Anchor text

/ Słownik SEO
Anchor tekst

Anchor text (kowtica, tekst linka) jest to treść linka, która pojawia się na stronie internetowej i najczęściej zostaje wyróżniona innym kolorem niż zwykły tekst. Po najechaniu myszką na anchor użytkownik może zobaczyć, gdzie zostanie przekierowany po kilknięciu w odnośnik. Anchor text znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a> w kodzie strony.

Anchor najczęściej zawiera frazę kluczową zgodną z tematyką strony, do której odsyła osadzony link. Anchor należy do jednego z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki podczas oceny jakości linków.  Bardzo istotne jest tworzenie naturalnie wyglądających anchorów oraz ich trafny dobór, dopasowany do treści na stronie.

 

Przykład anchor textu zapisanego w HTML-u:

<a href=”https://www.artefakt.pl/”> firma pozycjonująca </a>

 

Możemy wyróżnić kilka rodzajów anchorów, których używanie powinno być odpowiednio zróżnicowane:

  • brandowe – linki tego typu zawierają w tekście zakotwiczenia nazwę firmy albo witryny np. „NazwaHotelu”,
  • URL – gdzie pokazany jest cały link do strony,
  • Exact Match – treść opisująca pozycjonowaną frazę np. „hotel w Poznaniu”,
  • Zero Match – treść nakłaniająca użytkownika do czynności np. „zobacz więcej”.
Najnowsze artykuły na blogu:
Opracowana strategia content marketingowa pomaga budować rozpoznawalność marki, zwiększać...
Google przoduje na rynku wyszukiwarek. Czy Chrome może pochwalić się tak samo wysoką pozycją wśród...
Nie tylko analitycy internetowi korzystają z Google Analytics - narzędziem wspierają się także...
Kompleksowy poradnik po optymalizacji artykułów na blogu firmowym. Sprawdź, jak skutecznie...
Uczestniczyliśmy w konferencji Digital Olympus 2019, która odbyła się we Wrocławiu. Poznaj naszą...