Marketing internetowy w praktyce!

Zarejestruj się do bezpłatnej platformy e-learningowej.

Zarejestruj się bezpłatnie

Kanał YouTube – Efektywna firma w necie

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Subskrybuj kanał na YouTube i bądź na bieżąco!

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!

Audytuj bezpłatnie
14.04.2017 | czas czytania: 5 min | Słownik SEO | autor: Artefakt

SEO – definicja i opis

SEO – definicja i opis

Rozmawiając z klientami, często zamiennie używamy pojęć pozycjonowanie i SEO. Czy słusznie? Co kryje się za tymi pojęciami i czy można traktować je jak synonimy?

Co to jest SEO?

Angielskie SEO – Search Engine Optimization oznacza optymalizację serwisu pod wyszukiwarkę internetową. Celem podejmowanych działań jest pozyskanie wartościowego ruchu w serwisie oraz zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Serwis Moz.com SEO definiuje następująco:

Search engine optimization polega na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Na portalu Search Engine Land znajdziemy z kolei takie wyjaśnienie pojęcia SEO:

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania.  

Czym jest pozycjonowanie?

W polskiej branży SEO przyjęło się, aby pozycjonowaniem określać szereg czynności, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu w sieci oraz osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie obejmuje m.in. optymalizację serwisu, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie unikalnych treści, które są nasycone odpowiednio wyselekcjonowanymi i dobranymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie = SEO?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia tożsame, więc można traktować je jak synonimy (choć nie wszyscy specjaliści w branży tak uważają).

Ponadto:

  • Rozróżnienie między pozycjonowaniem a SEO rozumianym wyłącznie jako działania on-site stosują tylko niektórzy przedstawiciele polskiej branży marketingu internetowego. Nasi zachodni sąsiedzi, kiedy korzystają z terminu SEO, mają na myśli wszystkie działania związane z poprawą widoczności stron w sieci.
  • Techniczna optymalizacja i pozycjonowanie są ze sobą tak mocno związane, że trudno jest je rozdzielać i traktować jako osobne działania.
  • Zarówno SEO rozumiane jedynie jako techniczna optymalizacja strony, jak i pozycjonowanie zmierzają do tego samego celu, którym jest poprawa pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jeśli specjalista SEO, raportując działania podejmowane na stronie, używa terminu pozycjonowanie lub SEO albo optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, zawsze będzie miał na myśli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

Zapisz się na nasz bezpłatny newsletter i poznaj sprawdzone wskazówki marketingowe!

Pozostałe artykuły

Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

kanoniczne adresy url 18.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | SEO

Jak Google określa kanoniczne adresy URL?

Prowadzisz sklep internetowy z tysiącami produktów. Każdy z nich może być dostępny pod kilkoma różnymi adresami URL – w wersji z parametrami filtrów, w wersji mobilnej, z protokołem HTTPS lub HTTP, z “www” lub bez. Dla Ciebie to wciąż ta sama strona, dla Google to już duplikaty treści. Tu właśnie wkracza kanoniczny adres URL – Twój sprzymierzeniec w walce o porządek w indeksie wyszukiwarki i lepsze pozycjonowanie stron. W tym artykule pokażemy, jak Googlebot wybiera stronę kanoniczną, jakie są zasady wdrażania kanonicznych adresów i jakie błędy mogą obniżyć Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 0 / 5. Liczba głosów: 0

Brak ocen

gdzie kupić domenę i hosting 14.08.2025 | czas czytania: 5:00 min | Domeny/hosting

Gdzie najlepiej kupić domenę i hosting?

Założenie własnej strony internetowej jest dziś tak samo ważne, jak kiedyś posiadanie wizytówki czy reklamy w prasie. To adres internetowy jest pierwszym punktem kontaktu między klientem a Twoją firmą. Domena to nie tylko techniczny element — to część marki, a hosting decyduje o tym, czy Twoja witryna będzie szybka, stabilna i bezpieczna. Dobrze dobrane rozszerzenie domeny, właściwy rejestrator nazw domen i solidny dostawca usług hostingowych mogą przesądzić o sukcesie Twojej obecności online. W tym artykule przeprowadzimy Cię krok po kroku przez proces zakupu domeny i wybór najlepszego hostingu stron internetowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Kliknij na gwiazdkę, aby ocenić!

Średnia oceny 5 / 5. Liczba głosów: 1

Brak ocen

SEO 11.08.2025 | czas czytania: 13 | SEO

Pozycjonowanie stron – poradnik i podstawy

Czasy, w których wykupienie domeny i stworzenie strony www wystarczyło do zaistnienia w Internecie, minęły bezpowrotnie. Właściciele witryn i serwisów online powinni zadbać o wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, użyteczne treści oraz wartościowe linki. Dzięki temu będą w stanie przebić się przez stale rosnącą konkurencję w wirtualnym świecie. Prowadzisz bloga, stronę firmową lub własny sklep internetowy i nie wiesz, od czego zacząć? Przygotowaliśmy kompleksowy poradnik pozycjonowania stron internetowych, który odsłoni przed Tobą tajniki działań SEO. Zapraszamy do lektury! Czytaj więcej

Potrzebujesz skutecznych rozwiązań marketingowych? Masz je na wyciągnięcie ręki. Nasi eksperci czekają na Twój sygnał. Porozmawiamy?

Zamów rozmowę
Kontakt