SEM

/ Słownik SEO
Wyszukiwarka internetowa Google

SEM (Search Engine Marketing) to działania marketingowe związane z poprawą widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze z nich to: optymalizacja strony internetowej, przeprowadzenie kampanii linków sponsorowanych czy też pozycjonowanie strony. Połączenie wszystkich działań przynosi najbardziej wymierne efekty w procesie promocji strony w sieci.

SEM jest szerokim pojęciem, obejmującym działania SEO. Relację pomiędzy tymi pojęciami można przedstawić następująco:

SEM = SEO + PPC

SEO (Search Engine Optimization) związane jest z działaniami dotyczącymi pozycjonowania strony, a PPC (Pay Per Click) dotyczy płatnych kliknięć w link do strony. Można więc podsumować działania SEM jako szereg czynności związanych z marketingiem w wyszukiwarkach, a SEO jako działania, które koncentrują się na optymalizacji stron.

Najnowsze artykuły na blogu:
Pozyskiwanie zdjęć z social media i publikowanie ich na swojej stronie internetowej nie zawsze jest...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...
Podpowiadamy, dlaczego i jak prowadzić kalendarz redakcyjny oraz z jakich narzędzi skorzystać do...
Użytkownicy coraz częściej posługują się długoogonowymi słowami kluczowymi, poszukując czegoś w...
Kupując reklamy w Facebook Ads, należy spełnić obowiązki podatkowe - rozliczyć się z podatku VAT i...