownik SEO
Google
Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) – to strona internetowa z odpowiednim oprogramowaniem ułatwiająca użytkownikom odnalezienie interesujących ich informacji w internecie. Obecnie niemal każdy użytkownik internetu korzysta z wyszukiwarek, dlatego też ważną gałęzią marketingu internetowego stało się pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.

Tak przedstawia się ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (źródło: ranking.pl, grudzień 2016):

  • Google – 97,65%
  • MSN – 1,55%
  • Yahoo – 0,65%

Obecnie należy mieć także na uwdze urządzenia mobilne, za pośrednictwem których użytkownicy generują coraz większy ruch w wynikach wyszukiwania. Rozkład popularności mobilnych wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej prezentuje się następijąco (źródło: netmarketshare.com, listopad 2016 r.):

  • Google – 94,27%
  • Yahoo – 3,33%
  • Bing – 1,11%
  • Baidu – 0,49%
  • Ask – 0,04%.
Nasza firma stosuje metody pozycjonowania w zasadzie niezależne od wyszukiwarki. Głównym wynikiem naszej pracy (poza zwiększonym ruchem użytkowników) są pozycje w Google.
Najnowsze artykuły na blogu:
Zamierzasz zorganizować promocję w sklepie internetowym? Skorzystaj z naszych wskazówek i...
Google Tag Manager to narzędzie ułatwiające wdrażanie kodów śledzących na stronę internetową bez...
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...