Co to jest anchor text? - Blog Artefakt

Anchor text

17.03.2017 / Słownik SEO
Anchor tekst

Anchor text (kowtica, tekst linka) jest to treść linka, która pojawia się na stronie internetowej i najczęściej zostaje wyróżniona innym kolorem niż zwykły tekst. Po najechaniu myszką na anchor użytkownik może zobaczyć, gdzie zostanie przekierowany po kilknięciu w odnośnik. Anchor text znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a> w kodzie strony.

Anchor najczęściej zawiera frazę kluczową zgodną z tematyką strony, do której odsyła osadzony link. Anchor należy do jednego z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki podczas oceny jakości linków.  Bardzo istotne jest tworzenie naturalnie wyglądających anchorów oraz ich trafny dobór, dopasowany do treści na stronie.

 

Przykład anchor textu zapisanego w HTML-u:

<a href=”https://www.artefakt.pl/”> firma pozycjonująca </a>

 

Możemy wyróżnić kilka rodzajów anchorów, których używanie powinno być odpowiednio zróżnicowane:

  • brandowe – linki tego typu zawierają w tekście zakotwiczenia nazwę firmy albo witryny np. „NazwaHotelu”,
  • URL – gdzie pokazany jest cały link do strony,
  • Exact Match – treść opisująca pozycjonowaną frazę np. „hotel w Poznaniu”,
  • Zero Match – treść nakłaniająca użytkownika do czynności np. „zobacz więcej”.
Również na naszym blogu
Google Chrome blokuje nachalny przekaz reklamowy na urządzeniach desktopowych i mobilnych. Sprawdź,...
Platformy ClickShop oraz Shoper, czyli jedne z popularniejszych systemów CMS dla sklepów...
Pozycjonowanie witryny uwidoczni Twój lokal gastronomiczny w wynikach wyszukiwania. Czy to jednak...
Komunikat o plikach cookies powinien pojawiać się w każdym serwisie internetowym, który korzysta z...
Polityka prywatności to dokument, który pomaga realizować obowiązek informacyjny narzucony na...