Co to jest SEM? - Blog Artefakt

SEM

/ Słownik SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

SEM (Search Engine Marketing) to działania marketingowe związane z poprawą widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze z nich to: optymalizacja strony internetowej, przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy też pozycjonowanie strony. Połączenie wszystkich działań przynosi najbardziej wymierne efekty w procesie promocji strony w sieci.

SEM jest szerokim pojęciem, obejmującym działania SEO. Relację pomiędzy tymi pojęciami można przedstawić następująco:

SEM = SEO + PPC

SEO (Search Engine Optimization) związane jest z działaniami dotyczącymi pozycjonowania strony, a PPC (Pay Per Click) dotyczy płatnych kliknięć w link do strony. Można więc podsumować działania SEM jako szereg czynności związanych z marketingiem w wyszukiwarkach, a SEO jako działania, które koncentrują się na optymalizacji stron.

Również na naszym blogu
Kampanie AdWords oraz aktywność w social media to działania, które skutecznie uzupełnią strategię...
Niedawno Facebook opublikował nowy regulamin. Warunki korzystania z serwisu określają prawa i...
Audytując strony internetowe, staramy się wyeliminować wszystkie niedociągnięcia i problemy...
Jak stworzyć nagłówek, który będzie konwertować? Sprawdź wyniki badań Buzzsumo oraz naszych 8...
Ubrania, wózki niemowlęce czy pieluszki to produkty, po które klienci zawsze będą sięgać, aby...