Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Czym jest SEO? Co oznacza pozycjonowanie? Czy SEO = pozycjonowanie?

/ Słownik SEO
optymalizacja strony pod wyszukiwarkę

Rozmawiając z klientami, często zamiennie używamy pojęć pozycjonowanie i SEO. Czy słusznie? Co kryje się za tymi pojęciami i czy można traktować je jak synonimy?

Co to jest SEO?

Angielskie SEO – Search Engine Optimization oznacza optymalizację serwisu pod wyszukiwarkę internetową. Celem podejmowanych działań jest pozyskanie wartościowego ruchu w serwisie oraz zwiększenie widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Serwis Moz.com SEO definiuje następująco:

co to jest optymalizacja strony www

Search engine optimization polega na zwiększeniu ilości i jakości ruchu na stronie pochodzącego z organicznych wyników wyszukiwania.

Na portalu Search Engine Land znajdziemy z kolei takie wyjaśnienie pojęcia SEO:

co to seo

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek internetowych. To proces pozyskiwania ruchu na stronę z bezpłatnych, organicznych, naturalnych wyników wyszukiwania.  

Czym jest pozycjonowanie?

W polskiej branży SEO przyjęło się, aby pozycjonowaniem określać szereg czynności, które mają przyczynić się do zwiększenia widoczności serwisu w sieci oraz osiągnięcia wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie obejmuje m.in. optymalizację serwisu, pozyskiwanie wartościowych linków, tworzenie unikalnych treści, które są nasycone odpowiednio wyselekcjonowanymi i dobranymi słowami kluczowymi.

Pozycjonowanie = SEO?

SEO i pozycjonowanie to pojęcia tożsame, więc można traktować je jak synonimy (choć nie wszyscy specjaliści w branży tak uważają).

seo pozycjonowanie

Ponadto:

  • Rozróżnienie między pozycjonowaniem a SEO rozumianym wyłącznie jako działania on-site stosują tylko niektórzy przedstawiciele polskiej branży marketingu internetowego. Nasi zachodni sąsiedzi, kiedy korzystają z terminu SEO, mają na myśli wszystkie działania związane z poprawą widoczności stron w sieci.
  • Techniczna optymalizacja i pozycjonowanie są ze sobą tak mocno związane, że trudno jest je rozdzielać i traktować jako osobne działania.
  • Zarówno SEO rozumiane jedynie jako techniczna optymalizacja strony, jak i pozycjonowanie zmierzają do tego samego celu, którym jest poprawa pozycji serwisu w wynikach wyszukiwania.

Jeśli specjalista SEO, raportując działania podejmowane na stronie, używa terminu pozycjonowanie lub SEO albo optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych, zawsze będzie miał na myśli poprawę widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Najnowsze artykuły na blogu:
Marketing konwersacyjny wykorzystuje rozmowę z klientem do generowania konwersji. W jaki sposób?...
Doradzamy, jak zachować work-life balance, pracując zdalnie. 13 wskazówek od copywriterów...
Reklama online zyskuje czy traci w dobie koronawirusa? Przedstawiamy trendy i prognozy na temat...
Strona "O nas" także może angażować użytkowników i przekonywać ich do dokonania konwersji. Poznaj 7...
Live marketing cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Sprawdź, jak dzięki temu narzędziu...