Wyszukiwarka internetowa

/ Słownik SEO
Google
Wyszukiwarka internetowa (ang. search engine) – to strona internetowa z odpowiednim oprogramowaniem ułatwiająca użytkownikom odnalezienie interesujących ich informacji w internecie. Obecnie niemal każdy użytkownik internetu korzysta z wyszukiwarek, dlatego też ważną gałęzią marketingu internetowego stało się pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach internetowych.

Tak przedstawia się ranking najpopularniejszych wyszukiwarek w Polsce (źródło: ranking.pl, grudzień 2016):

  • Google – 97,65%
  • MSN – 1,55%
  • Yahoo – 0,65%

Obecnie należy mieć także na uwdze urządzenia mobilne, za pośrednictwem których użytkownicy generują coraz większy ruch w wynikach wyszukiwania. Rozkład popularności mobilnych wyszukiwarek internetowych w skali międzynarodowej prezentuje się następijąco (źródło: netmarketshare.com, listopad 2016 r.):

  • Google – 94,27%
  • Yahoo – 3,33%
  • Bing – 1,11%
  • Baidu – 0,49%
  • Ask – 0,04%.
Nasza firma stosuje metody pozycjonowania w zasadzie niezależne od wyszukiwarki. Głównym wynikiem naszej pracy (poza zwiększonym ruchem użytkowników) są pozycje w Google.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Najnowsze artykuły na blogu:
Jaki jest najlepszy czas publikacji na Facebooku czy Instagramie? Kiedy warto zaplanować post na...
Czy po migracji serwisu można osiągnąć wzrosty w widoczności TOP3 nawet o 350%? Okazuje się, że...
SXO, czyli search experience optimization, to działania, które wpływają na skuteczność strony...
Lejek sprzedażowy pozwala na stałe monitorowanie skuteczności sprzedaży i analizę etapów, które...
Google ciągle jest najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Prawie 93% użytkowników korzysta z...