Wspieramy firmy w trudnym czasie: www.artefakt.pl/antidotum-na-kryzysAntidotum na kryzys

Anchor text

/ Słownik SEO
Anchor tekst

Anchor text (kowtica, tekst linka) jest to treść linka, która pojawia się na stronie internetowej i najczęściej zostaje wyróżniona innym kolorem niż zwykły tekst. Po najechaniu myszką na anchor użytkownik może zobaczyć, gdzie zostanie przekierowany po kilknięciu w odnośnik. Anchor text znajduje się pomiędzy znacznikami <a> i </a> w kodzie strony.

Anchor najczęściej zawiera frazę kluczową zgodną z tematyką strony, do której odsyła osadzony link. Anchor należy do jednego z ważniejszych czynników branych pod uwagę przez algorytm wyszukiwarki podczas oceny jakości linków.  Bardzo istotne jest tworzenie naturalnie wyglądających anchorów oraz ich trafny dobór, dopasowany do treści na stronie.

 

Przykład anchor textu zapisanego w HTML-u:

<a href=”https://www.artefakt.pl/”> firma pozycjonująca </a>

 

Możemy wyróżnić kilka rodzajów anchorów, których używanie powinno być odpowiednio zróżnicowane:

  • brandowe – linki tego typu zawierają w tekście zakotwiczenia nazwę firmy albo witryny np. „NazwaHotelu”,
  • URL – gdzie pokazany jest cały link do strony,
  • Exact Match – treść opisująca pozycjonowaną frazę np. „hotel w Poznaniu”,
  • Zero Match – treść nakłaniająca użytkownika do czynności np. „zobacz więcej”.

Najnowsze artykuły na blogu:
Google Moja Firma jest bezpłatną usługą. Jeśli otrzymałeś telefon z propozycją przedłużenia...
Prowadzenie sklepu internetowego staje się o wiele łatwiejsze z partnerem dropshippingowym....
Live streaming wykorzystują przede wszystkim influencerzy do angażowania swojej społeczności. Z...
Czy sezon w Google Ads ma znaczenie? Oczywiście! Do sezonowych kampanii warto się przygotować, aby...
Najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie zaraz po Google jest YouTube. Warto wykorzystać potencjał...